Kuinka monen lasten nimet inhokkilistoilla?
Meillä kummankin lapsen nimi inhotuissa. Mainitaan aina. Ihmettelen vaan, mitä sit pitäisi olla, että kommentti ei olisi aina yök! Miten kaikilla pitäisi olla mahd. omaperäinen, harvinainen, yksinkertainen ja selkeä nimi ilman vieraita kirjaimia ja mielleyhtymiä.
Kommentit (4)
kivan. Muistan aina kun meidän koulussa oli poika nimeltä Usko ja kun kuulin nimen ajattelin että miten voi olla jollain nykyaikana noin pöljä nimi. No näin sitten tämän Uskon ensimmäistä kertaa. Oli komea ja kiva poika johon ihastuin. Nyt voisin antaa Usko nimen vaikka omalle lapselle, nimi ei tunnu enää yhtään hölmölle.
Hyvän maun kansalainen kun panee lapsensa nimeksi Aino, Siiri, Lauri tai Tuomas, ja sitten ei kukaan pääse haukkumaan.
Mutta tiedättekös mitä. Minä käännän sen niin päin,että eikös olekin hassua kuinka moni muukin vanhempi piti Nikoa sinä vuonna parhaimpana nimenä?? Koska tuskin he muuten olisivat sitä rakkaimmalleen antaneet,vai mitä :)
Ja sen lisäksi,nykyään on niiiiiiin paljon erilaisia nimiä,että on kiva kun joillain lapsilla onnäitä tavanomaisempiakin :) ja enpä ole yhteenkään toiseen Niko 3v:hen vielä törmännyt,yhden toisen Nikon tunnen kyllä.
Nykyään kun tosiaan ON näitä nimiä vaikka minkälaisia niin kaimoja onkin sitten vähemmän. Tiedättehän,kun " materiaali" (=nimi vaihtoehdot) laajenee niin sitä harvempi saa saman nimen,se on siis aivan eriasia kuin vielä 1970-80 luvuilla,kun nimiä mistä valita oli paljon enemmän,silloin luokalla tosiaan saattoi olla 2-3 Johannaa. Nykyisin se on jo mahdottomampaa,VAIKKA lapsella olisi se " vuoden suosituin" nimi.
Verratkaapa vaikka vrk:sta nimien anto määrää vuonna 1979 ja vaikkapa tuo 2003. Sitä suosituinta nimeä on annettu vuonna 2003 paaaaljon vähemmän.
Normaalissa elämässä kukaan aikuinen ihminen ei käy koulukiusaajalle tyypillisellä tavalla nälvimään ihmistä hänen lapsensa nimestä. Sen asian ei edes pitäisi kiinnostaa ketään ulkopuolista, siis jos ei ole vapaa-ajan vietto ongelmia.
Ja ei, minun lapseni nimi ei ole inhokkilistalla, jos joku nyt tulee tänne nälvimään, että tässä Janicajessican äiti puolustelee. Ja mitään ei ole minulla nimiä Janica tai Jessica vastaan.
Olen myös pannut merkille ja ihmetellyt sitä, kuinka nykyään pitäisi lapsen nimi olla kovin erikoinen ja harvinainen. Jos näin ei ole, lapsen äiti ja isä ovat vähintäänkin landepaukkuja ja amiksia. Kamalan pinnallista.