Seisova pöytä vai tarjoiluastiat ruokapöydässä
Kun jouluruokailijoita on kahdeksan ja ruokalajeja paljon, erikseen kylmiä ja lämpimiä.
Kommentit (8)
Meillä on ruuat tarjolla erikseen. Jokainen käy itse noutamassa. Ruokapöydässä vain kaunis kattaus. Minusta tämä on toimivampi tapa, kun tarjottavaa on paljon. Ruokailu olisi muuten yhtä ojentelua ja pyytämistä ja pöytä visuaalisesti sekava.
Sitten se menee siihen astioiden kurotteluun ja lautasralliin, kun haluat rosollia sieltä toisesta päästä. Juomat voisi pöytään laittaa, niitä on helpompi jakaa pöydälle tasaisesti
Jos on kunnon joulutarjoilut ja 8 henkeä niin MILLÄÄN ei mahdu samaan pöytään kaikki, ruokailija ja tarjoitavat siten että niihin kaikki pääsisi käsiksi -> tarjoiltavat erikseen ja sitten pöydässä syödään.
Joo, on se helpompi. Näen vain mielessäni naistenlehtien kiiltävät kuvat, joissa hyväntuuliset ihmiset istuvat pitkään pöydässä ja ojentelevat toisilleen astioita hymyillen, aina vierekkäin parrakas isoisä ja pieni mekkotyttö. Oikeesti se on ehkä vain vaivaannuttavaa. :D
Olen itse laittanut joskus ruuat pöytään niin että samaa ruokaa on kahdella tarjoiluadtialla molemmissa päissä. Mutta jouluna suosin noutopöytään.
Hei auttakaa, mä tarvitsen ihan oikeasti vastauksen tähän, ja keneltäpä muulta kuin teiltä! Aina ennen olen kattanut noutopöydän, mutta mahtuisihan ne ruoka-astiat ehkä pöytäänkin. Mutta onko kivampi että jokainen saa omaan tahtiinsa valita kylmiä ja lämpimiä vaikka sekaisinkin eikä tarvitse tyhjentää ruokapöytää välillä?