suurperhe kasvaa...
Olen uusi tulokas, tänään testasin plussaa ja viidettä siis odotan. Laskettuaika menee siis heinäkuun puoleenväliin. Tuntuupas vielä ihan hassulta kirjoittaa noin :) Tämä on kyllä erittäin toivottu lisä meidän hulinaiseen porukkaamme.
Olo on aika mielenkiintoinen, samalla innostunut, mutta myös pelottaa. Mielessä pyörii ajatus, että vieläkö sitä voi onnistua viidennen kerran... Kaksi keskenmenoa itselläni takana kolmannen lapsen jälkeen, joten aivan mutkitta ei kaikki aina ole sujunut. Siksi vähän pelottaakin ja salaisuutena on ajateltu asia pitää jouluun saakka ja sitten ' paukauttaa' uutinen muidenkin tietoon, jos sinne jouluun asti nyt kunnialla päästään. Aika yllätys tämä joillekin saattaa olla... Vanhin lapsi nyt 10 ja nuorin 3, välissä on 8 ja 5 vuotiaat. Kaikki ovat sanoneet, että kyllä on hienoa, että olet vasta 30 ja kaikki lapset jo tehtynä - tähän huudan nyt jatkossa, että yllätys:)
Mukava huomata että meitä suurperheellisiä täällä on! Onhan se elämä aika huisketta aika ajoin, tai yleensä :) mutta mikä olisi sen mukavampaa.
Iloa arkeen kaikille moninkertaisilla mammoille! Itse koitan nyt tottua ajatukseen ja saada mielen rauhoittumaan :)
Kommentit (23)
Olen samaa mieltä meiramiinan kanssa, että lapsi lapselta käytännön touhut ovat helpottaneet. Ekalta sitä hössötti joka napsahuksesta, mutta kun katrasta on enemmän osaa kai sitten suunnata huomion tarpeelliseen :) Lapset myös oppivat auttamaan toisiaan sen lisäksi että oppivat omatoimisiksi. Olen joskus ajatellut, että onkohan tuota meidän 3-vuotiasta hoidettu lainkaan tämän tohinan keskellä, mutta kovin onnelliselta ja tyytyväiseltä hän ainakin vaikuttaa, joten olisikohan tarpeellisimman hoidon kuitenkin saanut :)
Joskus tuntuu että pää hajoaa lasten kanssa, mutta on tämä meidän oma katras ja heidän aikaansaama hulina kuitenkin sellainen ihme ja ilon aihe, että mihinkään en sitä vaihtaisi! Moni jolla on vähemmän lapsia on ihmetellyt jaksamistani ja sitä että kuinka pääsen lasten kanssa liikkeelle. Olen kuitenkin itse liikkuvaa tyyppiä ja kun on tottunut ja totuttanut lapset siihen että he kulkevat mukana, ei se ole yhtään hankalaa. Teimme esim. viime kesänä lasten kanssa kahden viikon matkan ulkomaille ja sitä jaksettiin kummastella ja kauhistella! Kaikki meni loistavasti ja lapset sekä vanhemmat nauttivat olostaan. Ehkä kyse on omasta asenteesta ja todellakin sitä mihin lapset on totutettu pienestä pitäen.
No tulipa turistua :) Täytyy kai palata välillä opiskelukirjojenkin pariin...
Mukavaa hulinapäivää kaikille :)
Täälläkin yksi...4ttä odotteleva. Kai mekin ollaan sitten suurperhe...?!? Tulkaa toki te, heinäkuussa saavat, tuonne heinähelistimiin, meitä on jo siellä 17, ei montaa suurperheellistä tiettääkseni. Kaipaisin muita mukaan:)))
meiramiinalle sen verran että meille on myös 4 tulossa, kylläkin jo toukokuussa. Vanhemmat lapset ovat iältään 6v, 4v ja 1v8kk eli aika samoissa. :)
Meillä myös ollaan tämän neljännen kohdalla oltu vähän ihmeissään ja äitini joka on ollut joka raskaudessa sitä mieltä, että ne ovat olleet vahinkoja ei ole tämän raskauden aikana sanonut yhtään mitään asiasta ei hyvää ei pahaa. Isäni on sitten vähän yrittänyt kysellä mutta taisi olla kova paikka äidilleni :) no ehkä se tästä pikku hiljaa olen nyt viikolla 14+3.
Minäkin mielelläni pinoilisin suurperheiden kanssa (suurperheeksi lasketaan nykyään kuulemma perheet joissa on 3 tai enemmän lapsia :) ) mutta olen usein aika kiireinen enkä kovin usein ehdi koneelle kirjoittelemaan. toki mielelläni pinoudun silloin kun kerkiän :)
No joo nyt pitää mennä.
Murmeliitta+3+masuasukki :)