Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen epätasa-arvo uusperheen äidin ja isän lasten kesken

Vierailija
23.12.2022 |

Oman kokemuksen mukaan ikävä kyllä aina äidin lapset arvossaan, isän edellisestä liitosta syntyneillä lapsilla ei niinkään väliä. Uusperheen rouva saa ajaa isän lapset kotoaan sairastamasta (vaikka lapsi sairastuisi siellä ollessaan) tai lapsen altistuttua koronalle (!) ja lasten isä suostuu kaikkeen. Tai isän lapset eivät saa käyttää kuin tiettyjä shampoita tai pesuaineita tai mitä tahansa perustarpeita lapsella onkaan, hänen käyttämänsä tuotteet ja tarvikkeet lasketaan laskimen kanssa ja hyvä ettei lapselta rahaa niistä olla vailla ja toisinaan ollaankin. Isän lasten tulee myös olla näkymätön ja hiljaa kuin huopatossutehtaalla jottei rouva rasitu.

Muilla vastaavia kokemuksia? Itse aivan pöyristyneenä sivusta seurannut oman eksän ja muutaman ystävän eksän uusperheen toimintaa. En ikikuuna päivänä antaisi kenenkään aikuisen pysyä elämässäni jos lapsiani ei hyvin ja tasa-arvoisesti kohtelisi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut ala-asteikäinen vanhempien erotessa, ja isä muutti 50km päähän. Haki meidät (pikkuveli+minä) päiväaktiviteetteihin ja yöksikin, kerran kuussa, muistelisin. Isä tapaili naista, jonka luona kai pääasiassa vietti aikaa. Me emme koskaan tavanneet tuota naista, hän ei halunnut. Isän hakiessa jotain tavaraa tämän luota, istuimme visusti autossa pihalla sen aikaa. Naisen häijyt kissat olivat kyllä isän pienessä kämpässä tuolloin, valvottaen kaikkia osapuolia kun olimme yökylässä. Isän elämänhallinta oli muutenkin olematonta, alkoholismi vei miestä. Muistan miten arvottomaksi tunsin itseni. Oli alkoholi, oli "toinen" nainen, oli kissat, oli työ. Me jäimme veljen kanssa syrjään, olimmeko riesa? Teini-iässä isä kuoli. En mennyt hautajaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme