Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkailee että lapset jää hänelle

Vierailija
24.12.2022 |

Ero siis.

Miestä ei ole ikinä kiinnostanut osallistua lasten arkeen. Ei ole hoitanut mitään.

Nyt sanoo ostavansa tämän talon, ja että lapset jää hänen kanssa tänne kirjoille. Ihan vaan siksi, ettei hänen tarvitsisi maksaa elareita. On niin katkera rahasta. Kaikki on aina raha raha raha.

Mulle ne lapset on kaikki.

Pyysin joulurauhaa, pyysin, että ei puhuta nyt. Eikun alko jauhamaan. Hän aikoo viranomaisille puhua näin ja näin. Laki sanoo, että lasten kirjoja ei saa muuttaa muualle.

Miksi ikinä mä olen perustanut perheen tommosen kusipään kanssa.

Se siitä joulusta sitten. Vessassa itken. Tietää, että se millä pahiten satuttaa, on lapsilla uhkailu.

Tästä erosta tulee niin ruma.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalainen ex uhkasi samoilla asioilla. Ja toteutti uhkauksensa. Kaappasi lapset.

Jos miehesi on kontrolloiva, alistava tai käynyt joskus sinuun käsiksi, turvaa selustasi ruman eron varalta.

Lähde lasten kanssa turvakotiin.

Vierailija
42/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lähde lasten kanssa turvakotiin. Ensi viikolla yhteys asianajajaan.

Puhun kokemuksesta.

Vierailija kirjoitti:

Ota lapset ja lähde turvakotiin. Sinne se mies jää kotiin miettimään, että mikäs sille tuli. Äläkä mieti yhtään, että lapset menettävät joulun.

Se, että mies haluaa pitää lasten lähivanhemmuuden, ei todellakaan ole syy lähteä turvakotiin ja viedä paikka joltain oikeasti turvaa tarvitsevalta.

Koti ei ole enää turvallinen tila ap:lle jos siellä on etuoikeutettu mies joka uhkaa viedä häneltä lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei halua maksaa mitään lasten kuluja, niin miten hän kuvittelee yksinhuoltajana olevansa? Luuleeko hän, että sinä maksat kaiken?

Miehet kun ei huolehdi lasten päivittäisistä kuluista niin niillä ei ole hajuakaan mitä lapsi maksaa

Vierailija
44/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei halua maksaa mitään lasten kuluja, niin miten hän kuvittelee yksinhuoltajana olevansa? Luuleeko hän, että sinä maksat kaiken?

Miehet kun ei huolehdi lasten päivittäisistä kuluista niin niillä ei ole hajuakaan mitä lapsi maksaa

Mitä tekin luulette tietävänne siitä miten asiat oikeasti ap perheessä on mennyt.

Mitä siitä tulisi, jos jokainen ihan vaan eroava äiti lähtee turvakotiin kun kaikki ei menekään niin kuin hän haluaa? Ei äideillä ole mitään yksinoikeutta lapsiinsa.

Vierailija
45/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lähde lasten kanssa turvakotiin. Ensi viikolla yhteys asianajajaan.

Puhun kokemuksesta.

Vierailija kirjoitti:

Ota lapset ja lähde turvakotiin. Sinne se mies jää kotiin miettimään, että mikäs sille tuli. Äläkä mieti yhtään, että lapset menettävät joulun.

Se, että mies haluaa pitää lasten lähivanhemmuuden, ei todellakaan ole syy lähteä turvakotiin ja viedä paikka joltain oikeasti turvaa tarvitsevalta.

Koti ei ole enää turvallinen tila ap:lle jos siellä on etuoikeutettu mies joka uhkaa viedä häneltä lapset.

Ne yksin ole naisenkaan lapsia.

Vierailija
46/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen laki sanoo, että lapset ei saisi muuttaa? Sun mies keksii omiaan. Eikä sun edes tarvitse myydä sille puolikasta kodista, voit ilmoittaa, että ei käy.

Ja jos mies on raha-raha-raha, niin oletan, että sinulla ei sitä rahaa ole.

Siis miksi tämä sai vain yläpeukkuja. Lasten osoitteen voi muuttaa vain molempien huoltajien suostumuksella. Ei yksi huoltaja saa sitä tehtyä ilman toisen suostumusta. Toki voi hakea yksinhuoltajuutta.

Vierailija
47/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Sanoisin, että hommaat vaan uuden asunnon. Jos lapset teinejä, niin aika äkkiä huomaavat, ettei heidän asiansa hoidu isän luona, ja ilmaisevat toiveensa muuttaa sinun luo.

