Katselin Youtubesta vanhoja Kurt Cobainin haastatteluja ja ajattelin, että miten turhaan sekin meni itsensä ampumaan
Hänellä oli masennus ja vakava päihdeongelma, mutta ne olisi ollut hoidettavissa kyllä. Mutta hän oli liian nuori ja liian syvällä tuolloin. Itsetuhonappi oli pohjassa. Ihan turhaan meni itsensä tappamaan. Jos olisi selvinnyt tuon kriittisen vaiheen yli, hän olisi varmasti saattanut päästä aineista ja olisi nykyään musiikin grand old man. Moni muusikoista on selvinnyt tuollaisesta jamasta ja elää hyvää elämää vanhemmiten. Hänellä olisi ollut paljon annettavaa ja nykyaikana hoidot on parempia, ainakin varakkailla.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen että ihmisen ei ole tarkoituskaan elää muutamaa kymmentä vuotta kauemmin. Ja luulen että myös Kurt tajusi tämän.
Ihminen ehtii jatkaa sukuaan helposti jo kauan ennen 20-vuotispäiväänsä. Vaivat, sairaudet, masennus, yleinen rapistuminen jne alkavat tulla kolmenkympin jälkeen.
Myös maapallon kantokyky on rajallinen kun pitää elättää ihmisiä 90v asti.
Hohhoo, vai tajusi Kurt?
Kurt oli mielenterveysongelmainen narkkari, joka ei tajunnut tästä maailmasta juuri mitään sillä hetkellä, kun losautti itsensä hengiltä ja riisti lapseltaan isän.
Jos hän olisi jotain tajunnut, hän olisi jättänyt päihteet ja Courtneyn ja keskittynyt antamaan lapselleen edes joten kuten normaalin lapsuuden.
Sehän murhattiin. Aseesta ei löytyny hänen sormenjälkiä, vaikka makasi aseen vieressä paljain käsin. Oon katsonu tästä myös dokumentin. Se tyyppi, joka sanoi dokumentissa tietävänsä, että Kurt murhattiin, niin hänet löydettiin myös myöhemmin murhattuna.
Ei pidellyt itse asetta vaan CL. Huumeet oli tässäkin ikävässä ja surullisessa keississä pääosassa :C
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen että ihmisen ei ole tarkoituskaan elää muutamaa kymmentä vuotta kauemmin. Ja luulen että myös Kurt tajusi tämän.
Ihminen ehtii jatkaa sukuaan helposti jo kauan ennen 20-vuotispäiväänsä. Vaivat, sairaudet, masennus, yleinen rapistuminen jne alkavat tulla kolmenkympin jälkeen.
Hohhoo, vai tajusi Kurt?
Kurt oli mielenterveysongelmainen narkkari, joka ei tajunnut tästä maailmasta juuri mitään sillä hetkellä, kun losautti itsensä hengiltä ja riisti lapseltaan isän.
Jos hän olisi jotain tajunnut, hän olisi jättänyt päihteet ja Courtneyn ja keskittynyt antamaan lapselleen edes joten kuten normaalin lapsuuden.
Paitsi ettei Kurt ampunut itseään, se oli Courtney. Asia oli päivänselvä mutta poliisist eivät saaneet kestävää keissiä Courtneyta vastaan kerättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoo, vai tajusi Kurt?
Jos hän olisi jotain tajunnut, hän olisi jättänyt päihteet ja Courtneyn ja keskittynyt antamaan lapselleen edes joten kuten normaalin lapsuuden.Paitsi ettei Kurt ampunut itseään, se oli Courtney. Asia oli päivänselvä mutta poliisist eivät saaneet kestävää keissiä Courtneyta vastaan kerättyä.
Kyllä se Kurt ihan itse itsensä ampui. Itsetuhoiset puheet ja jutut alkoi kiihtyä loppua kohden, mm. täällä mainittu ehdotus evyn nimeämiseksi "I hate myself and I want to die", mutta jonka levy-yhtiö torppasi ja levyn nimeksi tuli In Utero. Kurt myös otti itsestään kuvia, joissa hänellä oli haulikko suussa ja koko ajan vihjaili miten se olisi parasta. Hän myös taisi yrittää itsaria lääkkeillä Pariisissa muutama kuukausi ennen kuolemaansa. Ihan höpöä nuo Courtneyn syyttämiset. Kurt veti liipasimesta itse ja oli henkisesti kuollut jo kauan ennen tekoaan. Kurtin negatiivinen energia alkoi saada kyseenalaistusta jo aikalaislehdissä, sitä pidettiin vaarallisena ja jotenkin sairaana. Sitähän se toki olikin. Kurt muuttui ehkä vuoden 1993 jälkipuoliskolla, ennen sitä hänellä vielä oli jonkinlainen kosketus todellisuuteen. Huumeet toki oli pääsyynä, mutta hän kyllä velloi siinä kuolemassaan jo kauan ennen kuin teki mitä teki.
Vierailija kirjoitti:
Muuhun kantaa ottamatta, aloituksen jos olisi, ei olisi, olisi ollut, menneisyyden vatkaaminen on pahinta ajanhukkaa. Tapahtuneet eivät muutu, vaikka jossittelisi jouluaaton lisäksi vielä tapaninkin. Uskon vahvasti siihen, että se mikä on tapahtuakseen, tapahtuu, eikä siinä voi paljoa muuta kuin hyväksyä. Toki voi pohtia, mutta noinkin syvä jossittelu ja tietäminen, miten nyt olisi, jos ei olisi mutta olisi... ihan turhaa, koska vain sen reitin tietää, jonka on kulkenut.
Onhan se toki näin. Mutta väistämättä sitä ajattelee koko homman turhuutta, kun katsoo noita vanhoja haastiksia ja keikkataltiointeja. Turhaan meni, mutta tehty mikä tehty, minkäs sille enää.
Pjaska bändi. Ihmettelen kulttimainetta syvästi.
Vierailija kirjoitti:
Arvannen oikein, että olet alle 3-kymppinen. Milloin ajattelit päättää päiväsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet pilasivat Kurtin elämän
Kyllä se oli perkeleen apea jätkä jo junnusta jos elämänkertaan on uskominen. Lukiessa tuli jatkuvasti mieleen, että missä sillä oikein jatkuvasti maksaa?
Olikos se minkälaisesta perheestä? Ei kai se varsinaisesti mikään traumataustainen ollut, kuten vaikka inhokkinsa Axl Rose (joka selätti pirunsa).
Kurt oli itsepäinen kiukuttelija, jolle mikään ei ollut koskaan hyvin. Uusperheolosuhteet muistaakseni kuvattiin olevan ihan ok, Kurt oli se vaikea.
Axl taas on varmaan sekaisin vieläkin, mutta asenne kaikkeen on kuin päivä verrattuna yöhön Kurtiin nähden.
Axl on nykyään vissiin napeilla, koska on hieman vahamainen ja kankea, mutta tasainen ja hyväntuulinen. Nuorena hän olikin kunnon raivopää, mutta ehkäpä se oli taustat huomioiden ihan ymmärrettävääkin.
Kurtin vaikutti kyllä aika oudolle ja jopa hieman kiusaajamaiselle tyypille ajoittain. Siis hän naureskeli mielellään muille, kuten juuri Axlille, mutta sääli sitten itseään ja heittäytyi uhriksi joka käänteessä.
Veikkaan, että Axl on käynyt eri sorttisilla napeilla ihan ysärin alusta saakka. On sen verran neuroottinen stressaavaa sorttia, että luultavasti siksi on näyttänyt jo pidemmän aikaa itseään huomattavasti vanhemmalta, vaikka on aina ollut bändin raittein jäsen.
Nirvana on itselleni yksi maailmankaikkeuden tärkeimmistä, ja parhaimmista bändeistä. Kurtilla varmaan syvä masennus ja päihdeongelma.
Vierailija kirjoitti:
Courtney Love haahka sen pilasi
Itse olen viisikymppinen mies ja silloinen avovaimoni kysyi usein miksi minulla on kyyneleet silmissä katsellessani unplugged - keikkaa ( jota siis katsoin lähes päivittäin ) .
Mielestäni oli ilmiselvää, että tämä ihminen ei elä kauaa. Näin Nirvanan pari kertaa livenä
Mietin joskus, mitä Kurt twiittaisi, tai olisinko inpiroitunut hänen ig - tilistään.
Se mitä jonnet ja jonnettaret eivät ehkä täysin hahmota liittyy mieskuvaan, feminismiin, homouteen/bi - vähintään, vähemmistöihin. Kurtin, Evan Dandon ja Stipen läpät puri meihin nuoriin aikuisiin miehiin paremmin, kuin nykyinen wokettelu netissä.
Nirvana oli tosi kova ja muutti sen, mikä on mainstream. Olin 14-vuotias ja pahimmassa angstissa, kun Nevermind julkaistiin. Heti tuntui, että joku ymmärtää minua ja ahdistustani. Kirjoitin penaaliin ja vihkoon Breedin ja Lithiumin sanoja. :) In Utero ei iskenyt samalla tavalla, toki tykkäsin Heart-shaped boxista. Se oli myös Nirvanan viimeinen musiikkivideo ja viimeinen biisi, jonka soittivat viimeisessä esiintymisessään Münchenissä. Olin lukiossa, kun Kurt kuoli. Mulle Nirvana oli murrosikäni, rakastan yhä, merkitsee tosi paljon. Nykyään kuuntelen etenkin Unpluggedia, mahtava levy.
Kurtilla oli salaperäinen vatsasairaus, joka aiheuttaa kipua. Osittain lääkitsi tautia huumeille. Courtney ei ollut paras mahdollinen kumppani Kurtille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli perkeleen apea jätkä jo junnusta jos elämänkertaan on uskominen. Lukiessa tuli jatkuvasti mieleen, että missä sillä oikein jatkuvasti maksaa?
Olikos se minkälaisesta perheestä? Ei kai se varsinaisesti mikään traumataustainen ollut, kuten vaikka inhokkinsa Axl Rose (joka selätti pirunsa).
Kurt oli itsepäinen kiukuttelija, jolle mikään ei ollut koskaan hyvin. Uusperheolosuhteet muistaakseni kuvattiin olevan ihan ok, Kurt oli se vaikea.
Axl taas on varmaan sekaisin vieläkin, mutta asenne kaikkeen on kuin päivä verrattuna yöhön Kurtiin nähden.
Axl on nykyään vissiin napeilla, koska on hieman vahamainen ja kankea, mutta tasainen ja hyväntuulinen. Nuorena hän olikin kunnon raivopää, mutta ehkäpä se oli taustat huomioiden ihan ymmärrettävääkin.
Kurtin vaikutti kyllä aika oudolle ja jopa hieman kiusaajamaiselle tyypille ajoittain. Siis hän naureskeli mielellään muille, kuten juuri Axlille, mutta sääli sitten itseään ja heittäytyi uhriksi joka käänteessä.
Veikkaan, että Axl on käynyt eri sorttisilla napeilla ihan ysärin alusta saakka. On sen verran neuroottinen stressaavaa sorttia, että luultavasti siksi on näyttänyt jo pidemmän aikaa itseään huomattavasti vanhemmalta, vaikka on aina ollut bändin raittein jäsen.
Axl kävi jossakin kokeellisissa terapioissa ysärin alussa, mutta nappeihin hän ei vielä lähtenyt tuolloin. Jossakin haastiksessa hän kyllä sanoi että nappeja oli kyllä kokeiltu, mutta ne ei toimineet. Huumeita Axl ei käyttänyt, siis kovia, toisin kuin bändinsä. Tämä "hulluus" oli bändin kirous, koska se tarkoitti tappeluita, draamaa, mellakoita ja jatkuvaa vaaraa, mutta toisaalta kuten Slash on todennut, se oli myös siunaus, koska sen ansiosta saatiin ensiluokkaista musiikkia ja parhaimmillaan keikat oli uskomattomia vetoja.
Nyky-Axl on ihan eri mies kuin tuolloin, enkä puhu pelkästä ulkonäöstä. Hän on lääkitty, mutta tyytyväinen. Parempi niin. Rahat ja taiteet on tehty, nyt voi ottaa iisimmin ja vedellä samaa settiä illasta toiseen. Ei siinä ole mitään väärää. Pääasia että ei satu.
Olisi kyllä kuollut joka tapauksessa nuorena. Toivoton addikti ja sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Pjaska bändi. Ihmettelen kulttimainetta syvästi.
Angstista rappiomusiikkia, roskaa.
Mistäs sinä sen tiedät tai kuka olet kertomaan mikä on oikea peruste suisiidiin ja mikä ei?
Muuhun kantaa ottamatta, aloituksen jos olisi, ei olisi, olisi ollut, menneisyyden vatkaaminen on pahinta ajanhukkaa. Tapahtuneet eivät muutu, vaikka jossittelisi jouluaaton lisäksi vielä tapaninkin. Uskon vahvasti siihen, että se mikä on tapahtuakseen, tapahtuu, eikä siinä voi paljoa muuta kuin hyväksyä. Toki voi pohtia, mutta noinkin syvä jossittelu ja tietäminen, miten nyt olisi, jos ei olisi mutta olisi... ihan turhaa, koska vain sen reitin tietää, jonka on kulkenut.