Mikä särkylääkkeeksi, kun Panadol ei auta yhtään ja Buranaa ei siedä maha?
Usein ei ole tarvetta ottaa särkylääkettä, mutta onko niin, ettei mulle ole mitään apteekista reseptittä saatavaa särkylääkettä? Burana aiheuttaa jo yhden tbl annoksella päiväkausiksi hirveän mahakivun. Panadol taas ei auta yhtään.
Kommentit (39)
Hyvä orgasmi laukaisee kehon jännitys- ja kiputilat.
Reseptillä olen itse saanut gastroenterologilta Miranaxia, joka käsittääkseni on hellävarainen tai hellävaraisempi vatsalle ja se toimii minulle hyvin. Mutta tosiaan, reseptin vaatii tai en tiedä onko jotain reseptivapaata, missä olisi samat vaikuttavat aineet :(
Eikä asperiinia ja disperiiniä enää ole?
Miksi kysyä täältä kun voi mennä apteekkiin ja kysyä farmaseutilta, mitä muita vaihtehtoja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae resepti ja uusi tarvittaessa.. Esim vimovo
Vimovo (naprokseeni) maksaa Jenkeissä 2623 dollaria (60 tabl).
Juu on naprokseeni mutta lisänä vatsansuojalääke.. ei suomessa hirveitä maksa 20-30e en muista tarkkaa
Millä annoksella olet ottanut panadolia? Voit ottaa 1g/3x vrk.
Jos Burana ei sovi, niin harvemmin sopii myöskään pronaxen.
Aspiriini jauheena satunnaiseen päänsärkyyn on ok, mutta ei suositella usein otettavaksi. Tilanteessasi varaisin aikaa lääkärille jotta saisit toimivan kipulääkkeen.
Itselläni auttaa Panadol 1 g eli vahvin käsikauppaversio, vaikka 400 mg ei auta.
Olen allerginen buranalle tai jollekin sen ainesosalle siis, samoin asperiinille. Pyydän aina hammaslääkäriltä reseptin Panacodia. Auttaa hyvin, joskin siitä tulee hiprakka, mut ei sitten satukaan mihinkään. Usein en tarvitse särkylääkkeitä ja parasetamoli auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Naprokseenia saat pyytämällä farmaseutilta. Pitkävaikutteinen tulehduskipulääke, kauppanimi Pronaxen.
Mutta aiheuttaa samoja mahaoireita kuin asperiini ja ibuprofeenikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen buranalle tai jollekin sen ainesosalle siis, samoin asperiinille. Pyydän aina hammaslääkäriltä reseptin Panacodia. Auttaa hyvin, joskin siitä tulee hiprakka, mut ei sitten satukaan mihinkään. Usein en tarvitse särkylääkkeitä ja parasetamoli auttaa.
Sehän on hienoa, että pelkkä parasetamoli auttaa.
Lääkäri määräsi 100mg aspiriinia päivässä. 7 vuoden päästä mahahaava. 5 päivää sairaalassa, tiputusta ja pussi verta. En suosittele.
Osta vatsaa suojaava lääke(Esim. zolt) ja ota sitä särkylääkkeen kanssa. Tarvittaessa Pronaxen tai Vivomo(kallis)
Pepantteenia pyllyyn. Auttaa varmasti. Kätevästi menee kun dildon voitelee pepantteenilla ja hitaasti vaan anaaliin.
Hei, toki säryn syy on selvitettävä, ja hoidettava, pelkkä laastari ei poista lasi sirua lihaksesta.
Tässä kuitenkin oma hyvä kokemukseni vähän samanlaisessa tilanteessa:
Pyydä lääkäriltä Panafol Extend 665mg, pitkävaikutteinen särkylääke. Alussa näitä ei apteekin mukaan myyty, koska lääkkeessä on liika-annostuksen vaara, jos edelliset on vielä imeytymättä ja vedetään uutta päälle. Silloin on soitettava myrkytyskeskukseen. He kysyvät siellä kellonajat, milloin olet näitä syönyt. Sitten he laskevat, tarvitseeko tulla dialyysiin. Mutta jos olet arvostelukykyinen ja kirjaat annokset ylös, niin myös apu on pitkäaikainen. Muista, että vain lääkäriltä saat oikeat ohjeet juuri sinulle. Itse sain myös vatsansuojan tietyille särkylääkkeille.
Myrkytystietokeskus palvelee uudessa ilmaisnumerossa 0800 147 111.
Panacod ja alkoholi ei sitten sovi lainkaan yhteen!
Vierailija kirjoitti:
Panacod auttaa varmasti.
Ja näitähän saakin Suomen apteekeista ilman reseptiä, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Miten Ketorin, sopiiko se?
No jos ei sovi Burana niin tuskinpa tämäkään, on tunnetusti huono vatsalle.
Kossu