Pitäiskö kolmasluokkalaisten ikäisiä vielä vähän vahtia, että mitä pukevat ulos?
Lapsi kaverinsa kanssa leikkimässä pihalla, kun kaikki lainehtii vettä ja kuraa, niin tällä kaverilla tennarit ja farkut ja jotkut neulehanskat... Tunsin itseni kamalaksi nipottajaksi, kun olin käskenyt laittamaan ulkohousut ja kumpparit ja välikausihanskat...
Kommentit (3)
RIippuu mitä siellä tekee. Meillä tokaluokkalainen. Jos mentäisiin kävellen vaikka lähikauppaan ja ei ihan tulvi tiet, voisi laittaa farkut ja lenkkarit ja lapaset. Mutta kun äsken välttämättä halusi mennä pulkalla laskemaan loskaista mäkeä joka päättyy lammikkoon, kyllä silloin puettiin saappaat ja kurahousut ja kurarukkaset, ihan yhteisymmärryksessä.
Joo. Sen ikäinen on nuorehko ja joskus on hyvä katsoa oikea vaate. Sen voi normaalisti sanoa, ei nalkuttaa ja muistuttaa että muu vaate likastuu.
Siis sillä kaverilla farkut? Anna olla. Itse katselin kerran kauhulla kun kaveri lähti meiltä mustissa vaatteissa ilman heijastimia. Kaverit menee pyörillä ilman kypäriä ja valoja. Minun lapset kyllä on koulittu. 6 luokkalainenkin laittaa aina kypärän päähän, valot toimii. Tarkastan aina kun lähtee ovesta ja mulla on teippiheijastinta. Tietää kyllä, että teippaan vaikka pipon ympäri ja sen on paras olla siinä vielä kun kotiin tulee.