¤¤MAANANTAITA SYYSystävät-04¤¤
Kommentit (19)
Ja hyvin alkoikin. Onni heräs lähempänä puolta ysiä!!! Nukahtikin kyllä vasta puoli 10 aikaan illalla mutta silti. Itse menin kymmeneltä nukkumaan myös. Kamala väsy vaan oli. Nukuin alkuyön levottomasti, sen siitä saa kun syö grilliruokaa... Possu minä. MIeskin sitten myöhästyi töistä, vaikka liukuva aikahan niillä on mutta silti.
Tässä viikkis:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8820645&p=1&tmode=1&smode…
Ulos pitäs varmaan suoriutua. Ajattelin katsella keskiviikkoon asti tuota Onnin olotilaa ellei pahene. Silloin meillä on lastenlääkärille aika noiden allergiajuttujen takia. JOsko se lääkäri vois ottaa kantaa sitten tuohon tukkoisuuteen ja rään määrään.
JOsta tulikin mieleen että missäs Tea luuraa? Mimmulikaan ei ole piipahtanut hetkeen. Ja Kerppua ei ole näkynyt aikoihin!
Nyt pitää laittautua. Onni tuossa katselee valokuvia, mielipuuhaa tätä nykyä. OIkea pakkomielle oikeastaan. Sanoo vaan, että vois kattoa kuvia ja sitten se on katseltava.
T-P
Piti tulla katsomaan, onko Enkelillä ollut jännittävä yö!?
Meillä on taas (vaihteeksi) kitinä aamu. Mikään ei kelpaa. Jos äiti häviää näkyvistä, alkaa armoton huuto. Roikutaan lahkeessa ja pyyhitään kuolaa ja räkää minun housun lahkeeseen. Levitellään kaikki, mutta millään ei leikitä. Niin että myytävänä kaksi riiviötä, halvalla lähtee...
Huuto kiihtyy vaan. Eihän äiti saisi tehdä mitään muuta... Ärsyttää!
Mimmu ja kiljukaulat
Pitkästä aikaa täällä.
Olen menossa yövuoroon,vein silti pojan hoitoon, pitäs vähän imuroida.
heti ekaks kommentoin miehistä: vaikak en pinoja ole ehtinyt lukemaan tuo miesjuttu kolahti just nyt mullakin sellanen olo kuin äitikuulla että naisen kanssa olis helpompaa. meillä mies oikea sottapytty aina saa kanssa kerätä vaatteita lattialta ja joka kerta VITUTTAA!!! silti kerään, mä teen suurimman osan kotihommista vaikka nyt molemat käy töissä. Aina saa sanoa samoista asioista, jos mä en huolehtis kauppa-asoista me kuoltas nälkään, nyt oilen kyllä tehnyt sitä että jos esim menen iltaan tai viikonlopuks töihin en välitä mitä kaapista löytyy, mutta miespä menee arvatkaapa no mummilaan porukoilleen, argh, kyllä sieppaa. hitto tästä voisin kirjottaa vaikka romaanin miks miehet on niin vaikeita.
No muihin, olin viikonloppuna kaverin 30v- bileissä no tietty ajattelin nyt otteaan kunnolla ja niin otinkin alkuilta olin tiiviisti posliinipöntöllä ja enne kahta oli pakko lähteä nukkumaan kun muut jäi bailaan. no jospa 1.12 työpaikan pikkujouluissa osaisi ottaa vöhemmän..
meillä oli pojalla viikonlopuuna ripulia nyt onneks ohi.
nyt täytyy lopettaa ottaa kaikki päähän, sori oma napa
t. manteli
On kyllä ihan maanantai olo,ei huvita mikää!!
Oatan vaa vkla et saadaa auto,sit on 2vkla aikaa käydä kaupoissa.Innolla oon lähössä mut se into yleensä laantuu ku yrittää saada pojan pukemaa!Se on kumma et vaik olis joku pojanmeno esim.kaverin synttärit tai leffaa meno ni silti vaattet ei mene päälle enneku on karjassu kunnolla :-(
Aamutkun alkaa tuolla pukemis taistelulla ja yleensä typy narisee koko tarhamatkan...Alkaa jo käytävässä ku poika menee rappusia ja typyn mielest sen pitäs tullaa hissii,sit ongelmaon se ku alakerran mummon kissa ei ole pihalla jne.jne.samat valitukset joka aamu!
Näin positiivisen ihmisen kannattaa mennä pois!
Lähetää typyn jumppaa...
Enkeli taas pitää meitä jännityksessä.....
jatu
Missäs kaikki muuten luuraa? Huhuuuuuuu.....!
Ramikalle suuret kiitokset!
Miehet marsista - se on todettu jo niin monta kertaa. Miksiköhän aina tupatetaan naisen logiikasta, kun ihan selvästikin miesten logiikka se vasta outoa onkin?
Mantelin kuulumisia oli kiva kuulla. Muutkin esiin koloistaan, mm. Mersu, Mimmuli, Keilin, Tuttis, Tea, Niinaemo, Tuuliina, Leanna, Sittis. Vain muutamia mainitakseni.
Nyt heräs Neiti. Se siitä rauhasta.
Mimmu ja katras
Pakko oli päästä seuraamaan Enkelin ja Reelin tilannetta :-)
Omanapaisuudesta sen verran, että minusta on erittäin huojentavaa, kun ihmiset kertovat niin omista iloistaan, harmistuksistaan ja murheistaan. Niin monesti on turhauttavaa kun ei voi suruihin tarjota kuin virtuaaliolkapäätä ja " kuunnella" , mutta ainakin omasta mielestä saa pienemmät harmistukset pois kertomalla teille kohtalotovereille - oli sitten kyseessä unettomat yöt, uhmakohtaukset, miehen sottapyttyily tms :-)
Söin ruuan päälle suklaakiisseliä ja Dajm-kakkua. Kohta tulee oksennus.. ANoppi ja Nekku päikkäreillä. Mä kävin siellä neuvolassa ja th sanoi, että viime yönkin supistusten perusteella vois kuvitella vauvan jo pian tulevan. Saas nähdä.. Ja sanoi, että kun nyt jo noin paljon etukäteen supistellut, niin itse synnytys voi mennä tosi vauhdilla, ettei parane jäädä sitten paljon odottelemaan. Mua hirvittää, jos ei ehdi saada mitään kivunlievitystä.. Ei kyllä Nekun synnytyksessä enää lopussa epiduraali auttanu, mut avautumisvaiheessa tuli tarpeeseen. Mut ei kai täs vielä minnekään olla lähdössä päiviin.. No yksi kipeä supistus tuntui tossa ruokaa laittaessa ja sitten taas bye bye. Kun tulin neuvolasta, kävelin oikein rivakasti ja vimmalla tarvoin rappuset ylös tänne kuudenteen kerrokseen. Seurauksena hapenpuute, kun kunto niin loistava!
mantelille kovasti voimia miehen kanssa!
jatulle jaksamisien lasten kanssa! Ymmärrän, et hermot menee..
Mitähän me tänään tehtäis..jonnekin pitäs päästä liikenteeseen, ei jaksa kotona löhöillä. Päätä särkee, väsymys on armoton viime öisen jälkeen taas. Jospa menis sohvalle lepäilee, Nekku jo kohta saattaa herätä!
Reeli ilmoittaudu heti! :-)
Enkeli1
Niinkuin Hilma tähän sanois :)
Hilman just heräs ja kattoo tomitraktoria.
Kirppu nukahti juuri kun hilma heräs,tottakai!!
Eli äitin lepohetki on nyt tässä :)
Illalla pitäsi mennä vesijumppaan siitä saa virtaa.
Ihana pakkaskeli.Saiskohan kohta jo laittaa jouluvalot ulos?
Ai ihanaa hakea jouluvehkeet ja vaihtaat matot ja muut!
Missä Reeli???
Mimmu Olos Hyvä vaan :)
Niin Enkeli määkin uskon ettei sulla kauaa nokka tuhise kun synntys alkaa.
Sehän on hyvä supistelee,niin kohtu valmistuu!
Aatella ei mullaka Kirpusta kestänyt supparit " kuin" 5h eikä ne ollut mitään pahoja kun viimesen tunnin musta.
Synnyttäminen on just siistiä,siinä on tekemisen makua :)
Mä oon ihan hullu oikeesti!!
Välillä ois ihanaa asua helsingissä pääsis noihin äitivauva jumppii yms.
Täällä ei kauheest mitää erikoisuuksia kumminkaa ole.
Peruskerhot ja muskarit yms.
Ihanaa kun tää viikko on ohi ja miehellä loppuu noi viikonloppu työt!
Eikä ole iltavuorojakaan enään,mahtavaa!
Nyt alan tekee kasvispastaa ja toisella kädellä pyykkihommii
Moi
Ramika Ja pienet Pirkot
Tuosta omanapaisuudesta samat aatokset kuin Keilinillä..kirjottakaa,kirjottakaa ihmiset!!Ja kummasti se omaa oloa helpottaa kun saa purkaa tänne!
Jumpassa oltiin,olikin tuttuja myös siellä..kiva!JA typy aika mukavasti käveli sieltä kotiin,ärsyttää vaan ku ei tiellä pysy ja siellä nurmikoilla vaanii ne koirankakat!Meil ononneks tässä paljon puistoja ni kävelyreitit voi valita nii et ei ainkaa pitäs olla autoja!
Enkeli:Kun typyä yritin saada maailmaan reippaasti kävelyllä ni kävellessä kyllä supisti mut kotona ei mitää.En tiiä auttoko,mut illalla seksiä ja seuraavana iltana oli tyttö sylissä:-) Et mies vaan hommiin ;-))
Pitää neiti herättää ku kaupassa pitää tarhamatkalla käydä!Äiti onneks soitti et käyvä Lidlissä ja tuovat pe vaippoja tullessaa...
Typyä nyt nukuttaaku eilen viel 22.20 huuteli et äiti mä tuun leikkii :-/ Onneks ei VIELÄ ole keksiny sitä et jos uni ei tule ni tulee sängystä pois!Ja aamullaki eka huutelee äiti,mä oon jo heränny enneku kipee sängystää.tietää sit et se on liikentees eikä salaa puuhaile!
Pitää kyl ostaa tavalinen sänky heti ku jouljutut on maksettu!
Reeli?????
Ja missä Simam,ei käy enää edes kaupassa???ikuisuuksiin ei ole törmätty!!!!
jatu
Ei mitään tapahtunut. Nukuin vaan niin huonosti yön et kun poika meni tarhaan niin otin vielä parin tunnin torkut ja sit lähdettiinkin kauppaan ja poikaa hakemaan.
Johan tuota voisi mennä.. Samaa täällä pohtii kuin Enkeli.. Mut aikanaan.
Muistan kyllä kun Lenni meni 11 päivää yli et oli se odotus lopussa aika turhauttavaa!!! Kaikenalsita tekemista taas pitäs järjestää. No, Lennin kummitäti tulee tänä iltana käymään ja huomenna vois tehdä ne puuttuvta joulukortit ja sit miehellän ois se kurssikoe illalla jota jännittää jo kovasti. Meikäläisen säkällä olen sit huomen illalla yksin kättärillä kun pakko on olla siellä kokeessa toisen.
Kaupustelukierros ei tuottanut kuin muutaman vihlaisun alapäähän ja kun soittelin niitä labratuloksia virtsasta ja hiivasta niin eihän niissä mitään ollu. Hyvä kun en sit laittanut sitä hiivakuuria päälle kun on muutenkin niin kuivat limakalvot. Huomenna ois mullakin iltapäivällä neuvola, eli jos ei mua näy aamulla niin oottelen et on sit jotain kerrottavaa neuvolasta.
Ja laitoin tosiaan pojan hoitoon aamulla kun niitä enterorokko rakkuloita ei ollu kuin kaks kädessä muutama ihan pieni polvissa. Hyvä ettei tullu suuhun niin maistuu ruoka. Ei oikein jaksa enää ulos pojan kans niin saa sit ulkoilua tarhassa ja oishan mieskin voinut tietty mennä.
Reeli, Lenni ja masu 40+2
Ja taas illalla saunotaan oikein kunnolla!
Enkeliä ja Reeliä jännitän minäkin.
Kukkuulle voima lähetys toivottavasti saat tarvitsemasi avun.
Muita ei nyt tullut mieleen, mutta jaksamista myös muille tasapuolisesti.
Unettomuus vaivaa edelleen en edes osaa enää laskea montako herätystä öisin.
Eellä taas korva tulehdus, pitäis varata korva lääkäri mutta koska saisin aikaiseksi.
Mari ja poisut Ee ja Aa (4kk)
meillä on ollut kiva päivä, aamulla muskarissa ja sit kaverin tytön 1 vee päivillä kakkua mähkimässä. Nyt olo on hyvinsyönyt ja paksu. Mä yritän tässä viihdyttää taaperoa parhaani mukaan, mies ja sen kaveri laatoittaa vessaa alakerrassa. Koitan pitä pienen poissa jaloista, mutta vähän vaikeaa se on kun toista kiinnostaa vaan ja ainoastaan isin puuhat....
Viimeyönä vain yksi vessa herätys! Loistavaa, ihan erilaista kun tuon taaperon odotusaikana, jolloin niitä oli kahdeksan parhaillaan tai pahimmillaan yössä.
Omaa napaa taas vain ja ainoastaan.
Voimahalit tarvitseville, nyt ruokaa pojalle pöytään.
äk, poju ja iso maha
En oo jaksanut/ ehtinyt kirjoitella. Pinot oon kyllä päivittäin käynyt lukemassa.
Kukkuulle halaus ja voimia!
Enkelille ja Reelille supistuksia.
Me ollaan koko perhe oltu ihan kamalassa flunssassa. Nyt jo onneks helpottamassa. Mulla on vaan ääni lähtenyt melkein kokonaan. Veetillä vielä jonkin verran yskää.
Ajattelin Veetin laittaa päiväkotiin helmi-maaliskuussa. Pääsis Veeti vähän muuta puuhailee kuin olee vaan äidin kanssa.
HAin tänään Venlan passin. Nyt on neidillä ihan oma hieno passi. Jouluun alussa kun tallinnaan lähdetään.
Veetin kanssa kaupoissa käynnit on ihan tuskaa. Aina haluaa mielellään kauppaan, mutta siellä vaan karkailee ja repii tavaraa hyllyiltä eikä usko yhtään mitään. Ostoskärryissä ei pysy hetkeäkään. Aina pitää olla nykyään omat rattaat mukana. Kauppa reissut ovat siis ihan tuskaisia.
Yöt menee Venlan kaa edelleen tosi hyvin. Yön nukkuu kokonaan, aamulla herää maidolle 6-7 aikaan ja jatkaa uniaa 9-10 asti. Päivisin ei neiti sitten paljoa maltakkaan nukkua. Ainoastaan silloin nukkuu jos ollaan liikenteessä tai itse menen viereen makaamaan.
Nyt tuli vaan omaa napaa täältäkin.
Öttis, Veeti ja Venla
tulkaahan esiin ja kirjuuttamaan
jotta aamulla on lukemista!!!
Tää on ennätysminipino!!
Apua!!
R
Ihana rauha. Kävin koiran kanssa lenkillä. Joka puolella oli hiljaista ja mielettömän kaunista. Lumihanget hohtivat, koira loikki hangella kuin pupu, jotenkin äänettömästi.
Lapset olivat innoissaan, kun isi pääsi nukuttamaan. Antsakin oli nukahtanut sillä aikaa kun minä lenkkeilin koiran kanssa.
Alkavat kohta olla jännittävät hetket aivan käsillä, Reeli ja Enkeli :) Suppareita molemmille***
Panen Ramikaakin paremmaksi; keskimmäisen kanssa suppareita vain 3,5h (jona aikana matkustimme myös 180 km sairaalaan). Ei ensimmäistäkään ennen sitä, mutta heti tiesin, että nyt pitää lähteä ja vilkkaasti :) Olen kai kertonut tuhannesti, mutta kun sain tytön syliini, sanoin hänelle ensimmäisenä: " Voi kun olisit aina yhtä helppo!" ...Noh, hän on sitten tietenkin katraastamme se ajoittain kinkkisin tapaus ;)
Jouluisista tunnelmista
Saamuska♥
Oulussa olen, sukulaisissa jo kävin. Kivaa:)
Äk, minä en usko, että naisen kanssa ois yhtään helpompaa asua. Ärsyttäis ehkä vaan eri asiat:)
Enkelin sukaajuttuja on kiva lukea, possu kun olen minäkin! Supistuksia toivon Enkelille ja Reelille!
Manteli, hymyilytti sun iltameno:) Joskus niinkin!
Omanapaisuudesta. Ihanaa, kun muutkin kokee olevansa omaa napaa täynnä:) Ja kiva, että muutkin kirjuuttelee omia juttujaan, niin en ole ainoa:)
Jatu, meillä pieni kävelee nurmikon reunalle ja alkaa kysyvästi ihmetellä " koijanakkaa" . Sitten jos sanon, että siellä voi olla koirankakkaa, niin yleensä tulee pois. Tai sitten menee nurmikolle ja sanoo, " ei oo koijanakkaa" . Hauska. Ehkä se koirankakka on meillä konkreettisempi juttu, kun on oma koira.
Mulla muuten lapseveden menon jälkeen supisteli tehottomasti vähän väliä ja kun sairaalassa makoilin sängyssä, niin en saanut nukuttua epämukavan olon kanssa. Jos lähdin kävelemään käytävälle, niin ei varmasti supistanut. Päätinkin jossain vaiheessa pysyä sängyssä, että ois edes jotain toivoa:)
Öttis, teidän elo Venlan kanssa kuulostaa niin ihanalta!
Miehestä vielä, ettei edes valitellut ruuanpuutetta tai mitään, kun tunti sitten puhuttiin puhelimessa. Liekö tajunnut käydä kaupassa, tai sitten unohti valittaa:)
Nyt menen kattomaan telkkaria...
T: Ynis
Tikrukin kyseli, kiva :)
Ei vaan riitä aika vuorokaudessa!!!!!!!!!!!
En oo edes lukemassa käyny.
Meillä taitaa asustella tätä nykyä aika allergiaton ex-mega-ongelmainen taapero! Kalaakin syöny kahtena päivänä eikä MITÄÄN!!!!
Ja pipareita, pullaa, jne.......
Voitte varmaan uskoa et hiukkasen ihmetyttää!
Tuossa tuo vauhti-mimmi pörrää hereillä edelleen! Jos nukkuu päikkärit, tossa on tulos :( Ja äippä kun ihan mielellään ottais päivällä hetken oman rauhan... mut näin myöhäiset illat on TUSKAA!!!
Olis kiva tietää mitä teille kaikille kuuluu! Mut mistä revin sen ajan et lukis viikon pinot, et pääsis edes vähän jyvälle! No, mies lähtee torstaina Malagaan neljäksi päiväksi, ehkä sit iltaisin riittää aikaa teillekin, armaat syysmamma-ystävät :) Sit saa neiti kyllä olla ilman päikkäreitä.
Nyt joutuu mennä viereen, et tuon saa nukkuun!
YRITÄN parantaa pinoilua!
Terkuin Kerppu joka teitä kyllä mielessään miettii :)
Perunalatistus oli, 2tl ja perunan sai unohtaa. Hoitaja katsoi minuun epäuskoisena kun sanoin et nyt on lopetettava anto. Alaleukaan kun tuli pieni punottava alue. Eipä mennyt kauaa kun oli kaula ja posket kirkkaan punaiset. Sitten nousikin ihottuma koko vartalolle. :-( Toisaalta hyvä että iho näyttää selvästi mikä ei käy. Riisi onkin mennyt pian 2 viikkoa ja se sentään näyttää sopivan. Parin päivän maissikokeilukin oli lupaava. Valoa tunnelin päässä.
Huomenna possulatistus.
Siniä ikävä. On pärjännyt hienosti mummolassa. Ei ole malttanut vain jutella vanhempiensa kanssa puhelimessa. Sanoo pari sanaa ja sitten Heippa! Niisk, pärjää paremmin kuin äitinsä, pieni tyttö.
No omaa napaa tuli täältäkin..
Avaavia suppareita ja kivutonta synnytystä sekä terveitä äitejä ja vaaveja toivoo allekirjoittanut la lähellä oleville!
Lila75
Pitkin yötä oon heräillyt kipeisiin supistuksiin, jotka laittaneet jälleen mahan sekaisin. Nyt on taas hiljaista..varmaan neuvolareissu kuitenkin edessä.. Oli supparit kuitenkin kipeämpiä, kuin viime kerralla! Lila, juu, ei mua haittaa jos yli menee, harmittaa vaan kun sit ei taas ole hoitajia Nekulle...
Mun aamu alkoi terveellisesti anopin tekemällä suklaakiisselillä. Suklaata siis aina vaan..!! Ajattelin nyt aamusta imuroida ja tekis mieli jo vihdoin testata uutta moppia! Ehtis hyvin, kun neuvola vasta 11.15 ja ulos ei sitä ennen kuitenkaan Nekun kanssa ehditä. On varmaan aika liukasta, kun näyttää olevan lämpötila pakkasen puolella.
Jatu juu, läpäri vielä " pahempi" paikka, jos ei lapsi jaksa istua paikoillaan! Ja kukapa tän ikänen jaksaa!
Nea tuolla itkeskellyt kuuden jälkeen..herääköhän kohta kokonaan.. No kello jo puol7! Pitää mennä!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv39+2