Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi teille on jouluisempi tai tärkeämpi: aatto vai päivä?

Vierailija
25.12.2022 |

Minulle melkein aatto. Siihen kohdistuu kaikki odotukset. Päivällä ei sitten enää niin väliä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko joulu. Se alkaa joulun odotuksesta adventista ja loppuu Nuutin päivään. Siinä on erilaisia kohokohtia. Olen jouluihminen.

Vierailija
22/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan, en viettänyt joulua tänä vuonna ja aiemmin joulupäivänä se on ollut onneksi jo ohi. Vuoden turhin juhla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto. Joulupäivän ja tapaninpäivän tulisi olla normaaleja työpäiviä. Yleisestikin suomalaisen joulu on aaton jälkeen ohitse, joten mitä järkeä silloin on pitää väkeä lorvimassa kotona.

Vierailija
24/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tietysti aatto. Aikuisena tietysti joulupäivä.

Aatto on vielä aika hektinen, kun valmistellaan juhla-ateriaa ja lapset käy ylikierroksilla, kun eivät malta odottaa lahjoja.

Tänään on ihanaa. On niin rauhallista kuin lapsiperheessä voi olla. Kaikkia herkullisia jouluruokia on vielä jäljellä, eikä tarvitse kuin lämmittää ja syödä. Ehtii ulkoilla, leikkiä lasten kanssa, ehkä lukea kirjaakin. Tätä on odotettu!

Vierailija
25/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto, nyt tuntuu, että joulu on jo ohi. Kaikki tämä reilu kuukauden hössötys on tullut päätökseensä ja kaikki vain yhden päivän takia.

Vierailija
26/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivä. Rauha ja hiljaisuus.

Vierailija
27/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat mainitsemasi päivät ovat ainakin minulle ihan tavallisia viikon päiviä. Ne eivät muuta mitenkään tavanomaista viikkorutiiniani.

Vierailija
28/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivä.

Aattona on usein vielä kaikenlaista hommaa ja tekemistä, lahjojen, ruokien tai menemisten kanssa. Joulupäivänä sen sijaan on vain joulun tunnelmaa, lapset on tyytyväisiä ja ruoat valmiina.

Toinen vanhempani myös asuu maassa, missä joulua juhlitaan vasta joulupäivänä, joten olen tottunut myös siihen, että lahjat avataan joulupäivän aamuna.

Vierailija
29/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatto, nyt tuntuu, että joulu on jo ohi. Kaikki tämä reilu kuukauden hössötys on tullut päätökseensä ja kaikki vain yhden päivän takia.

Nyt on joulu ja se jatkuu vielä loppiaiseen asti!

Vierailija
30/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto "vedetään läpi" perinteistä kaavaa noudattaen ja joulupäivänä sitten voi olla jo rennommin. Molemmat tärkeitä.

Vierailija
31/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto on täynnä erilaista pakko-ohjelmaa perinteisesti. Joulupäivän aamu ihanassa rauhassa omassa kodissa on sen aaton hössöttämisen jälkeen ylellistä.

Vierailija
32/32 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivä ehdottomasti. Aatto on vielä sellaista kiireistä puurtamista osin jos kotona. Joulupäivänä taas voi rentoutua ja keskittyä joulun parhaisiin puoliin eli hyvään seuraan ja hyvään ruokaan. Tapaninpäivä päättää joulun eli silloin jo normikuvioihin siirtyminen itsellä. Jouluaaton ja etenkin jouluaaton illan olen ollut mielelläni töissä ja monesti vaihtanut vuoroakin. Vaihtarina saanut sitten joulupäivän vapaaksi jos olisi alunperin työpäiväksi merkitty. Tänä vuonna molemmat päivät vapaat ja se tietysti mukavaa kerrankin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän