Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaksplussalla lynkataan aina akateemiset???

Vierailija
24.08.2008 |

.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisuus mielletään jotenkin synonyymiseksi "köyhien sortamisen" tms. kanssa. Mikä on tietysti typerää, etenkin tässä maassa jossa koulutus kannattaa taloudellisesti huomattavasti huonommin kuin muualla maailmassa.

Vierailija
2/7 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin näitä palstoja kansoittavat - tai ainakin kommentteja laittavat - vähän koulutetut ja vähemmän tienaavat duunarit, joiden mielestä kaikenlainen koulutuksesta, ammatista, tuloista tai omaisuudesta puhuminen, ainakin jos niitä on vähänkään keskivertoa enemmän, on ylpeilyä ja kehuskelua.

Heidän tajuntaansa ei vähällä saa menemään että myös niillä ihmisillä joilla menee vähän paremmin on oikeus keskustella omaa elämäänsä liippaavista asioista keskustelupalstalla.

Pitäisi varmaan perusta oma av-palsta paremmin koulutetuille ja toimeentuleville paitsi että duunarit tulisivat varmaan sinnekin haukkumaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään silkkihansikkain kohdeltavan.

Vierailija
4/7 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siis täällä av:lla. Kaks plussaa en ole seurannut. Esim. eilen oli pinnalla ketju, jossa huippuälykäs ap kertoi omgelmistaan, joita älykkyys aiheuttaa. Keskustelusta olisi voinut kehkeytyä aivan mielenkiintoinen, mutta heti ketjun alussa nämä älykkäiksi itseään tituleeraavat alkoivat haukkua lähihoitajia ja kotiäitejä. Ketjun edetessä he haukkuivat myös opettajat (jotka ovat kyllä akateemisia). Miten semmoinen voi aikaansaada rakentavaa keskustelua?

Tietysti voi olla kyseessä provoilijat. Minä en vain oikein koskaan ole ymmärtänyt näitä provoilijoita, koska minusta olisi mielenkiintoista keskustella "oikeasti" eikä vain pyrkiä ärsyttämään toisia.

Ja tuo oli vain yksi esimerkki.

Vierailija
5/7 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä täällä lynkataan kaikki aivan tasapuolisesti. Aivan sama millainen olet ja mitä teet, olet aina jonkun mielestä luuseri.

Vierailija
6/7 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska kirjoittajien kirjo on laaja, niin kaikki saavat oman osansa haukuista.

Olen itsekin vastaanottanut haukkuja aiheesta, joka tuntuu itselleni yllättävältä.

Aihe pistikin itseni miettimään ja lyhyehkön mietinnän jälkeen totesin, ettei minulla ole yhtään ystävää, joka merkittävästi poikkeaisi tässä suhteessa itsestäni. Kuitenkin täällä valtaosa tuntui jotenkin olevan kanssani erimieltä (toki sekin on hieman tulkinnanvarasita). Tämä oli jopa "pienimuotoinen kulttuurishokki".

Pidin asiaa periaatteessa itsestään selvyytenä, toki poikkeuksia lukuunottamatta, joita aina ihmisiin ja joustavaan perheelämään sisältyy.

Kai se on niin että heittää minkä kommentin tahansa, se provosoi jotain, jonka arkaan paikkaan se osuu, vaikka provosoinnista ei olekaan kyse. Myönnetään, että kirjoitan kyllä melko voimakkaista kommentteja, mutta silti reaktiot yllättävät.

Hyvä niin, tuleepahan nähtyä eri näkökulmia. Voihan noilla näkökulmilla olla selittävänä tekijänä koulutus ja siihen sidoksissa oleva maailmankatsomus. Oma tuttavapiirini kun tuntuu homogeenisemmalta.

T akateeminen

Vierailija
7/7 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeily ja provosointi. Olisihan se ihme jos akateemiset tältä jotenkin välttyisivät. Lisäksi akateemisissa on yleisesti tiettyjä piirteitä, joiden arvostelun ymmärrän oikein hyvin, vaikka akateeminen olen itsekin. Ei minua haittaa yhtään jos minua arvostellaan esim. elitismistä koska en jaksa julkkisjuoruja seurata (käsittääkseni aika yleinen akateemisten "ongelma") ja kiinnitän joskus jopa pientä huomiota oikeinkirjoitukseen. Minua saa myös arvostella löysästä kasvatuksesta koska en jaksa joka pikkuasiasta nipottaa (myös yleistä akateemisissa perheissä), jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme