Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri allergia asiassa

Vierailija
25.12.2022 |

Lääkäreillä on ollut on ollut vähän ihme toimintaa. Niin kato yksityiselle voi mennä testauttamaan jos haluaa ja muuten vähän niin ja näin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hengenvaarallinen vaiva lopuksi se on vanhemman ja varsinkin aikuisen oma asia missä tilanteissa lääkäriin ja missä ei. Tuitenkin lääkärin asia lähettää sitten ulos jos ei tarvetta mihinkään tutkimuksille tai lääkkeille.

Vierailija
2/6 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella ei tehdä mitään tutkimuksia eikä testejä vain huvin ja kiinnostuksen vuoksi. Pojalleni tuli hankala allerginen reaktio jalkateriin ja ranteeseen ja hän pääsi allergiatesteihin julkisella puolella. Nyt osamme välttää nikkeliä, mutta edelleen saattaa olla monia aineita, joille hän on allerginen emmekä tiedä sitä... maailmassa kun on kymmeniä tuhansia raaka-aneita ja ravintoaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin saattaa ärsyttää tuollainen asenne että asiakas itse vähän määrittelee mitä haluaa ja mitä ei terv. huollossa. Mutta se kuuluu oikeastaan jo perusoikeuksiin.

Vierailija
4/6 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin saattaa ärsyttää tuollainen asenne että asiakas itse vähän määrittelee mitä haluaa ja mitä ei terv. huollossa. Mutta se kuuluu oikeastaan jo perusoikeuksiin.

Juuri tällaisia asiakkaita varten on yksityiset palvelut. Sama kuin kouluruokailussa. Jos haluat jotain ekstraa, menet kioskille ja maksat itse.

Vierailija
5/6 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella ei tehdä mitään tutkimuksia eikä testejä vain huvin ja kiinnostuksen vuoksi. Pojalleni tuli hankala allerginen reaktio jalkateriin ja ranteeseen ja hän pääsi allergiatesteihin julkisella puolella. Nyt osamme välttää nikkeliä, mutta edelleen saattaa olla monia aineita, joille hän on allerginen emmekä tiedä sitä... maailmassa kun on kymmeniä tuhansia raaka-aneita ja ravintoaineita.

Jos hän pelaa jääkiekkoa niin ainakin hanskat ovat nykyään tehty kromiparkitusta nahasta. Yksi Junnu pistää nitriilihanskat väliin ennen kuin pukee pelihanskat.

Vierailija
6/6 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan allergiset reaktiot varmaan aina tutkitaan, paitsi siinäkin on nähtävästi eroja, eli vaikka epäily pähkinä allergiasta vastaus on joskus ollut yerv. huollosta, ei niitä tutkita. Riittää että tietää itse välttää pähkinöitä kuulemma. Itseasiassa samaa mieltä, paitsi hueman ristiriitaista, koska monet koulut ja päiväkodit vaatii todistuksia. Ehkä suurin osa hankkii ne sitten yksityiseltä.

En minä epipeniä edes hankkisi varalle, vaikka pähkinä allergia, koska kallista ja tod. näk. ei käyttöä. Vain matkojen varalle hankkisin.

Huvittavin huoli mitä kuulin oli, että ei sinne terv. huiltoon pääse, kun on jonoja. Täh, siis luuleeko joku tosiaan, että ei pääse, jos vakava allerginen reaktio tirks. Tietenkin jos mäntti ja epäammattimainen henkilökunta voi vaatia vanhemman, joka osaa sitten vaatia ja selittää, jos ensiavun tarve on.

Mielestäni, kyllä todistus on jopa jotain epipeniä tärkeämpi, nimittäin siitä allergiaa aiheuttavasta ruoka-aineestahan se kaikki riippuu ja jos ei todistusta, joissain paikoissa olla asenne "ei sulla mitään allergiaa ole" ja tarjotaan sitten sitä pähkinää. Jos lapsi kyseessä niin inhottavvaa. Onneksi ei sentään pähkinä ruokia ole tarjolla kovin usein oppilaitoksissa.

Saahan sitä joissain tapauksissa korvaavia ruokia, vaikka ei olisi ollenkaan allergioista kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan