Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähikauppa mainostaa laskiaispullia!

Vierailija
28.12.2022 |

Ei v... Voisiko nää sesongit mennä enää enemmän päällekkäin? Kai jonnekin tuli jo pääsiäiskoristeet?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, mitä väliä, vai ollaanko tässä niitten suurten asioitten äärellä, jota mä en vaan ymmärrä, mutta jotka olisi pidettävä kiveen kirjoitettuina, jotta maailmassa olisi edes jotain tolkkua? Hellittäkää huivin nyörejä, ei niitä Runebergintorttuja eikä laskiaispullia tarvitse ostaa, mutta joku voi ihan riemastua. Voihan esim jouluna laittaa ja syödä lasagnea, paistaa makkaraa ja jälkkäriksi mämmiä. Vai mikä estää?

Odotinkin tätä kommenttia, kauan se kestikin. Perinteissä ei ole mitään vikaa, mutta tuhotkaa toki nekin.

Vierailija
22/26 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ja perinteisesti kalenteri ja vuodenkierto juhlapyhineen on tuonut ihmisen elämään rytmiä ja säännöllisyyttä, ehkä mielekkyyttäkin, jotain mitä odottaa ja minkä varaan rakentaa elämää. Jaotellut arjen ja juhlan. Ja vaikka ei enää eletäkään agraariyhteiskunnassa niin kyllä se niin on, että kun kaikki on saatavilla milloin vain, niin se lopulta tekee elämästä sellaista tasaisen latteaa puuroa, missä mikään ei tunnu miltään. Kaikki mulle heti nyt, sehän se on nykyihmisen ohjenuora.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö simaa ollut ja vappuvihkoja.

Vierailija
24/26 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, mitä väliä, vai ollaanko tässä niitten suurten asioitten äärellä, jota mä en vaan ymmärrä, mutta jotka olisi pidettävä kiveen kirjoitettuina, jotta maailmassa olisi edes jotain tolkkua? Hellittäkää huivin nyörejä, ei niitä Runebergintorttuja eikä laskiaispullia tarvitse ostaa, mutta joku voi ihan riemastua. Voihan esim jouluna laittaa ja syödä lasagnea, paistaa makkaraa ja jälkkäriksi mämmiä. Vai mikä estää?

Odotinkin tätä kommenttia, kauan se kestikin. Perinteissä ei ole mitään vikaa, mutta tuhotkaa toki nekin.

Täälläkin a-vapalla on ketjuja, joissa kerrotaan sitä, ettei vietä joulua, eikä perinteiset jouluruoat maistu, eikä sikapossua voi syödä. Vähän tuntuu tekopyhältä pahoittaa mieli, jos joku tosiaan pysyy allakan kanssa synkronissa, vaikkei vanhojen perinteisten kaavojen mukaan vuodenkiertoaan rytmitä. Pitäkää ja vaalikaa perinteitänne, ei muutaman eriävän mielipiteen luulisi niitä tuhoavan.

Vierailija
25/26 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois ihan hyvin ollakin ympärivuotinen tuote, ulkomaan vieraat kyselee aina näiden perään ja ovat kovin pettyneitä kun niitä saa vaan talvisin. Tanskassa mun mielestä joku paikka jo tekikin näin, oli vaan isompi makuvalikoima, mustikkaa, mansikkaa, suklaata...

Vierailija
26/26 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa syödä Runebergin torttuja joulukuussa, tai vaikka tippaleipiä, niin eihän se sulta pois ole? Halukkaat toki jatkakoon perinteikkäästi, mutta meillä ei esim syödä juuri mitään perinteisiä jouluruokia koska en pidä niistä. Siispä meillä on oma perinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän