työkaveri lyö kovaa "vitsinä"
Lyö usein käsivarteen ja huudahtaa "älä vitsaile!"
Käsi on ihan mustelmilla ja pelkään että aviomies huomaa ja kysyy mitä nämä ovat. Miten saadaan lyöminen loppumaan?
Kommentit (10)
Varmasti tiedät itsekin, mitä pitää tehdä. Suurin pelkosi on, että aviomies huomaa, niinkö?
Jos tuollainen nyt on tottakaan, niin itselleni ei tehtäisi noin, kuin kerran.
Lyö samalla tavalla takaisin ja sanot samalla kovaa: ALLRIGHT! Jos ei ole ihan niin tyhmä miltä näyttää, tajuaa lopettaa viimeistään parista kerrasta.
Entisessä työpaikassa eräs hitaalla käyvä teki tuota. Tempaisin kerran turpaan ja häneltä irtosi hammas. Lopputuloksena sain kenkää ja syytteet pahoinpitelystä. Vitsinä saa toisia hakata mielin määrin mutta itsepuolustuksesta alkaa hirveä poru.
Minulla on samanlainen työkaveri. Löi nyrkillä, juomapullolla tai vaikkapa kirjalla. Mikä vain osui käteen, kelpasi minun hakkaamiseen. Ja vitsillä tietenkin :) kerran ärähdin aika tiukkasanaisesti kun asialliset "EI, LOPETA" pyynnöt eivät auttaneet. Lopputulos? Työkaveri SUUTTUI minulle kun KÄYTTÄYDYN ASIATTOMASTI. Lopetti kuitenkin hakkaamisen.
Osan kerroista on tehnyt onneksi esimiehen edessä, joten sieltä saa varoitusta sitten mikäli jatkaa. Työkaveri on yli 30-vuotias nainen. Henkisesti ilmeisesti 13-vuotias koulukiusaaja.
Esimiehelle ilmoitus. Jos ei lopu, rikosilmoitus. Pidä huoli että on todisteet/todistajia.
Tee sinä "vitsillä" rikosilmoitus. Eiköhän nuo vitsit ala muutaman putkayön jälkeen vähenemään.
Se on tahallista? Tyyppi on väkivaltainen? Jos ei muka huomaa, on aika ihmeellistä. Voit kieltää sen napakasti, jos ei auta on parempi kai alkaa eri kautta hoitamaan asiaa rauhallisesti? Jos et halua vaihtaa työpaikkaa.
Jos on mustelma tullut, niin ensin lääkärille ja sitten rikosilmoitus.
Jos ei pyynnöstä lopeta, niin sitten puhumaan pomolle ja näyttämään mustelmia!