Sähkötuen väliinputoajat
Katso, kuulutko sähkötuen voittajiin vai häviäjiin
Aalto-yliopiston tutkijalta kritiikkiä hallituksen uudelle sähkötuelle: suosii hyvätuloisia ja sorsii pienituloisia.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/caaf1c81-f288-45f4-a255-671baa63245d
Mitä tämä lause tarkoittaa:
"Väliinputoajia ovat sellaiset kotitaloudet, joiden halpa määräaikainen sopimus menee katkolle ensi vuoden alun talvikuukausien aikana".
Katso, kuulutko sähkötuen voittajiin vai häviäjiin
Aalto-yliopiston tutkijalta kritiikkiä hallituksen uudelle sähkötuelle: suosii hyvätuloisia ja sorsii pienituloisia.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/caaf1c81-f288-45f4-a255-671baa63245d
"Väliinputoajia ovat sellaiset kotitaloudet, joiden halpa määräaikainen sopimus menee katkolle ensi vuoden alun talvikuukausien aikana".
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Turhaa köyhät valitatte, ei tässä nyt kerkiä katsomaan että ketä tuetaan. Jos tuki menee rikkaimmille niin ei voi mitään.
On kiire.
Terv. Marinin hallitus.
Raha menee aina rahan luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla päättyy määräaikainen työ. Nyt on juuri oikea aika mennä lääkäriin ja sanoa, että olen pahasti masentunut ja yhteiskunta maksaa. Rahaa kun Suomella riittää.
Tämä oli viimeinen niitti hallitukselta. Me vuokralla asuvat emme rupea rikkaiden sähkölaskuja rahoittamaan eli on hyvä mennä lääkäriin ja sanoa että on pahasti masentunut.
Ne kenellä on omistusasunnot saavat jäädä systeemiä rahoittamaan.
Tuttava saa 922 netto joka on minimieläke Suomessa, työmarkkinatuki on 570 netto ja kokoomus on huonontamassa ansiosidonnaista. Masennus ja eläke on kannattavampi.
Itse olen nyt tässä tilantessa super-tupla voittaja, edullinen sähkösopimus loppuu tammikuussa 23 ja uusi sähkön hinta min 5x nykyiseen verrattuna, määräaikanen työ loppuu tammikussa 23. Jostakin pitää repiä useita kymppejä kuussa säästöjä jotta talous pysyy tasapainossa mutta mistä?
Voi voi taitaa mennä porukkaa lääkäriin ja sanoa, että on henkisesti loppu ja paha masennus.
Ei ole järkeä käydä määräaikaisissa töissä ja asua vuokralla kerrostalossa.
Olen muutenkin kyllästynyt kuuntelemaan kahvitauoilla omistusasujien kehumista ja määräaikaisten työntekijöiden alempiarvoisena pitämistä.
Valtio saa mitä tilaa, kohta töissä ovat vain ne joilla on omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi taitaa mennä porukkaa lääkäriin ja sanoa, että on henkisesti loppu ja paha masennus.
Olen muutenkin kyllästynyt kuuntelemaan kahvitauoilla omistusasujien kehumista ja määräaikaisten työntekijöiden alempiarvoisena pitämistä.
Kokoomus on vielä huonontamassa ansiosidonnaista ja työkkäri uudistus oli perseestä. Minulle riitti. Otan masennus diagnoosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa köyhät valitatte, ei tässä nyt kerkiä katsomaan että ketä tuetaan. Jos tuki menee rikkaimmille niin ei voi mitään.
On kiire.
Terv. Marinin hallitus.
Määritelkää nyt se rikkaus, mistä jokainen toimittaja nyt valittaa niin liikuttavasti kuorossa.
Jos maailman mitassa kastsotaan, niin kaikki Suomessa ovat rikkaita, kukaan ei kuole nälkään eikä kylmä kuoliaaksi (jos niin käy, niin se on oma valinta elää niin, ettei pysty asuntoa pitämään, vaan saa kenkä elintapansa takia)
Onko kaupan kassa rikas, kun se käy töissä? Entä duunari, jolla palkka riittää juuri veroihin ja elämiseen ja on erehtynyt ostamaan talon perheellen velaksi`?
Onko sairaanhoitaja rikas, kun sai huiman palkankorotuksen, eikä silti tarvitse käydä töissä, jos ei taho. Tai kukaan muukaan elämäntapatyötön.
Onko se eläkeläinen rikas, joka on onnistunut pahan päivän varalle säästämään 2000 euroa, kun eläke riittää juuri elämiseen, mutta jos pakastin särkyy, ei riitä uuden ostamiseen?
Tietenkin se on rikas, jolla on uudempi auto tai isompi asunto kuin minulla. Ja yrittäjät ovat rikkaita, voivat laittaa yrityksen kiinni, jos ei ole varaa maksaa sähköä ja antaa potkut työntekijöille, jotta heistäkin tulee köyhiä ja saavat ruhtinaalliset avustukset sähkölaskujen maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on vielä huonontamassa ansiosidonnaista ja työkkäri uudistus oli perseestä. Minulle riitti. Otan masennus diagnoosin.
Saa kutoa villasukkia ja katsoa telkkaria koko päivän ja aamulla nukkua pitkään.
Valtio mokasi nyt todella pahasti.
Voi voi, ei saa tarhoihinkaan hoitajia sitten nyt.
Kun kela maksaa marras-joulukuun sähkölaskut saan ilmaista rahaa alkuvuodelle. Onneksi en mennyt töihin enkä säästänyt sähköä syksyllä. Kevällä saan neljän kuukauden sähkötuet, vaikka en edes ole maksanut itse marras-joulukuun sähkölaskua. Hyvä systeemi tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Kun kela maksaa marras-joulukuun sähkölaskut saan ilmaista rahaa alkuvuodelle. Onneksi en mennyt töihin enkä säästänyt sähköä syksyllä. Kevällä saan neljän kuukauden sähkötuet, vaikka en edes ole maksanut itse marras-joulukuun sähkölaskua. Hyvä systeemi tämä on.
Ikävä nyt rikkoa tämä illuusiosi, mutta tuki vähennetään sähkölaskusta, joten omalle tilillesi ei ole tulossa mitään, vaikka Kelan pitkäaikaisena asiakkaana oletkin tottunut ilmaisen rahan ilmestymiseen tilillesi.
Määräaikaisten kohtelu on perseestä esim. minulla on yhteinen työhuone toisen työntekijän kanssa niin siitä huoneesta puhutaan vain Johannan huoneena, hän saa päättää kummassa paikassa istuu ja sisustuksen.
Turha ihmetellä, että porukka hakee masennusdiagnooseja.
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisten kohtelu on perseestä esim. minulla on yhteinen työhuone toisen työntekijän kanssa niin siitä huoneesta puhutaan vain Johannan huoneena, hän saa päättää kummassa paikassa istuu ja sisustuksen.
Onneksi pääsen kohta tuosta kiusaamis työpaikasta pois ja menen sen jälkeen lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt tässä tilantessa super-tupla voittaja, edullinen sähkösopimus loppuu tammikuussa 23 ja uusi sähkön hinta min 5x nykyiseen verrattuna, määräaikanen työ loppuu tammikussa 23. Jostakin pitää repiä useita kymppejä kuussa säästöjä jotta talous pysyy tasapainossa mutta mistä?
Etsit tietysti uuden työn. Työllähän sitä omaa elämää normaalisti rahoitetaan. Pieniä säästöjä laitetaaan myös eikä kaikkia tatuointeihin, lävistyksiin ja tekokynsiin ja lattekuppeihin, ja ansiosidonnaista saa myös.
Vierailija kirjoitti:
Jäääärkyttävää. Pysyvä työkyvyttömyyseläke ja terapia 5 v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla päättyy määräaikainen työ. Nyt on juuri oikea aika mennä lääkäriin ja sanoa, että olen pahasti masentunut ja yhteiskunta maksaa. Rahaa kun Suomella riittää.
Joudut silti maksamaan pörssisähkölaskusi.Vai luuletko että kela maksaa kaiken.
Ei ole pörssisähköä ja asun kerrostalossa.
Hauskaa työelämää sinulle ja nousevia veroja.
Eiköhän ne verot sullakin nouse.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se tuki sulle tule 😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa. Pääset kuntouttavaan palkattomaan työtoimintaan askartelemaan kahvipusseista pannunalusia.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten hoksannut palkasta säästää?
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkäriin tuollaisen pikkuasian takia enää nykyään pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäääärkyttävää. Pysyvä työkyvyttömyyseläke ja terapia 5 v?
Ei ole mitään terapiaa. Tuttu jäi jokunen vuosi sitten, ei käy missään terapiassa.
Ei ole pörssisähköä ja asun kerrostalossa.
Hauskaa työelämää sinulle ja nousevia veroja.