Lapset ostoskärryissä
Onko se niin vaikea ymmärtää että se pikkukullannuppu saattaa niissä ulkokengissään tuoda kaikenlaista sontaa tuonne ostoskärryyn kun te sen sinne laitatte?
Kiva ottaa teidän jälkeen kärry ja laitella sinne elintarvikkeit, kun se on sotkettu koiran ym. paskalla.
Kommentit (49)
Onneksi näitä näkee aika harvoin. Itsellä kaksi pientä lasta eikä tulisi mieleenkään laittaa niitä kenkineen seisomaan ostoskärryyn missä on myös meidän ruokaostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen isojakin lapsia sinne kärryihin survotaan seisomaan olen huomannut.
Ovatko niin huonosti käyttäytyviä ettei heidän uskalla antaa kävellä?
Ällöttävä tapa joka tapauksessa, en voi käsittää näitä vanhempia.
Äiti olen itsekin ja lasten kanssa ostoksia tehnyt ja tiedän, että tapojen opettaminen vaatii työtä mutta sehän meidän vanhempien tehtävä nimenomaan on.Huonosti käyttäytyvä lapsi voi kävellä valjaissa kärryjen vierellä. Valjaiden hihnan saa kätevästi kärryjen pinnoihin kiinni.
Lisäksi suukapula
Välillä toivoisi omillekin lapsille 😂
Itse katson aina säälivästi ihmisiä joilla on lapsi ostoskärryissä. Mietin että mitenkähän tuokin pärjää elämässään kun ÄO taitaa olla aika olematon. Voi lapsiparkoja kun tuollaiset vanhemmat. Vian ei tarvi olla iso kun se on pahassa paikassa
Vierailija kirjoitti:
Äiti olen itsekin ja lasten kanssa ostoksia tehnyt ja tiedän, että tapojen opettaminen vaatii työtä mutta sehän meidän vanhempien tehtävä nimenomaan on.
Siellä kärryssä koiranpaskassa lilluneet nakkipaketit, leipäpussit ja margariinirasiat sitten vaan kotona omaan jääkaappiin ja sitten ihmetellään että kun taas on mahatautia ja noravorusta ja vastahan niitä on podettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aina minua kiinnostanut. Itsellä siis ei ole lapsia ollenkaan eli keskustelu sinällään ei koske minua, mutta mitä ihmettä te niistä ruokakaupoista oikein ostatte, mikä EI OLE kääritty ainakin yhteen suojamuoviin/paperiin/ pahviin? Eli mikä siellä kärryssä menee pilalle, jos ne nyt kuraantuisivat? Tosin ei ole tuostakaan itsellä kokemusta, mutta vastahan mä 35v on ruokakaupoissa omatoimisesti asioinut, että ehkä mulla on vaan liian vähän kokemusta...
Törkyisiä ovat aina ovenkahvatkin, mutta silti (normaalit) ihmiset pesevät kätensä vessasta tullessaan eivätkä tietoisesti levitä niitä kakkabakteereita lisää. Ihan junttia puolustella huonoa käyttäytymistä ja lisäsotkemista sillä, että jossain on likaa jo valmiiksi tai tavarat muoveissa. En ole koskaan ymmärtänyt tuollaista ajattelutapaa.
OK, täälläpäin missä asun, ostoskärryt seisovat ulkona kurassa käytännössä kaiken aikaa, ja niihin katoksiin varsinkin linnut menee usein sadetta suojaan niiden kärryjen päälle istuskelemaan. Jotenkin aina ajatellut, että jos ne nyt kuraantuvat, niin ihan jos tuo ulkona niiden seisottaminen sen saa aikaan. Mutta tosiaan yhtään kuraista tai missään jätöksissä pyöriteltyä elintarviketta ei vielä tähän päivään mennessä ole mun kotiini päätynyt. N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti olen itsekin ja lasten kanssa ostoksia tehnyt ja tiedän, että tapojen opettaminen vaatii työtä mutta sehän meidän vanhempien tehtävä nimenomaan on.Siellä kärryssä koiranpaskassa lilluneet nakkipaketit, leipäpussit ja margariinirasiat sitten vaan kotona omaan jääkaappiin ja sitten ihmetellään että kun taas on mahatautia ja noravorusta ja vastahan niitä on podettu.
Joo, norohan tosiaan leviääkin eläinten jätöksistä. Tai oikeastaan mikään vatsatauti. Sanotaanko näin, että jos oikeasti joku saisi myrkytyksen (kun se olisi tosiana pikkusne vakavampi juttu kuin "vatsatauti", joka jäljitettäisiin kauppakärrystä tarttuneeseen eläimen jätökseen, siitä olisi kyllä juttua aika monessa lehdessä, ihan ympäri maailman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on juuri tarkoitus, että lapset laitetaan kärryihin, etteivät näperrä jokaista tavaraa likaisilla käsillään. Näitä desinfioidaan aika ajoin.
Juuri näin, erityislapsi vaikka on ison kokoinen, saattaa maistella niitä kaupan tuotepakkauksia kuin pieni taapero... Parempi istuttaa sinne kärryyn. Aina ei ole perheessä toista aikusta ja pakko hoitaa kaupassa käynti yksin lasten kanssa.
Suosittelen huolehtimaan tällaiselle isolle erityislapselle omat kärryt kauppaan mukaan. Lapsi voi istua niissä eikä sotke muidenkin käytössä olevia ostoskärryjä. Vaikka itsellä on hankalaa niin ei niitä ongelmia kuulu kaataa syyttömien sivullisten niskaan.
Itse kävin monen pienen lapsen kanssa kaupassa ja pidin nuorinta aina liinassa jos muuten ei onnistunut. Kertaakaan en laittanut lasta sinne ostoksille varattuun paikkaan vaan ratkaisin ongelmat muuten. Jo pienestä lapsille opetettiin käytöstapoja ja se ettei muiden elämää hankaloiteta tekemällä kiellettyjä asioita.
Entäs ne keski-ikäiset tantat jotka kulkevat kaupan läpi nojaten ostoskärryhin? Ovat niin haudan partaalla että eivät ilman tukea pysty kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti olen itsekin ja lasten kanssa ostoksia tehnyt ja tiedän, että tapojen opettaminen vaatii työtä mutta sehän meidän vanhempien tehtävä nimenomaan on.Huonosti käyttäytyvä lapsi voi kävellä valjaissa kärryjen vierellä. Valjaiden hihnan saa kätevästi kärryjen pinnoihin kiinni.
Lisäksi suukapula
Suukapulan käyttö lapsella on lasun paikka. Niin kätevää kuin se varmasti olisikin.
Oletteko te tähän asiaankin hysteeriset suhtautuvat samoja tyyppejä, jotka ette uskalla laittaa lapsenne hiussuortuvastastakaan kuvaa nettiin. Samanlaiset vibat näistä viesteistä ainakin tulee. Olen luullut olevani jopa ylihuolehtivainen turvallisuuden, hygienian yms. suhteen, mutta onneksi saan viestejä lukiessani huomata olevanikin ihan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti olen itsekin ja lasten kanssa ostoksia tehnyt ja tiedän, että tapojen opettaminen vaatii työtä mutta sehän meidän vanhempien tehtävä nimenomaan on.Siellä kärryssä koiranpaskassa lilluneet nakkipaketit, leipäpussit ja margariinirasiat sitten vaan kotona omaan jääkaappiin ja sitten ihmetellään että kun taas on mahatautia ja noravorusta ja vastahan niitä on podettu.
Joo, norohan tosiaan leviääkin eläinten jätöksistä. Tai oikeastaan mikään vatsatauti. Sanotaanko näin, että jos oikeasti joku saisi myrkytyksen (kun se olisi tosiana pikkusne vakavampi juttu kuin "vatsatauti", joka jäljitettäisiin kauppakärrystä tarttuneeseen eläimen jätökseen, siitä olisi kyllä juttua aika monessa lehdessä, ihan ympäri maailman.
Missä noita tauteja muka jäljitetään. Niitä tulee ja menee kun laittaa kakkaisia ostoksia jääkaappiin ja pöytätasoille josta kulkeutuu ties mihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noita tauteja muka jäljitetään. Niitä tulee ja menee kun laittaa kakkaisia ostoksia jääkaappiin ja pöytätasoille josta kulkeutuu ties mihin.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/seurantajarjestelmat…, usko mua, jos sairastut syötyäsi eläimen jätöksiä, tarvitset lääkärinhoitoa, todennäköisesti tehohoitoa. Ja silloin toi ketju kyllä selvitetään hyvin tarkasti. Ihan kuten lintuinfluenssassa aikoinana tehtiin, samoin koronan kanssa.
Tästä syystä en mielelläni enää käytä isoja kärryjä vaan valitsen sellaiset mihin ei ole lasta likaisissa kengissään ja haalareissaan ole voinut laittaa.
Todella ällöttävä tapa. Olen muutaman kerran sanonut tästä näin toimiville ihmisille. Yleensä eivät vastaa yhtään mitään ja katsovat vain kummissaan. Olen etsinyt myös myyjää, jotta kävisivät ohjeistamassa. Aina ei löydy lähistöltä.
Ja kumma kyllä, äpäräpällä on useinmiten musta naama
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en mielelläni enää käytä isoja kärryjä vaan valitsen sellaiset mihin ei ole lasta likaisissa kengissään ja haalareissaan ole voinut laittaa.
Todella ällöttävä tapa. Olen muutaman kerran sanonut tästä näin toimiville ihmisille. Yleensä eivät vastaa yhtään mitään ja katsovat vain kummissaan. Olen etsinyt myös myyjää, jotta kävisivät ohjeistamassa. Aina ei löydy lähistöltä.
Kannattaa ehkä korottaa hieman ääntä mikäli eivät meinaa kuulla toruja. Kaupoissa kun on niin monia muita hälyääniä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kumma kyllä, äpäräpällä on useinmiten musta naama
Ja ikää 5 v
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän varsinkin se haalari ole huomattavasti puhtaampi kuin ihmisen kädet. Käsillä kosketaan joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aina minua kiinnostanut. Itsellä siis ei ole lapsia ollenkaan eli keskustelu sinällään ei koske minua, mutta mitä ihmettä te niistä ruokakaupoista oikein ostatte, mikä EI OLE kääritty ainakin yhteen suojamuoviin/paperiin/ pahviin? Eli mikä siellä kärryssä menee pilalle, jos ne nyt kuraantuisivat? Tosin ei ole tuostakaan itsellä kokemusta, mutta vastahan mä 35v on ruokakaupoissa omatoimisesti asioinut, että ehkä mulla on vaan liian vähän kokemusta...
No esimerkiksi leipäpaketteja, makkarapaketteja ym laitan kärryyn. Sitten vien ne kotiin enkä halua niiden mukana sylkeä/koiran kakkaa ym jääkaappiin/muihin kaappeihin. Ajatteleppa vaikka sitä margariini rasiaa johon tarttuu likaa ostoskärryissä ja sitten kun nostat sen ruokapöydällesi niin se koiran jätös siirtyy rasian pohjasta sinun ruokapöydällesi. Siihen jos lasket voileivän ym niin sitten pöpöt on jo ruuassasi.
Ja toki jotkut yrit ym on pakattu niin että voivat vastata suoraan ostoskärryynkin kaupassa mutta enimmäkseen ongelma lienee se että tuo lika/bakteerit ym siirtyy ruokapakkausten välityksellä kotiin kaaappeihi, pöydälle, jääkaapin kahvaan ym ja niistä sitten esim käsien välityksellä ruokaan.
Siis ihan tottako?
Margariinirasian pohjassa koirankakkaa? Milloin sulla oli sitä viimeksi?
Ryhdypä nyt ajattelemaan, miten kaikilla mahdollisilla tavoilla voit teoriassa saada sitä saastetta kotiisi, niin tulet hulluksi.
Mitä jos vain pitäisit kotisi puhtaana? Olisiko sillä mitään merkitystä? Että jospa vain pyyhkisit ne ovenkahvasi ja pöytäsi jne. normaaliin tapaan, niin kuin ihmisten oletetaan tekevän?
Et tule koskaan saamaan elämääsi sellaiseksi, ettei jotain likaa jostain siirry myös sinne sinun kotiisi, mutta sehän on tarkoitus siivota pois. Ei sillä koirankakallakaan ole kaikki tiet päällystetty niin, että sitä automaattisesti aina on kenkien pohjissa. Ja jos olisi, niin tuot sitä itsekin sitten sisätiloihisi. Otat kengän pois jalastasi ja siirrät sitä kädelläsi syrjemmälle, niin oletkin jo saanut sitä kakkaa käteesi ja samantien siirtänyt sitä ostoskassiisi ja kylppärin ovenkahvaan, kun menet ensimmäiseksi pesemään kätesi. Eikö olekin elämä vaikeata?
Olen aniharvoin nähnyt lapsen istuvan siinä varsinaisessa ostoskärryssä, kyllä ne pikkulapset istuu ihan kiltisti siinä omalla paikallaan. Ja lapset ei ole sen saastaisempia olioita kuin sinä aikuinen itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi leipäpaketteja, makkarapaketteja ym laitan kärryyn. Sitten vien ne kotiin enkä halua niiden mukana sylkeä/koiran kakkaa ym jääkaappiin/muihin kaappeihin. Ajatteleppa vaikka sitä margariini rasiaa johon tarttuu likaa ostoskärryissä ja sitten kun nostat sen ruokapöydällesi niin se koiran jätös siirtyy rasian pohjasta sinun ruokapöydällesi. Siihen jos lasket voileivän ym niin sitten pöpöt on jo ruuassasi.
Ja toki jotkut yrit ym on pakattu niin että voivat vastata suoraan ostoskärryynkin kaupassa mutta enimmäkseen ongelma lienee se että tuo lika/bakteerit ym siirtyy ruokapakkausten välityksellä kotiin kaaappeihi, pöydälle, jääkaapin kahvaan ym ja niistä sitten esim käsien välityksellä ruokaan.
Siis ihan tottako?
Margariinirasian pohjassa koirankakkaa? Milloin sulla oli sitä viimeksi?
Ryhdypä nyt ajattelemaan, miten kaikilla mahdollisilla tavoilla voit teoriassa saada sitä saastetta kotiisi, niin tulet hulluksi.
Mitä jos vain pitäisit kotisi puhtaana? Olisiko sillä mitään merkitystä? Että jospa vain pyyhkisit ne ovenkahvasi ja pöytäsi jne. normaaliin tapaan, niin kuin ihmisten oletetaan tekevän?
Et tule koskaan saamaan elämääsi sellaiseksi, ettei jotain likaa jostain siirry myös sinne sinun kotiisi, mutta sehän on tarkoitus siivota pois. Ei sillä koirankakallakaan ole kaikki tiet päällystetty niin, että sitä automaattisesti aina on kenkien pohjissa. Ja jos olisi, niin tuot sitä itsekin sitten sisätiloihisi. Otat kengän pois jalastasi ja siirrät sitä kädelläsi syrjemmälle, niin oletkin jo saanut sitä kakkaa käteesi ja samantien siirtänyt sitä ostoskassiisi ja kylppärin ovenkahvaan, kun menet ensimmäiseksi pesemään kätesi. Eikö olekin elämä vaikeata?
Olen aniharvoin nähnyt lapsen istuvan siinä varsinaisessa ostoskärryssä, kyllä ne pikkulapset istuu ihan kiltisti siinä omalla paikallaan. Ja lapset ei ole sen saastaisempia olioita kuin sinä aikuinen itsekään.
Niinpä. Moni ihminen näkee vain näkyvän lian eikä ilmeisesti ole oikein sisäistänyt, että pöpöjä ei näe paljaalla silmällä. Kaupassa siihen ruokapakettiin tarttuu vaikka mitä pöpöjä, mutta niin vain se paketti lasketaan kotona heti keittiön pöydälle. Moni tekee niinkin, että ostaa kaupasta vaikka pullan ja sitten mutustelee sitä heti kaupan ulkopuolella pesemättä käsiään välissä.
Juuri näin, erityislapsi vaikka on ison kokoinen, saattaa maistella niitä kaupan tuotepakkauksia kuin pieni taapero... Parempi istuttaa sinne kärryyn. Aina ei ole perheessä toista aikusta ja pakko hoitaa kaupassa käynti yksin lasten kanssa.