Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut narsistin uhrit olette selviytyneet?

Vierailija
24.12.2022 |

Auttaako jos vain on ystävällinen ja myötäilevä narsistia kohtaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sun pitää kertoa meille mikä tai kuka on narsisti?? Meissä jokaisessa on narsismia eli periaatteessa kuka tahansa voisis siis olla narsisti. Tuota sanaa "NARSISTI" käytetään, vaikka sille ei ole olemassa selvää tai tarkkaa määritelmää tai vastinetta.

Vierailija
2/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Narsku on krooninen hyökkäilijä. Olisi järkevää erota siitä seurasta ja asua erillään. Sukulaiseen pitää etäisyys ja laittaa rajat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauhean hyvin. Tosin hän nauttii että on saanut ihmisen epäonnistumaan, joten tuplasti onnea riittää.

Terkut isille ^_^

Vierailija
4/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako jos vain on ystävällinen ja myötäilevä narsistia kohtaan?

Ei se pidemmän päälle auta. Hetkellisesti voi selvitä helpommin kun myötäilee kaikessa.

Vierailija
5/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin narsistin kanssa meni hyvin kun jaksoin keskittyä vain hänen myötäilemiseensä ja hänen paremmuuden korostamiseen, mutta kun kerroin, että en enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä, niin hän raivostui ja teki selväksi, että ei itse halua olla kanssani tekemisissä ja kielsi minua enää ottamasta ikinä yhteyttä häneen. Pian hän kuitenkin alkoi ottamaan yhteyttä yhä uudelleen ja uudelleen raivoten, että häntähän ei jätetä vaan minun täytyy olla yhteydessä hänen kanssaan jos hän vaatii, koska Raamatun mukaan on jotenkin oudosti kiellettyä lopettaa yhteydenpito. Useamman kuukauden hän jaksoi jatkaa jatkuvaa yksipuolista yhteydenpitoa raivoten, että minun täytyy vastata eikä ole oikein, että en vastaa. Vaikka minä tein vain kuten hän oli aikaisemmin käskenyt. En enää ottanut häneen mitään yhteyttä koska hän vaati niin.

Vierailija
6/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tri Sykerö kirjoitti:

Ensin sun pitää kertoa meille mikä tai kuka on narsisti?? Meissä jokaisessa on narsismia eli periaatteessa kuka tahansa voisis siis olla narsisti. Tuota sanaa "NARSISTI" käytetään, vaikka sille ei ole olemassa selvää tai tarkkaa määritelmää tai vastinetta.

Jokaisessa on tietyssä määrin narsistisia piirteitä. Puhutaan myös terveestä narsismista jolloin arvostaa itseään siinä määrin ettei suostu mihin tahansa ja asettaa rajat sille, kuinka sallii itseään kohdeltavan. Aloittaja tosin taitaa tarkoittaa vähemmän tervettä narsismia.

Vierailija
7/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämässä on kaksi narsistisesti käyttäytyvää ihmistä ja ovat molemmat nyt kuukauden sisään käyttäytyneet näin ihan samalla tavalla:

Yrittävät soittaa (kuten aina, eivät laita viestiä vaan soittavat ja tunkeutuvat vapaa-ajan viettooni itsekkäästi)

Kun en vastaa, yrittävät soittaa monta kertaa peräkkäin

Soittavat lapselleni että miksen vastaa

Mikä tässä käytöksessä on takana?

Vierailija
8/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että narsisti, sen kummemmin, kuin kukaan muukaan arvostaa mielipiteetöntä myötäilyä.

Vierailija
9/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se jälkensä jättää. Onneksi nykyään on tietoa että opimme tunnistamaan ja kohtaamaan tuon epäihmisen. Ja pyrkiä eroon parhaamme mukaan.

Vierailija
10/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämässä on kaksi narsistisesti käyttäytyvää ihmistä ja ovat molemmat nyt kuukauden sisään käyttäytyneet näin ihan samalla tavalla:

Yrittävät soittaa (kuten aina, eivät laita viestiä vaan soittavat ja tunkeutuvat vapaa-ajan viettooni itsekkäästi)

Pahuus ja tarve pönkittää itseään muita kontrolloimalla. Mutta mahtavaa jos et vastaa heti. Onneksi puhelimessa voi laittaa estot. Ainakin lapsen puhelimeen esto heti.

Vierailija
11/11 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa episodissa kysyvät, että ovatko tehneet jotain väärin kun et soita takaisin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi