Eväät 6h junamatkalle
Facen yhdessä reissuryhmässä henkilö kysyy vinkkejä. Mukana teini ja pikku lapsi. Joku ehdottaa jopa kylmälaukkua jne mukaan. Siis eikö oikeasti tuota aikaa selviä vaikkapa yhdessä sämpylällä ja pillimehulla? Toivottavasti ei mitään haisevia lihapullia ynnä muita pakkaa mukaan ravintolavaunuun.
Kommentit (1100)
Älä ota sitrushedelmiä junamatkalle! Niitten kuoret haisevat ja allergisoivat koko vaunun. Oikeesti alleginen joutuu vaihtamaan vaunua. Eniten lemuaa mandariini tyyppiset hedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaania, mandariineja, pähkinöitä.
Mulla paha pähkinä allergia!!!! Koitakko tappaa mut häääh? Pählkinät on isooooo no go for me ainakin. Itse syön useimmiten Snickers patukoita tai cashewtä.
Kisses!
Snickersissä on maapähkinää ja pähkinä se on cashewkin. Ainakaan pähkinäallerginen lapseni ei voi syödä mitään pähkinöitä. No, ei sen puoleen suklaatakaan, on sillekin allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Maailman lihavin kansa ei pysty olemaan kuutta tuntia syömättä. Hienoa.
Laihdutus alkaa ruokarytmistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten jo kyselee tälläistä, aika avutonta? Mutta omia alkoholeja ei saa viedä, varmaan ottaisin jotain leipiä, pähkinöitä ja mehua, en banaania kylläkään se mössääntyy niin helposti.
Eikä mössäänny. Ei sitä ole pakko tunkea kassiin alimmaiseksi.
Jos on hellekelit niin laita raa'at kananmunat kainaloihin, kypsyvät hyvin siellä kuumassa tai pidä koko matkan 6h niin saat broilerit ilmaiseksi perillä. Varo kuitenkin litistämästä käsivarsiasi kovasti etteivät munat rikkoudu. Sitten et tarvikaan muuta kun suolaa, suolaa, enemmän suolaa!
Vierailija kirjoitti:
Älä ota sitrushedelmiä junamatkalle! Niitten kuoret haisevat ja allergisoivat koko vaunun. Oikeesti alleginen joutuu vaihtamaan vaunua. Eniten lemuaa mandariini tyyppiset hedelmät.
Noin allerginen älyää yleensä varata sen parin hengen kopin. Moni allergikko ei matkusta ollenkaan junalla. Ei perusjunamatkustajan tarvitse ajatella jokaista mahdollista allergiaa..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tarkotus ottaa pieni pullo kokista ja pieni pullo jaffaa ja omenoita.
Unohda ne jaffat ja kokikset, sokerilitkuja ja lisäaineita täynnä. Ota 2 plo vettä ja omenat.
Pitkänmatkanjunalla matkustin viimeksi ehkä 80-luvulla. Olisi kiva mennä katsomaan millaista junakyyti on nyt, millaisia "koppeja" siellä onkaan. 60-luvulla oli vain ykkösluokan vaunut, jonne ei rahvaalla ollut asiaa. Ravintolavaunussa oli niin sankka tupakansavu, että olisi voinut veitsellä leikata, eikä koskaan tilaa, tupakkavaunusta taas ei pystynyt läpi menemään ilman happinaamaria.
Syöt ennen lähtöä ja mukaan vesipullo ja nukut puolet matkasta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko ravintolavaunussa syödä omia eväitä?
Mitä teet ravintolavaunussa jos sulla on omat eväät? Pitääkö ravinto syödä ravintovaunussa.
Hämmästyin pari viikkoa sitten, kun matkustin Helsingistä Turkuun, ja kaikilla oli hirveät määrät eväitä: hampurilaisaterioita, salaatteja, patonkeja jne. Matka-aika vähän yli kaksi tuntia. Itselläni oli 0,5 l vesipullo.
Jos on pohojalaanen, niin kropsua on pakko olla evähänä.
Kesän alussa tulin Turusta Helsinkiin ja yksi tyttö söi sushia.
Voi jessus se raa’an kalan tuoksu huonosti ilmastoidussa junassa, saatika jos paikalla olisi ollut kala-allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin laihduin 2-3 kertaa päivässä syömällä, tuo vähän väliä syöminen on niitä naurettavimpia "ohjeita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaania, mandariineja, pähkinöitä.
Mulla paha pähkinä allergia!!!! Koitakko tappaa mut häääh? Pählkinät on isooooo no go for me ainakin. Itse syön useimmiten Snickers patukoita tai cashewtä.
Kisses!
Snickersissä on maapähkinää ja pähkinä se on cashewkin. Ainakaan pähkinäallerginen lapseni ei voi syödä mitään pähkinöitä. No, ei sen puoleen suklaatakaan, on sillekin allerginen.
No voi hyvä tavaton! Kylläpä tuo tieto meitä kiinnostaa!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tarkotus ottaa pieni pullo kokista ja pieni pullo jaffaa ja omenoita.
Unohda ne jaffat ja kokikset, sokerilitkuja ja lisäaineita täynnä. Ota 2 plo vettä ja omenat.
Mikäs besserwisser siellä heristää sormeaan? Tutkitko junan ovella ihmisten laukut ja poistat epäkelvot eväät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vtut ala.
Jo syö ennen matkalle lähtöä hyvän aterian, niin ei siinä kuuden tunnin aikana tarvii kuin vettä ja mehua, pienelle lapselle banaani tai jugurtti. Myös välipalakeksit on käteviä, helppo syödä junassakin ja pitävät myös pienen nälänkin loitolla.
Ja onhan junassa ravintolavaunu, jossa voi hörpätä kullekin sopivaa juotavaa ja ostaa vaikka voileivät tai kahvipullat.
Tänä päivänä ihmisistä on tullut ihan tumpeloita, kun eivät osaa itse suunnitella elämäänsä edes seuraavan kuuden tunnin ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyin pari viikkoa sitten, kun matkustin Helsingistä Turkuun, ja kaikilla oli hirveät määrät eväitä: hampurilaisaterioita, salaatteja, patonkeja jne. Matka-aika vähän yli kaksi tuntia. Itselläni oli 0,5 l vesipullo.
No minä ajattelen tuon lähinnä niin, että siinä kahden tunnin aikana on hyvin aikaa syödä. Ei tarvitse ennen lähtöä tai saapumisen jälkeen mennä syömään.
Ne on "badderiautojen" ongelmia ;D
T:eri