Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EN USKO että ihmisen silmä voi pompahtaa ulos paikaltaan

Vierailija
22.12.2022 |

Katselin HOUSE tv-sarjaa. Siinä on potilas jonka kieli on turvonnut ihan sikana. Niinpä häntä pidetään osastolla ja yritetään selvittää että mikä ihme hänessä on vikana. Ja eräänä päivänä lääkärit huomaavat että hänen silmäkin pullottaa ulospäin, joten lääkäri sanoo toiselle lääkärille "hänen silmänsä takana on liikaa painetta, se paine täytyy poistaa sieltä". Joten niinpä se toinen lääkäri alkaa lähestyä silmää kohti neula edessä, siis sillä injektioneulalla lääkäri meinaa imeä paineet pois silmän takaa. Mutta ennen kuin lääkäri ehtii tökätä neulalla silmän taakse niin paine silmän takana ehtii kasvaa niin suureksi että silmä pompahtaa ulos paikaltaan! Aika kauheeta, ällöttävää. Tässä video. Se silmän pompahtaminen tapahtuu vasta videon loppuvaiheilla:

Mutta: minä nyt uskon että tuo ei mitenkään ole mahdollista. Toki ihmisen elimistön sisällä voi kaikenmaailman paineita kasvaa kaikenmaailman paikoissa. Mutta vaikka paineita jokapuolella kasvaisi vaikka kuinka paljon, niin en todellakaan usko että paineen vuoksi ihmisen silmä saattaisi ponnahtaa ulos! En nyt vaan todellakaan usko!
Jos minua hakataan ja lyödään turpiin aivan täysillä takaraivoon niin ehkä kenties saattaa käydä niin että silmäni lentävät ulos. Mutta eipä niillä silmilläni siinä vaiheessa ole väliä, koska se pahoinpitely tuottaa minulle niin paljon muutakin vahinkoa että minä kuolen siihen muuhun vahinkoon. Jos minä jokatapauksessa kuolen siihen pahoinpitelyyn niin ei sillä ole mitään väliä että kuolenko minä sokeana vai näkevänä! Mutta missään muussa tapauksessa kuin tuollaisessa tappavassa pahoinpitelyssä en usko että silmien uloslentämistä ikinä tapahtuu! Vai tapahtuuko muka???

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, jo 6 minuuttia takana siitä kun tein aloitukseni eikä vielä yhtäkään vastausta. No, minäpäs nyt näin nostan aloitustani. Tuossa House-sarjassa on usein kaikkea jännää, ja tällä kertaa siinä on jännä juttu nimeltä silmän ulos pompahtaminen. Ja minä nyt vaan en mitenkään usko että sellaista voi mitenkään tapahtua. Korjatkaa jos olen väärässä!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän