Kelan maksut myöhässä taas
Tänään näyttää oma Kelassa olevan tuen maksupäivä vaan tilillä ei näy euroakaan vielä, muita?
Kommentit (35)
Tilillä kölöttävät. Seuraavat tuet tulekin jo maksuun kahdne viikon päästä, kiitos valituksen joka meni läpi. Mukava tukipotti on tulossa useita tonneja ja päätöksessä lukee, ettei vaikuta muihin tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa nämä, itse en saa kuin pienen asumistuen ja teen töitä matalapalkka alalla nytkin tilillä 85 cnt jouluruokien,laskujen, vuokran jälkeen ja rahaa saa vasta 10 pvä. Taas joutuu siskoilta pyytämään raha apua mikä taas nolottaa.
Suututtaa nämä, jotka eivät osaa suhteuttaa menoja tuloihinsa. Kuinka paljon luulet, että ostin sillä 6€/pvä budjetillani jouluruokaa? En yhtään! Tein makaronilaatikon ja söin sitä kolme päivää. Nyt mennään kolme päivää kaalikeitolla.
Ja laskut?
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa nämä, itse en saa kuin pienen asumistuen ja teen töitä matalapalkka alalla nytkin tilillä 85 cnt jouluruokien,laskujen, vuokran jälkeen ja rahaa saa vasta 10 pvä. Taas joutuu siskoilta pyytämään raha apua mikä taas nolottaa.
Mitä siellä märiset. Itse olen tehnyt todella stressaavia töitä 24 vuotta enkä ole saanut sinä aikana senttiäkään tukia. Henkinen ja fyysinen jaksaminen on lopussa. Taidan jäädä kotiin räkimään kattoon, makselkoot muut minun asumiseni ja syömiseni jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa nämä, jotka eivät osaa suhteuttaa menoja tuloihinsa. Kuinka paljon luulet, että ostin sillä 6€/pvä budjetillani jouluruokaa? En yhtään! Tein makaronilaatikon ja söin sitä kolme päivää. Nyt mennään kolme päivää kaalikeitolla.
Ja laskut?
Netflixin kun jättäisi tilaamatta sillä ostaisi jo kahden päivän ruuat. Mutta, ei...Suomi on hölmölä, jossa pienituloinenkin kuvittelee, että hänellä on joku ihme oikeus keskituloisen elämään ja yhteiskunnan pitäisi se hänelle taata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laskut?
Netflixin kun jättäisi tilaamatta sillä ostaisi jo kahden päivän ruuat. Mutta, ei...Suomi on hölmölä, jossa pienituloinenkin kuvittelee, että hänellä on joku ihme oikeus keskituloisen elämään ja yhteiskunnan pitäisi se hänelle taata.
Olet harhaluulossa jos luulet että pienituloisella varaa ostella kaikenmaailman suoratoistopalveluita.
Menisit sinäkin.
Mitä teet kotona arkipäivänä ja tähän aikaan aamusta, jolloin monet ovat olleet jo tunnin töissä.?
Eläkeläisen ei tarvitse mennä töihin,
takana vuosikymmenien työura.
Kela maksaa mm. äitiyspäivärahoja ja vanheimpanvapaan päivärahoja, mistä ihmeestä täällä nyt tiedetään mitä rahoja missäkin odotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin.
Menisit sinäkin.
Mitä teet kotona arkipäivänä ja tähän aikaan aamusta, jolloin monet ovat olleet jo tunnin töissä.?
Ja monet aloittelee töitä nyt klo 8, ja useat matkalla töihin?Varsin moni on tänäkin aamuna herännyt klo 5, koska hänen duuninsa alkaa tehtaan kolmivuorotyössö klo 6.00.
Kauppaan ovat kuorman purkajat ja hyllyttäjät meneet myös töihin klo 6.
Leipurit jo aamuyöstä asti paistaneet leipää ja pullaa ja sämoylöitä.
Bussikuskit lähteneet ensimmäisille reiteilleen klo 5, eli heränneet jo klo 4.
Että menisit sinäkin luuseri töihin.
-eri-
Oletko kuullut vapaapäivistä, lomapäivistä, sairauspäivistä tms mitä voi olla, tai vaikka vuorotyöläisistä? Vai oletko niin reipas, että työskentelet itse 24/7? Tuskinpa kuitenkaan.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laskut?
Olet harhaluulossa jos luulet että pienituloisella varaa ostella kaikenmaailman suoratoistopalveluita.
Olet harhaluulossa jos luulet ETTEI pienituloiset ostele kaiken maailman suoratoistopalveluita.
Helppo sanoa mene töihin mut sekun ei ole ainoa vaihtoehto kaikilla.
Itse hakenut nyt 2kk aikana 8 paikkaan ei ole vielä tärpännyt, onneksi kouluun pääsee ensivuonna.
Toisinaan et pääse töihin vaikka haluaisit kuinka töitä tehdä. Se on fakta kenenkään on turha huudella töistä tietämättä toisen tilannetta.
Ihan niinkuin perus duunari olisi jotenkin muita ylempänä, ei helvetissä ole sen kummoisempi ihminen kuin raitis työtönkään.
Itsekkin elämästä yli 10vuotta työtä tehnyt ikää +30 mutta toistaiseksi työtön.
vaaranpaikka kirjoitti:
Itse hakenut nyt 2kk aikana 8 paikkaan ei ole vielä tärpännyt, onneksi kouluun pääsee ensivuonna.
Toisinaan et pääse töihin vaikka haluaisit kuinka töitä tehdä. Se on fakta kenenkään on turha huudella töistä tietämättä toisen tilannetta.
Ihan niinkuin perus duunari olisi jotenkin muita ylempänä, ei helvetissä ole sen kummoisempi ihminen kuin raitis työtönkään.
Seli seli
Auttaa paljon, kun ei priorisoi vaikka tupakan ostamista sinne listan kärkeen, vaan ostaa vasta sitten kun näyttää siltä, että siihen jää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
vaaranpaikka kirjoitti:
Seli seli
Itse olen hyvää hyvyyttäni joutunut kolmen työn loukkuun. Aloitin kaupassa, josta sitten kysyttiin kyseisen ketjun ravintolaan, kun vuoroon ei saatu väkeä ja siellä ravintolassa törmäsin taksikuskiin, joka ei saanut itselleen tuuraajaa.
T, opiskelija, kassa, tiskari ja taksikuski
Menkää töihin vikisijät!