Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulun lapsilisät tuplana lietsoivat vanhemmat Vantaalla ostoshurmokseen Aivan järkyttävää!

Vierailija
23.12.2022 |

On kyllä järkyttävää munkin mielestä lähtee kuluttamaan samantien tili tyhjäksi. Meillä meni ainankin suoraan säästötilille kahden lapsen lapsilisä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009288726.html

Kommentit (564)

Vierailija
101/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joululahjoihin tukea? Mitä ihmettä!?!

Kumma holhous yhteiskunta tullut suomesta. Enää ei taida kukaan pärjätä ilman jotakin tukea. Ja sokerina pohjalla sekin tuki on taas valtion ottamaa velkaa.

Haiskahtaa enemmän kun paljon joltakin demarien, lähestyvien vaalien vaali tempulta.

Arvaas paljonko maksaa, kun mummot vetää kelataksilla naapurikaupungin sairaalaan yli 100 km. Mummo maksaa 25 ja veronmaksajat monta sataa euroa tuosta taksimatkasta.

Mikäpä on vaihtoehto, kun julkiset on ajettu alas, samoin pienet sairaalat?

Niin. Kävelläkö sinne sairaalaan pitäis mennä?

Itse en mene kuin viimeisessä hädässä. Nytkin peruin lääkäriajan. Muutamaa euroa vaille 50e olisi maksanut ja taksimatkat päälle. Säästin teidän rahojanne.

Niin, ehkä pitäisi ehdottaa Kokoomukselle, että nuo taksimatkat maksettaisiin itse ja linja-auto on keksitty.

Vierailija
102/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset valittaa kun joku lapsi saa 100 eurolla lisää leluja.

Itse aikuiset ottavat pankista 200 000 asuntolainaa, kun asunto on pakko saada.

Ja aikuiset miehet ottaa lainaa moottoripyöriin, veneisiin ja autoihin.

Hävetkää

No ne lapsilisät katsos tulee veronmaksajilta, siinä se ero on.

Ostakoot vanhemmat itse tienaamillaan rahoilla pennuilleen vaikka tonnilla lahjoja ihan vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää

Ostakoot vanhemmat itse tienaamillaan rahoilla pennuilleen vaikka tonnilla lahjoja ihan vapaasti.

Kyllä moni palkkakin tulee veronmaksajilta.

Täytyy ehdottaa Kokoomukselle, että valtion maksamat 5000 palkat voidaan puolittaa ja palkata 1 töihin lisää. Loppuu se valitus työttömistäkin.

Vierailija
104/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisää tuli huimat 189,76e. Puolet meni säästöön ja lopuilla ostin lapselle vielä pari lahjaa lisää.

Vierailija
105/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma holhous yhteiskunta tullut suomesta. Enää ei taida kukaan pärjätä ilman jotakin tukea. Ja sokerina pohjalla sekin tuki on taas valtion ottamaa velkaa.

Haiskahtaa enemmän kun paljon joltakin demarien, lähestyvien vaalien vaali tempulta.

Arvaas paljonko maksaa, kun mummot vetää kelataksilla naapurikaupungin sairaalaan yli 100 km. Mummo maksaa 25 ja veronmaksajat monta sataa euroa tuosta taksimatkasta.

Itse en mene kuin viimeisessä hädässä. Nytkin peruin lääkäriajan. Muutamaa euroa vaille 50e olisi maksanut ja taksimatkat päälle. Säästin teidän rahojanne.

Niin, ehkä pitäisi ehdottaa Kokoomukselle, että nuo taksimatkat maksettaisiin itse ja linja-auto on keksitty.

Onhan ne keksitty, vaan ne eivät nykyään kovin usein kulje siellä kaupunkien ulkopuolella. Monin paikoin eivät ollenkaan.

Taksimatkoja ei monellakaan vanhuksella tai vaikka nuorella odottavalla äidillä olisi tosiaankaan varaa maksaa itse. Tai vakavasti sairaan lapsen vanhemmalla.

Vierailija
106/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei lapsilisiä jää säästöön. Niillä ostetaan lapsille vaatteita ja ruokaa.

Eiköhän kaikki osta lapsilleen ruokaa ja vaatteita.

