Jos olisit sairas, saisitko äidiltäsi apua?
Mies työmatkalla, itse jo toista kuukautta sairaana vuoteessa (raskaus) ja tilani paheni.
Äiti ei voinut käydä ruokakaupassa ja tuomassa ruokaa. Matka veisi 15min.
Eka ja vika kerta kun olen aikuisena äidiltä apua pyytänyt.
Kommentit (21)
Mutta sinua voi auttaa seurakunnan työntekijät (lastenhoitajat), mannerheimin lastensuojeluliitto ja kaupungillakin on yleensä hoitajia jotka auttaa.
En kyllä kehtaa apua kauheasti pyytää. Kerran vai sattui niin, että aamulla heräsin ja olo oli aivan kamala. Kuumetta, paleli, järkyttävä lihassärky. Siinä samassa sitten äiti soitti ja kyseli kuulumisia, ja kerroin sitten olevani kipeä. Äiti sanoi siihen välittömästi, että tulee hakeen lapset päiväksi hoitoon. Vartissa äiti oli ovella ja vei lapset mukanaan. Sain levätä ja illalla olo oli jo ihan normaali. Kiitos äitille.
samoin isäni ja äitin kanssa ihan samaan kuoppaan vielä..
Mutta apuja toki saan hyviltä ystäviltäni aina kun olen tarvinnut. Kiitos Jumalalle hyvistä ihanista ja uskollisista ystävistä!!!
Mä en voi yhtään ymmärtää tuollaisia äitejä, kun omani tulis vaikka mistä korvesta auttamaan, kun vähänkään inahdan. Auttaa ihan kaikessa, missä pystyy. Nykyään en juurikaan edes valita mistään, kun heti äiti kokee, että nyt niitä on autettava. Pyydän apua vain, kun todella tarvitsen.
Tsemppiä sulle ja toivottavasti saat avun muualta.
Äiti on itse invalidi, mutta auttaa aina missä pystyy. Esim. vahtimalla lapsia jos itse olen kipeänä. Ruoanlaittokin onnistuu. Ihmeesti lapset tottelevat mummia, vaikka tietävät, ettei mummista ole ns. fyysistä vastusta (ei voi esim. juosta heitä pihalla kiinni jne.).
Millä tavalla kysyit apua ja oliko vastaus että just nyt ei onnistu vai että ei ikinä?
Vierailija:
Mä en voi yhtään ymmärtää tuollaisia äitejä, kun omani tulis vaikka mistä korvesta auttamaan, kun vähänkään inahdan. Auttaa ihan kaikessa, missä pystyy. Nykyään en juurikaan edes valita mistään, kun heti äiti kokee, että nyt niitä on autettava. Pyydän apua vain, kun todella tarvitsen.Tsemppiä sulle ja toivottavasti saat avun muualta.
Mulla sama kuin ap:lla. Apua ei tulisi. Äitini asuu tosin kaukana, mutta silti... Enkä mäkään oikein voi ymmärtää. Kun ajattelen itseäni äitinä ja lapseni tarvitsisi apua auttaisin takuulla. Ja tulen aina auttamaan jos vain suinkin voin!
omat vanhemmat ovat olleet töissä ja minä yh keuhkokuumeessa.
Sun kannattaa kuitenkin panostaa turvaverkon luomiseen, joko ystävistä, tai lapsen kavereiden vanhempien kanssa tehdä yhteistyötä, koska eihän se ole kenenkään etu, että sairaat vanhemmat ja lapset jätetään pulaan. Ota rohkeasti yhteyttä lapsesi kavereihin, luulen, että moni olisi tyytyväinen, jos onnistuisi vastavuoroinen hoitoapu ja lapsillakin olisi seuraa toisistaan.
Äitini on työelämässä vielä ja hänen miehensä on 90%:nen invalidi.
Pian äidilläni on edessä leikkaus, josta toipuminen vie aikansa ja sitten äiti ei tietenkään voi auttaa, ja isäkin joutuu tietysti olemaan apuna äidilleni, eikä minulle. Onneksi sairastelen vain harvoin, ja minulla on muutenkin vähän sellaisia menoja, joita varten joutuisin laittaaan lapset hoitoon.
Millaiset välit teillä muuten on vanhempiinne? Minä en tunne ketään, jonka vanhemmat eivät mahdollisuuksiensa mukaan olisi mukana lastensa ja lastenlastensa elämässä, ja auttaisi näitä aina tarvittaessa. Meillä ainakin auttaa ihan oma-aloitteisesti.
Kaupassakäynti on mielestäni aika pieni palvelus, ilomielin tekisin sen sairaalle ystävälle.
Hän vaan ei voi ratketa joka paikkaan, 7 päivää viikossa tekee työtä josta palkka maksetaan. Miehen hoito on hänelle tällä hetkellä tärkeämpää. Ja oman itsensä, sairasti hiljattain rintasyövän.
T:16
en niveliltäni saanut mitään tehtyä ja pieni lapsi on..
Se on kiva kun mies matkustaa ja tulee sairautta niin silloin on pakko nöyrtyä ja pyytää jotakin vastentahtoisesti auttamaan.
Tulivat kyllä käymään mutta eivät mitään osanneet auttaa.
polvi' :-) mistähän ovat mallia ottaneet - omista vanhemmista! :-)
parempaan huomiseen. Joten kyllä meni nyt metsään tämä " itsekkäät nykyihmiset" höpötys ainakin mun kohdalla ja varmasti monen muunkin!
Meillä äiti myös rientää heti apuun, jos on tarvis. Voi kun aina muistaisikin kyllin kiittää, kun ovat niin todella avuliaita isäni kanssa.
Vaikka äiti on vielä työelämässäkin.
Parhaillaan olen sairaana, lapset päivähoidossa ja mies hoitaa illat.