Kaksi ihan erilaista sohvaa olkkariin, meneeköhän sisustus sillisalaatiksi
Tarvitsisi ostaa toinen sohva ja ihastuin tyyliltään ja väriltään ihan erilaiseen kuin mitä olemassaoleva jo on, tällaista katselen https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/390/37736/noel-3h-sohva-bolshoi-kang… ja tämä siellä olkkarissa jo on https://www.ikea.com/fi/fi/p/groenlid-3-n-istuttava-sohva-sporda-luonno…
Mitä mieltä, meneekö sekavaksi?
Tuosta Askon sohvasta on vaaleakin versio, mutta sekin on sävyltään niin eri mitä tuo ikealainen, että parempi varmaan jos väri on selkeästi eri?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kaarevia linjoja on molemmissa, mutta vaatisi jotain yhdistävää värien ja tyylien eriparisuuden vuoksi, esimerkiksi kuviollinen tapetti saattaisi tasapainottaa tai hieman etäämmällä toisistaan. Käytännöllisin ratkaisu on laittaa vanha sohva Torille ja aloittaa uuden tyylin kanssa.
Vähän vierastan ajatusta että vaihtaisin ihan hyvän ja toimivan sohvan vaan siksi että se ei ihan mätsää uuden kanssa. Ja kalliksikin se tulee ostaa kaksi sohvaa. Pitää miettiä. Ap
Täysin erilaiset sohvat, mutta aivan ihanat! Mä pitäisin molemmat. Tuovat eloa, kerroksellisuutta ja mielenkiintoa sisustukseen. Ja tosiaan, tapetilla, tyynyillä ja torkkupeitoilla saa sidottua kivasti yhteen.
Nuo värit ainakin sopivat tosi hyvin yhteen. Voisi ihan hyvin toimiakin
Vierailija kirjoitti:
Itse ehkä tilaisin ikean sohvaan ne punaiset päälliset, jos saa erikseen. Sitten olisi lämmin sävy molemmilla.
Itse en tilaisi mitään ikean.
Itse lähtisin siitä, että jokainen kaluste hankitaan tarpeeseen ja mahdollisimman laadukkaana ja mieleisenä. Tärkeää on että juuri se kaluste on omasta mielestä kaunis ja täyttää tehtävänsä pitkälle tulevaisuuteen. Ei ole mitään järkeä hankkia jotain vähemmän mieluista, koska se sopii vanhaan. Vielä vähemmän järkeä heittää jotain käyttökelpoista menemään, koska ei sovi uuteen. Jo uusien verhoilujen hankkiminen sillä perusteella on mielestäni kohtuutonta tuhlausta.
Eli jos tarvitset uuden sohvan ja juuri tuo on sinun mieleesi ja uskot sen kestävän teillä pitkään, niin hanki se. Nuo kaksi ovat tyyleiltään ja väreiltään niin lähellä, että mitään erityistä kontrastia ei edes synny (enkä siis pitäisi kontrastiakaan huonona asiana). Väsynein kokonaisuus mielestäni syntyy kun kaikki huoneessa on samaa tyyliä ja väriä.
Maria O. kirjoitti:
Ei mene. Sillisalaatti on ruoka.
Jaaa?
No, kenties sellaiselle, jonka ykkösaihe on ruoka;)
Sillisalaatti on myös käsite.
No, ite en meille ottais noin erilaisia. Pieni olkkari.
Olisi tuollaisten yhdistelmä  meillä juurikin sitä  sillisalaattia..
Riippuu niin siitä kokonaisuudesta. Jos sulla on tilaa, niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarevia linjoja on molemmissa, mutta vaatisi jotain yhdistävää värien ja tyylien eriparisuuden vuoksi, esimerkiksi kuviollinen tapetti saattaisi tasapainottaa tai hieman etäämmällä toisistaan. Käytännöllisin ratkaisu on laittaa vanha sohva Torille ja aloittaa uuden tyylin kanssa.
Vähän vierastan ajatusta että vaihtaisin ihan hyvän ja toimivan sohvan vaan siksi että se ei ihan mätsää uuden kanssa. Ja kalliksikin se tulee ostaa kaksi sohvaa. Pitää miettiä. Ap
Mikset osta jotain, joka sopii sen vanhan kanssa yksiin?
Vierailija kirjoitti:
Itse lähtisin siitä, että jokainen kaluste hankitaan tarpeeseen ja mahdollisimman laadukkaana ja mieleisenä. Tärkeää on että juuri se kaluste on omasta mielestä kaunis ja täyttää tehtävänsä pitkälle tulevaisuuteen. Ei ole mitään järkeä hankkia jotain vähemmän mieluista, koska se sopii vanhaan. Vielä vähemmän järkeä heittää jotain käyttökelpoista menemään, koska ei sovi uuteen. Jo uusien verhoilujen hankkiminen sillä perusteella on mielestäni kohtuutonta tuhlausta.
Eli jos tarvitset uuden sohvan ja juuri tuo on sinun mieleesi ja uskot sen kestävän teillä pitkään, niin hanki se. Nuo kaksi ovat tyyleiltään ja väreiltään niin lähellä, että mitään erityistä kontrastia ei edes synny (enkä siis pitäisi kontrastiakaan huonona asiana). Väsynein kokonaisuus mielestäni syntyy kun kaikki huoneessa on samaa tyyliä ja väriä.
Tyyliltään ja väreiltään samanlaisia?
😳😩😂
Millä sä oikein katselet?
Meillä on erilaiset sohvat olkkarissa. En tykkää yhtään. Mies jostain raijasi tuon toisen sohvan tänne. Näyttää juurikin sillisalaatilta. Tai sinänsä uudempi sohva näyttää paremmalle, mutta on tosi epämukava, eikä sovi vanhan kanssa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ehkä tilaisin ikean sohvaan ne punaiset päälliset, jos saa erikseen. Sitten olisi lämmin sävy molemmilla.
Mä ottaisin oikeen ihan eri värin. Nuo on silleen samanlaiset ja kuitenkin erilaiset. Eivät sovi keskenään.
Tunkkainen kokonaisuus.
Minun silmääni nuo ovat molemmat hillittyjä ja tylsiä nykypäivän sohvia.
Näkisittepä te arvostelijat meikäläisen olohuoneen. Siellä on kaksi vintage-sohvaa, eri aikakausia ja kumpikin verhoiltu jalokivivärisellå sametilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tuollaisten yhdistelmä meillä juurikin sitä sillisalaattia..Riippuu niin siitä kokonaisuudesta. Jos sulla on tilaa, niin mikä ettei.
Kyllä siinä tilaa on ihan hyvin. Sohvat tosin tulisivat lähekkäin toisiaan, ryhmäksi. Ap
Kokeile nojatuolia sohvan kaveriksi.
Mulla sama mietintä ja testailen. Olen laittanut päiväpeitteitä/lakanoita noitten päälle ja kuulostelen, mikä olisi hyvä. Saa vaikutelmaa väristä ja tilasta.
Näyttäisi nojatuoli paremmalta pienessä tilassa. Kaksi sohvaa vie kaiken tilan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tuollaisten yhdistelmä meillä juurikin sitä sillisalaattia..Riippuu niin siitä kokonaisuudesta. Jos sulla on tilaa, niin mikä ettei.
Kyllä siinä tilaa on ihan hyvin. Sohvat tosin tulisivat lähekkäin toisiaan, ryhmäksi. Ap
Ei sovi vierekkäin.
Yäk.
Mutta sun oma mielipide.
Jos vierekkäin, niin ihan erilaiset tai sitten samaa sarjaa.
Laittaisin lauhkean värin ja räväkän värin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile nojatuolia sohvan kaveriksi.
Mulla sama mietintä ja testailen. Olen laittanut päiväpeitteitä/lakanoita noitten päälle ja kuulostelen, mikä olisi hyvä. Saa vaikutelmaa väristä ja tilasta.
Näyttäisi nojatuoli paremmalta pienessä tilassa. Kaksi sohvaa vie kaiken tilan.
Nojatuoli meiltä löytyy jo yhdestä nyrkasta, sellainen lukunurkkaus. Nyt on tarve löhöilytilalle ja siksi lisäsohva! Huoneessa on myös tyhjä paikka johon se sohva sopii mukavasti. Ap