Lapsilisillä? No siihenhän ne on tarkoitettu, mutta moni antaa ne lapsilleen törsättäväksi tai esimerkiksi sijoittaa.

Jokainen lapsi tarvitsee ruokaa ja vaatteita ja niihin menee jokaisella lapsiperheellisellä sen lapsilisän verran, joillakin enemmänkin.

Oli sitten rikas tai köyhä niin jokaisesta lapsesta aiheutuu kuluja ja sitä varten lapsilisä on.

Vierailija
107/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan jotkut oli leuhkinut kun niillä rahoilla käydään ulkomailla,otetaan tatuointi/täytehuulrt/tekokynnet.

Vierailija
108/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain perheissä rahaa käytetään juuri noin, vaikka monessa asiassa kannattaisi odottaa ensi viikkoon ja alennusmyynteihin tai harkita kahdesti, tarvitaanko koko asiaa. Uutenavuotena on taas rahat loppu ja sitten ihmetellään, että mitäs nyt. Säästäminen ei ole itseisarvo, järkevä käyttö on.

Joskus vuosia sitten suhtauduin Vaahtokarkki kokeeseen epäillen, mutta kyllähän tämäkin taas näyttää, että tottahan tuo on. Omien lasten tuhlaaja kaverit ovat myös osoittaneet kokeen todeksi. Kaikilla ei ole taitoa suunnitella elämäänsä järkevästi, vaan elävät mulle heti kaikki nyt -tyylillä.

Vierailija
109/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomien jutussa oli, viiden lapsen opiskelijaäiti joka sanoi että "kerrankin saa maksankaan veroja takaisin".

Rahat menee joululahjoihin ja uudenvuoden ostoksiin, säästöstä ei puhuta.

Todella harhainen ihminen...

Mietin vain että milloinkas me yksinasuvat pienipalkkaiset saadaan lisiä jotta voi nauraen leuhkia kuinka saa "veronsa takaisin kun maksettu veroja", enpä usko et milloinkaan.

Vierailija
110/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää

Täytyy ehdottaa Kokoomukselle, että valtion maksamat 5000 palkat voidaan puolittaa ja palkata 1 töihin lisää. Loppuu se valitus työttömistäkin.

Korkkaahan uusi pullo, kun ei sulla näytä edes jouluaattona muuta elämää olevan.

Vierailija
111/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mummo ei lähde terveyskeskukseen eikä edes ole hakenut koronarokotteita, koska tuo 50e on ruokarahasta pois.

Tuohon päälle terveyskeskusmaksu, Miksihän muuten sitä vielä peritään? Hesassa kuulemma ei.

Rokotuksista ei siis täällä maallakaan makseta terveyskeskusmaksua, se on sentään maksuton.

Mutta taksimaksu menee.

Kaikilla ei ole ollut puolisoa, joten leskeneläkettä ei tipu.

Nuo taksimaksut kuuluvat kattoon, kun se tulee täyteen, ei tarvitse maksaa edes sitä 25 euroa.

Ja lääkekatto, yksi lääke voi maksaa 1000 euroa kuukaudessa ja veronmaksajat maksaa.

Lääkekattoon lasketaan ainoastaan ne lääkkeet, joihin saa Kelakorvausta. Jatkuvasti tarvitsemistani lääkkeistä onkin yllättäen otettu Kela-korvaukset pois. No. En osta noita lääkkeitä. Kuolenpa nopeammin täältä niin en ole vaivaksi. 300e/ v on Kela-taksin omavastuu.

Olisi kiva, jos sen saisi vaikka ensi vuonna ylimääräisenä tulonsiirtona. Iso raha.

Vierailija
112/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää

Ja monet vanhemmat ON niitä veronmaksajia. Ihan niin kuin hyvätuloisilla ei olisi lapsia ollenkaan.

Vierailija
113/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mummo ei lähde terveyskeskukseen eikä edes ole hakenut koronarokotteita, koska tuo 50e on ruokarahasta pois.

Tuohon päälle terveyskeskusmaksu, Miksihän muuten sitä vielä peritään? Hesassa kuulemma ei.

Rokotuksista ei siis täällä maallakaan makseta terveyskeskusmaksua, se on sentään maksuton.

Mutta taksimaksu menee.

Nuo taksimaksut kuuluvat kattoon, kun se tulee täyteen, ei tarvitse maksaa edes sitä 25 euroa.

Ja lääkekatto, yksi lääke voi maksaa 1000 euroa kuukaudessa ja veronmaksajat maksaa.

Veronmaksajat ne maksaa nämä yllätys lapsilisätkin. Vanhuksilla nuo on välttämättömiä palveluita eikä mitään joululahja avustuksia joita mennään markettiin laittamaan kaikkeen krääsään sileäksi.

Vierailija
114/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta taksimaksu menee.

Veronmaksajat ne maksaa nämä yllätys lapsilisätkin. Vanhuksilla nuo on välttämättömiä palveluita eikä mitään joululahja avustuksia joita mennään markettiin laittamaan kaikkeen krääsään sileäksi.

Kyllä moni mummo pelaa kaupan pelikoneilla ja sitten menee leipäjonoon.

Suomessa minimieläke on tammikuussa 922 euroa eikä mene veroa.

Vierailija
115/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei linja-auto koukkaa reitiltään 20 kilometriä. Tottakai mummot ja vaarit niitä käyttäisivät jos pystyisivät edes menemään sinne bussin kyytiin. Jos pystyy meneen julkisilla kuntonsa puolesta niin ei ole oikeutettu Kela-kyytiin.

Vierailija
116/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse lisän yhdestä lapsesta tuplana.

Olen pienituloinen työssä käyvä, mutta silti olin hankkinut lapselle joululahjat ja konvehdit etukäteen.

Oikeasti lapsiperhe ei Suomessa joudu tilanteeseen, etteikö olisi varaa järjestää joulua.

Tekee pahaa lukea näitä lapsilisät huulitäytteisiin ja osa tuhlasi heti samana päivänä.

Ilmeisesti pahoja päiviä ja tulevaisuutta ei tarvitse ajatella, kun on varaa hassata koko summa samantien Jumboon tai omaan turpavärkkiin.

Harmittaa pienituloisten yksineläjien, vanhusten ja opiskelijoiden puolesta.

Ei mennyt mielestäni ihan oikeudenmukaisesti tämä rahanjako tälläkään kertaa.

Vierailija
117/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta taksimaksu menee.

Moni eläkeläinen hyppää turhaan lääkärissä, ongelma on yksinäisyys ei sairaus. Tulee isot kulut veronmaksajille.

Vierailija
118/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain itse lisän yhdestä lapsesta tuplana.

Olen pienituloinen työssä käyvä, mutta silti olin hankkinut lapselle joululahjat ja konvehdit etukäteen.

Oikeasti lapsiperhe ei Suomessa joudu tilanteeseen, etteikö olisi varaa järjestää joulua.

Tekee pahaa lukea näitä lapsilisät huulitäytteisiin ja osa tuhlasi heti samana päivänä.

Ilmeisesti pahoja päiviä ja tulevaisuutta ei tarvitse ajatella, kun on varaa hassata koko summa samantien Jumboon tai omaan turpavärkkiin.

Harmittaa pienituloisten yksineläjien, vanhusten ja opiskelijoiden puolesta.

Ei mennyt mielestäni ihan oikeudenmukaisesti tämä rahanjako tälläkään kertaa.

Meillä on suvussa eläkeläisillä omakotitalot ja mökit, kun me asumme 4 henkeä vuokrakolmiossa.

On omaa vikaa asua leveästi.

Vierailija
119/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomien jutussa oli, viiden lapsen opiskelijaäiti joka sanoi että "kerrankin saa maksankaan veroja takaisin".

Rahat menee joululahjoihin ja uudenvuoden ostoksiin, säästöstä ei puhuta.

Todella harhainen ihminen...

Mietin vain että milloinkas me yksinasuvat pienipalkkaiset saadaan lisiä jotta voi nauraen leuhkia kuinka saa "veronsa takaisin kun maksettu veroja", enpä usko et milloinkaan.

Hyvin pienipalkkaiset saavat tukia, esimerkiksi asumis- ja toimeentulotukea. Osa-aikaiset voivat saada soviteltua päivärahaa.

Vieläkö jotain saisi olla?

Vierailija
120/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää

Häpeän vasta kun veronmaksajat alkavat maksamaan minun lainanlyhennystäni. Kerro koska maksat oman osuutesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi