Eväät 6h junamatkalle
Facen yhdessä reissuryhmässä henkilö kysyy vinkkejä. Mukana teini ja pikku lapsi. Joku ehdottaa jopa kylmälaukkua jne mukaan. Siis eikö oikeasti tuota aikaa selviä vaikkapa yhdessä sämpylällä ja pillimehulla? Toivottavasti ei mitään haisevia lihapullia ynnä muita pakkaa mukaan ravintolavaunuun.
Kommentit (1015)
Saa olla aika vakava pähkinäallergia, jos jo toisen avaamasta pussista tulee oireita. Mun miehellä on pähkinäallergia niin, että jos vahingossa syö pähkinää niin se on ambulanssikeikka ja toivotaan, ettei ilmatiet ehdi turvota umpeen. Hänen takiaan ei kuitenkaan tartte vaikka lentoa julistaa pähkinättömäksi, koska ei hän saa oireita vaikka joku muutaman metrin päässä avaa pähkinäpussin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junanvaunussa omalla paikallaan omia eväitä mässyttäville on ihan oma paikkansa helvetissä. Samaan paikkaan joutuvat myös junassa aamutoimiaan kuten meikkaamista suorittavat. Toivon että siellä on todella kuuma.
Kyllä mä eväiden syöntiä ja meikkaamistakin siedän johonkin rajaan asti. Mutta kun sillä viikatteen terän mittaisella kynnellä raastetaan rähmät silmistä, panen omat silmäni kiinni ja käännän pään toisaalle. En halua nähdä, kun se silmä killuu kynnen päässä, jos juna vähän sattuu nytkähtämään.
Mitä haittaa siitä meikkaamisesta on kanssamatkustajille?
Onhan se tietysti tavallaan kiinnostavaa nähdä taiteilija työnsä ääressä.
Mutta yleensä tä
"Milenkiintoista! Eli vaikutelma epähygieenisyydestä aiheuttaa inhoa! Sori ihan ohi ketjun aiheen, itseäni myös vähän ällöttää ripsivärin sutijat ja olen koittanut paikantaa mielessäni että miksi näin on. Jotenkin kai miellän sen sellaiseksi ykstyisessä tilassa tehtäväksi asiaksi."
Itsellä on myös mennyt oppi yksityisyydestä tässä yhteydessä. Samoin se, ettei mitään laiteta iholle ilman, että on pesty ja puhdistettu se alusta. Ja puhtain sormin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eväät?? Kyllä sen ajan pärjää ilman ja onhan junassa ravintola.
Ravintola on kallis, ei ole köyhällä varaa. Omat eväät on hyvä ratkasu.
En ole ottanut enää riskiä ravintolavaunun tarjoomisista, kun maisnostivat hodaria kahdella nakilla. Nakit olivat prinssinakkeja. Teknisesti mainos ok. Mut meni maku lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei voi olla syömättä puolen tunnin välein...En syö koskaan mitään 300km automatkalla jota ajan muutaman kerran vuosittain.
Ajatko pysähtymättä perille vai joudutko lataamaan?
Bensa,parin minuutin stopit välillä.
Oot sankari!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junanvaunussa omalla paikallaan omia eväitä mässyttäville on ihan oma paikkansa helvetissä. Samaan paikkaan joutuvat myös junassa aamutoimiaan kuten meikkaamista suorittavat. Toivon että siellä on todella kuuma.
Kyllä mä eväiden syöntiä ja meikkaamistakin siedän johonkin rajaan asti. Mutta kun sillä viikatteen terän mittaisella kynnellä raastetaan rähmät silmistä, panen omat silmäni kiinni ja käännän pään toisaalle. En halua nähdä, kun se silmä killuu kynnen päässä, jos juna vähän sattuu nytkähtämään.
Mitä haittaa siitä meikkaamisesta on kanssamatkustajille?
Ihmiset on nykyään niin kireitä, et toisten ihmisten olemassaolo käy hermoon. Ei saa syödä, ei meikata, mieluusti ei kuorsata tai edes hengittää. Pahinta on kyl, jos joku puhuu puhelimessa!! Tai, jos joku puhuu jonkun toisen kans! Miettikääs sitä.
Vierailija kirjoitti:
Outo ketju :D matkustan 6 tunnin junamatkan 4-6 kertaa kuukaudessa. Eväänä yleensä yksi juustoruisleipä ja suklaapatukka sekä vesipullo. Ei se nyt niin pitkä ja ihmeellinen matka ole, että jotenkin pitäisi varautua..
Niin, ja varaudut silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen syö muutaman tunnin välein valveilla ollessaan, selviytymismahdollisuudet aika heikot jos ei ole ruokaa saatavilla.
Tunnetusti pitkän matkan junissa, kuten Tampere-Rovaniemi kuolee joka kerralla aina muutama nääntymykseen, kun ovat ajatelleet syödä eväät vasta loppumatkasta, mutta eivät ole selvinneetkään sinne asti. Surullista katsoa kun konduktöörit kärräävät näitä junista pois. Omalla kohdalla on sattunut pari kertaa vierustoverille, on aika hankalaa jos on itse ikkunapaikalla.
🤣🤣🤣🤣🤣 Kärräävät pois! Kiitti nauruista!
Vierailija kirjoitti:
Mukaan maakuoppa, johon kokonainen lammas hautumaan hiilloksen alle. 6h on kyllä nafti mutta Pasilan kohdalla voisi alkaa jo syödä (jos siis tänne Hesaan tulossa).
Tää oli paras!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli nyt elävästi mieleen se keskustelu että mitä eväitä risteilylle mukaan. Jengi raahas hytteihinsä mikroja ja kahvinkeittimiä. Jollain oli tapana ottaa mukaan perhepizza millä pärjäsi koko risteilyn. Itse jäisin mielummin kotiin kun lähtisin tollaselle retkelle.
Sepä. Edes nuorena ja pee aana en ottanut mitään ruokia tai voikkosia laivalle. Sipsit laivan myymälästä, jotkut ranskalaiset kahvilassa, karkkeja, siinä se. Toki juomaan meni markkoja sitten mutta jotkut kämäiset eväät, ei!
Nyt viiskymppisenä sitten vähän kalliimmat ruuat laivalla. A la carte tai buffet. Mutta voikkosia ei edelleenkään.
Olis ne voikkoset olleet aika p
Mitä mä just luin... Suomalaisten kulttuurimatkustusta. Not.
Kylmälaukku täynnä ruokaa mukaan vaan. Vr:n pitkänmatkan junamatkasta tulee helposti 12h-20h, kun ensin juna myöhästyy vähintään 60 minuuttia ja sitten kun päästään matkaan, juna seisoskelee monta kertaa jossain puolessa välissä matkaa paikallaan ainakin sen melkein 2 tuntia ekstraa. Et mieluummin överit ruoan kanssa, kun liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ihana 21-vuotias tyttöystävä makuuvaunussa. Kyllä irtoaa mehuja koko kuudeksi tunniksi
Ennenmuinoin kuulemma matkattiin lähetyssaarnaajana makuuvaunussa ja annettiin kiskonjatkosten kolkkeen hoitaa toimituksen mekaaninen puoli. Näin tulos ei ollut liian hätäinen.
Nykyään kiskonjatkokset on hitsattu sileiksi, eikä wanha consti enään toimi.
Ennen oli kaikki paremmin - tyttöystäviä myöten!
Vierailija kirjoitti:
Ihana 21-vuotias tyttöystävä makuuvaunussa. Kyllä irtoaa mehuja koko kuudeksi tunniksi
Hyvin huomaavaista, että et anna tyttöystäväsi kärsiä janosta matkan aikana!
Mukava kuulla, että kaltaisiasi herrasmiehiäkin löytyy vielä!
Korillinen tai laatikko Karhu olutta on riittänyt aina 6 tunnin matkalle. Varttitunnin välein kun siemaisee bissen niin ei tule aika pitkäksi. Perillä on sitten valmis lähtemään baariin.
Karjalanpaistia termoskattilaan.
T: Urpo
Lämmintä vilttiä ja vaatetta mukaan, junaan voi tulla häiriö jalämmitys kadota.
Foodora-sovellus, tilatkaa välietapille ruokakuljetus.
Milenkiintoista! Eli vaikutelma epähygieenisyydestä aiheuttaa inhoa! Sori ihan ohi ketjun aiheen, itseäni myös vähän ällöttää ripsivärin sutijat ja olen koittanut paikantaa mielessäni että miksi näin on. Jotenkin kai miellän sen sellaiseksi ykstyisessä tilassa tehtäväksi asiaksi.