Voiko raskaus näkyä testissä 6 päivää ennen menkkojen alkamista?
Hei! Meillä on ystävien kanssa suuret uv-juhlat 1.1. ja tuolla olisi tarkoitus surutta ottaa myös alkoholia. Harrastin puolisoni kanssa seksiä ilman ehkäisyä n. ovulaation aikaan, ja nyt kuumeisesti mietin, voinko olla raskaana. Menkkojen pitäisi alkaa 6.1. Raskaus olisi todella iloinen ja toivottu asia kyllä!
Onko teillä suositella jotakin raskaustestiä, joka näyttäisi tuloksen melko luotettavasti jo 1. päivän aamuna?
Kiitos avusta jo etukäteen :)
Kommentit (18)
Ei näy, kun ei se heti edes kiinnity, saati nosta hormonia.
Mun raskauteni piti olla 5+3 pv, alkoi verenvuoto, ultrattiin, ja todettiin että jotain on (ei siis keskenmeno), kahdenviikon päästä ultrassa raskauden arvioitiin olevan 5+1. Eli olin saanut positiivisen testin kun raskaus oli 2+5.
Miksi juoda, jos haluaa raskautua?
Itselläni ainakin pregcheckin testit on näyttäneet reilusti etukäteen raskauden, rfsun testeihin en luottaisi, ne on aika monelle näyttäneet ihan mitä sattuu.. :) ja jos se testi näyttää silloin aamulla negaa, mut myöhemmin (tyyliin vkon päästä) tuleekin positiivinen niin tuskin olet mitään pahaa saanut aikaiseksi alkiolle kun se ei vielä siinä kohtaa ns ota susta mitään, ei ole sun verenkierrossa tms sillai kii että alkoholi vaikuttaisi :)
Ei oo ikinä näkynyt niin aikaisin mulla.
Vierailija kirjoitti:
I...tuskin olet mitään pahaa saanut aikaiseksi alkiolle kun se ei vielä siinä kohtaa ns ota susta mitään, ei ole sun verenkierrossa tms sillai kii että alkoholi vaikuttaisi :)
Aika huoletta heität mutulla tuollaista väittämää.
En varsinaisesti haluamalla halua juoda, mutta järjestän isot juhlat, joissa juodaan, enkä keksi syytä, miksi olenkin yhtäkkiä juomatta. Siis ystäville kerrottavaa syytä. Meillä on kuitenkin aina runsaasti juomapelejä, joissa kilpaillaan joukkueittain toisiamme vastaan.
AP
mä en ymmärrä millainen kaveripiiri sulla on ettet vaan voisi olla juomatta
Itse en luottaisi noin aikaisin tehtyyn testiin. Toisekseen, jos on pienikin oletus, että olet raskaana, niin turvallisinta olla juomatta. Paska juttu, mutta sellaista se on kun naisena lapsia tahtoo.
protip: menkkoja ei tule jos olet raskaana
Vierailija kirjoitti:
protip: menkkoja ei tule jos olet raskaana
Saivartelua. Kaikki tietävät mitä ap tarkoittaa.
Itsellä näkyi just tuolloin todella hailakka haamu pc testissä. Tikutin oviksen ja myöhemmin ultrassakin oikeaksi päiväksi varmistui. Eli voi.
En tiedä. Kannattaa joka tapauksessa lopettaa tuollainen juopottelu.
Minulla näkyi muistaakseni jo 3+3 viikolla, taisi olla precheck. Ja kyllä tuossa vaiheessa vielä pari voi ottaa. En kuitenkaan kännejä vetäisi. Jotain alkoholitonta lasiin, ei kukaan huomaa. Sitten voit vedota vaikka päänsärkyyn, että ei oikein maistu.
Mulla näkyi kierron 21. päivänä iha jollain apteekista ostetulla perustestillä. Tiesin vaan olevani raskaana, joten tein testin. Oli toinen raskaus.
Kiitos asiallisista vastauksista! Juon yleensä vain kahdesti vuodessa; uutenavuotena ja juhannuksena. Silloin, kyllä, juodaan ihan kunnolla pitäen hauskaa pelien ja kilpailujen muodossa. Ehkäpä se sitten on juopottelua, vaikka moneen verrattuna mielestäni käytän melko harvoin alkoholia.
Otan siis vain yhden oluen tai mahdollisesti alkoholittomia drinkkejä jos pystyn toteuttamaan sen huomaamattomasti. :)
Neeanen kirjoitti:
Kellään kokemuksia?
Ei näy. Mutta tiedätkö kuinka moni on ottanut tietämättä olevansa raskaana ? Hyvin moni, eikä ole ollut ongelmia.
Kellään kokemuksia?