Jos taas pienempiä, niin väitän, ettei mene montaa viikkoa, kun lasten isä on täysin valmis antamaan lasten muuttaa sinulle. Ajattele nyt, hän yksin pyörittäisi lasten arjen. Kaikki päiväkotiviennit ja -haut, harrastukset, vaateralli, ruoka. Siis vaikka kun lapset tulee kuraisissa kamoissa kaikki märkänä, niin isi iloisesti niitä sitten ripustelee samalla kun tekee ruokaa ja sitten pian alkaakin jo iltapalat ja pesut jne. Ei se mies sitä yksin jaksa pitkään pyörittää.

Lisäksi, virallinen osoite ja tapaamisoikeus on kaksi eri asiaa. Ei hän voi sulta tapaamisoikeutta ja luonapitoa evätä. Menette lastenvalvojalle ja kerrot rehellisesti tilanteen (että olet hoitanut lapset tähän asti ja että lasten isä haluaa lasten kirjat luokseen, vältelläkseen elaria). Kyllä se lastenvalvoja laittaa sen miehen ruotuun. Jos ei onnistu, niin käräjäoikeus.

Vierailija
48/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaile takaisin, että lapset jäävät sinulle.

Sama asia mutta se tekee sinusta hyviksen ja miehestä pahiksen.

Vierailija
49/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi isä, joka olisi osallistunut lastensa elämään aiemmin. Olisi tilanne aivan eri.

Nyt tekee vain kiusaa uhkailemalla että lapset jäävät hänelle. Ei häntä kiinnosta kun kiusanteko ja raha.

Tässä on monta muutakin asiaa joita en viitsi avata.

Eikä minulla ole yksinoikeutta lapsiin. Enkä ole sitä vailla.

Vuoroasumista olen kokoajan ehdottanut, ei käy. Laittaa lapset valitsemaan joko tai.

Kyllä vaakakupissa pitää painaa muukin kun elatuskyky. Siihen hän vetoaa, 2000€ paremman palkkansa kanssa.

Jotain tilanteesta kertoneen se, että mopoikäinen poika asuu mieluimmin minun kanssani, ilman mopoa, kun isänsä kanssa ja saisi mopon... Asuu mielummin pienessä asunnossa, kun vanhassa kodissa.

Vierailija
50/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten valvojalle mennään kyllä. Ja todellakin tulen kertomaan asioita miehen kasvatustavoista yms. Ja jos ei auta, ja luultavasti ei auta. Niin asianajajan kanssa on alustavasti jo oltu yhteyksissä.

En vaan haluaisi lapsia altistaa tälle kiusaamisesta johtuvalle taistelulle. Mutta en myöskään halua että lapset jäävät isälleen pelkästään. Se ei tee hyvää heidän hyvinvoinnilleen. Ikävä kyllä tämä on totuus tässä tapauksessa.

Vierailija
51/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä ei noudata kasvatussuosituksia niin ilman muuta lapset jäävät sinulle kun menette lastenvalvojalle.

Vierailija
52/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten valvojalle mennään kyllä. Ja todellakin tulen kertomaan asioita miehen kasvatustavoista yms. Ja jos ei auta, ja luultavasti ei auta. Niin asianajajan kanssa on alustavasti jo oltu yhteyksissä.

En vaan haluaisi lapsia altistaa tälle kiusaamisesta johtuvalle taistelulle. Mutta en myöskään halua että lapset jäävät isälleen pelkästään. Se ei tee hyvää heidän hyvinvoinnilleen. Ikävä kyllä tämä on totuus tässä tapauksessa.

Ei lapset isälleen jää pelkästään ja varsinkin kun on mopoikäinen. Pankkitunnuksilla 15 v saa tehdä itse osoitteen muutoksen ja isä ei voi mitään, jos teini luoksesi tulee asumaan. Minkä ikäisiä muut lapset ovat?

Vierailija
53/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pärjää kyllä lähivanhempana. Ei kai nyt lapsiaan jätä pulaan ja suostu miehen vaatimuksiin?

Suurimmaksi osaksi mies puhuu sontaa ja haluaa järkyttää. Ei tule pitämään lapsistaan itse huolta eli lapset jää joko heitteille tai sitten joku muu hoitaa (jos hoitaa).

Jos uusi äiti on jo valmiiksi katsottu, niin mitäs sitten kun saa tarpeekseen?

Lapset taas kärsivät.

Kannattaa keskittyä tosiasioihin vaikka mies puhuisi mitä.

Vierailija
54/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa miehet monesti uhkailee vaikka mitä. Mun exä ilmoitti, että hän muuttaa mahdollisimman kauas minusta (minä jäin pienten lasten kanssa asuntoomme). Tuo olisi tietysti tarkoittanut päin vastaista, kuin mitä ap:n ex uhkailee, eli olisin käytännössä ollut täysin yh ja lasten kiikutus isälle jonnekin kauas olisi aika karseeta. Eli uhkaus oli, että jään sitten täysin yksin lasten kanssa ja hän tiesi, että jaksaminen oli mulla muutenkin koetuksella.

Noh, ihan parin kilometrin päähän muutti ja vie lapsia harrastuksiin viikolla ja voi ottaa joskus esim. sairaan lapsen työpäivän ajaksi luokseen, kun tekee etätöitä.

Eli kunhan uhkaili. Hän varmaan kuvitteli, ettemme oikeasti eroaisikaan, vaan luuli, että oli vaan pahempi riita. Kun oikeasti tehtiin meidän välinen asuntokauppa (ostin hänet ulos asunnosta), tilattiin lastenvalvoja-aika ja laitettiin erohakemus vetämään, niin hänkin tajusi, että on tosi kyseessä ja se kiusaamisen vuoksi riitely ja uhkailu jäi vähemmälle.

Vielä poismuuton jälkeenkin hän kysyi, että pitäisikö meidän yrittää vielä. Ei todellakaan, oli mun vastaus. Ehkä ap mies pitää sua niin itsestäänselvänä, ettei usko, että oikeasti eroaisitte. Siksi puhuu mitä sylki suuhun tuo, eikä vielä ollenkaan suunnittele realistisesti, miten lasten elämä eron jälkeen järjestetään.

Vierailija
55/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on laki sen verran tiukka että 99.9 % tapauksissa lasten huoltajuus annetaan äidille ellei äiti ole täysin rikollinen Miehes ei saa huoltajuutta eikä lapsia se on melko varma asia.Olen toiminut alalla ja tiedän miten ne jutut menee. Jos miehes uhkailee edes pienenkin verran niin se katotaan oikeudessa äidin eduksi. Raha ei merkkaa mitään vaikka sillä miehelläs olis miljoona. Äiti saa huoltajuuden.

Vierailija
56/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle ulisemaan kakaroistasi, nyt on joulu.

Niin, JeesusLAPSEN syntymäjuhla.

Vierailija
57/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen laki sanoo, että lapset ei saisi muuttaa? Sun mies keksii omiaan. Eikä sun edes tarvitse myydä sille puolikasta kodista, voit ilmoittaa, että ei käy.

Ja jos mies on raha-raha-raha, niin oletan, että sinulla ei sitä rahaa ole.

Joulun jälkeen aloittaja ota lapset mukaan ja mene hakemaam apua vaikka turvakodista, sosiaalitoimista. . Sinun pitää ottaa lapset mukaasi kun lähdet eli et voi lähteä yksin vaan lapset on otetrava heti mukaan. Muuten lapset jäävät miehelle.

Vierailija
58/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies eron alullepanija. Joten kyllä hän tietää, että ero on tosi asia. Minä olin se, jolla kesti tajuta totuus asiasta.

Mutta, nyt olen vihdoin ymmärtänyt eron olevan parasta kaikille. Pitkään yritin pitää perhettä kasassa muokkautumalla. Enää minua ei kukaan pompottele.

Helpointa olisi, jos elatus tulisi kelasta. Ja mies näkisi lapsiaan just niinku haluaa. Asuisivat minun kanssa. Ja arki rullaisi. Ei tarvitsisi vääntää mistään.

Vierailija
59/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa mies on harjoittanut pitkään. En ole sitä edes tajunnut. Pidin koko höpötystä ajan muotivillityksenä. Kunnes terapeutti avasi silmäni asialle. On ikävää, että lapsetkin ovat tälle altistuneet. Esikoinen jo ymmärtää asian. Eikä siksi halua asua isänsä kanssa, sanoo että rennompi olla kun ei ole paikalla, ei tarvitse kokoajan olla varuillaan.

Mutta, emme me turvakotiin ole menossa. En halua miehelle mitään paskaa. Haluasin hänen ja lasten välien paranevan eron myötä. Haluan hänen olevan osa lastensa elämää. En vain halua häntä päävastuuseen lapsista. Enkä itse halua enää altistua hänen haukkumiselle enkä arvostelulle.

Kunhan vaan tämä ero saataisiin loppuun kunnialla. Jouluntoive on se, ettei tarvitsisi näistä alkaa taistelemaan.

Vierailija
60/69 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs naisen valitset pahis miehen. Kärsiä siitä saat aina mutta et koskaan kelpuuta kilttiä ja  kunnollista miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi