Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoala ahdistaa

Vierailija
21.12.2022 |

Huono olo töiden jälkeen. Hirveätä olla vastuussa niin monesta asiasta. Mitä tapahtuu jos en pysy työkykyisenä ja minulla on kovat laskut.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siellä eniten ahdistaa. Mitä jos kertoisit vaikla tarkemmin niin voisi jotaik ehdottaa.

Vierailija
2/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpihullu ala joka ei kyllä enää Suomessa 2020-luvulla ole ihmisen työpaikka ollenkaan - ainakaan täydellä työajalla. Tsemppiä kollegalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushullu?

Vierailija
4/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä :( Et todellakaan ole yksin. Pystytkö mitenkään vähentämään työtunteja..? Saattaisi vähän helpottaa samalla kun mietit jatkoa. Vastuun määrä vaihtelee tosi paljon työpaikasta toiseen ja henkilökunnan määrästä, näin olen kuullut - että ensin etsitään vaihtoehtoja alan sisältä. 

Mutta jos tiedät jo, että vihaat koko alaa niin mieti uudelleen kouluttautumista. Turha päivittäin kärsiä, kun eletään vain yksi elämä kumminkin. En tykkää nykyisestä tilanteestani, mutta aiemmin meni huonommin. Pienikin parannus auttaa.

Vierailija
5/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä rakas! Kyllä pärjäät. Ota vapaata jos liikaa ahdistaa.

Vierailija
6/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siellä eniten ahdistaa. Mitä jos kertoisit vaikla tarkemmin niin voisi jotaik ehdottaa.

Huono kuntoiset potilaat ja olen kokematon. Pelkään virheitä. Jos pyytää työkavereilta apua akuutissa tilanteessa eivät tule auttamaan. Tuntuu huonolle kun yrittää parhaansa ja monet vain valittaa. Liiallinen työmäärä.

Vierailija
7/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono kuntoiset potilaat ja olen kokematon. Pelkään virheitä. Jos pyytää työkavereilta apua akuutissa tilanteessa eivät tule auttamaan. Tuntuu huonolle kun yrittää parhaansa ja monet vain valittaa. Liiallinen työmäärä.

Yritä kovemmin. Näytä närhen munat niille ja usko itseesi enemmän. Ei tarvi pelätä mitään hoitovirheitä, kokemuksien kautta oppii oli ne minkälaisia tahansa. Huonot kokemukset usein opettaa enemmän.

Vierailija
8/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä kovemmin. Näytä närhen munat niille ja usko itseesi enemmän. Ei tarvi pelätä mitään hoitovirheitä, kokemuksien kautta oppii oli ne minkälaisia tahansa. Huonot kokemukset usein opettaa enemmän.

Puhut totta. Ajattelin tänään että minulla on kyllä tosi alhainen itsetunto. Työpaikka tuntuu välillä painajaiselle. Jotkut eivät ikinä kykene itse soittamaan minnekkään. Ja valittavat jos minä teen virheitä enkä ole sanonut oikeita asioita.

Vierailija
9/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä :( Et todellakaan ole yksin. Pystytkö mitenkään vähentämään työtunteja..? Saattaisi vähän helpottaa samalla kun mietit jatkoa. Vastuun määrä vaihtelee tosi paljon työpaikasta toiseen ja henkilökunnan määrästä, näin olen kuullut - että ensin etsitään vaihtoehtoja alan sisältä. 

Mutta jos tiedät jo, että vihaat koko alaa niin mieti uudelleen kouluttautumista. Turha päivittäin kärsiä, kun eletään vain yksi elämä kumminkin. En tykkää nykyisestä tilanteestani, mutta aiemmin meni huonommin. Pienikin parannus auttaa.

En tällä hetkellä koska kovat laskut. Voin hyvin jos saan vain tehdä perushoitoa eikä olla vastuussa lääkkeistä ja huonokuntoisista potilaista.

Vierailija
10/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut totta. Ajattelin tänään että minulla on kyllä tosi alhainen itsetunto. Työpaikka tuntuu välillä painajaiselle. Jotkut eivät ikinä kykene itse soittamaan minnekkään. Ja valittavat jos minä teen virheitä enkä ole sanonut oikeita asioita.

Tsemppiä kuitenkin. Itsetunto nousee ajan kanssa. Koita vaihtaa ajatuksen kulkua positiivisempaan suuntaan. Meidän mieli on tosi tehokas väline ja voit käyttää sitä omaksi huonoksi tai itsesi parhaaksi. Sulla on kaikki tarvittava sisällä, sun pitää vaan kaivaa ne sieltä esille. Kaikki on siellä, sieltä kaivat myös sem hyvän itsetunnon, ei kauempaa kuin itsesi sisältä.

Vierailija
11/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä kulutusta jo nyt. Ota selvää työttömyys- ja sairausvakuutusturvasta. Kannattaa kuulua työttömyyskassaan, jotta olisit oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan. Ainakin teoriassa. Siis hoitoalan ihmisenä, muilla aloilla toki saavat ansiosidonnaisensa. Jätä influenssarokote seuraavan kerran ottamatta, niin ehkä pääset alalta pois.

Vierailija
12/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennä kulutusta jo nyt. Ota selvää työttömyys- ja sairausvakuutusturvasta. Kannattaa kuulua työttömyyskassaan, jotta olisit oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan. Ainakin teoriassa. Siis hoitoalan ihmisenä, muilla aloilla toki saavat ansiosidonnaisensa. Jätä influenssarokote seuraavan kerran ottamatta, niin ehkä pääset alalta pois.

Kuulun superliittoon auttaako se.

Vierailija
13/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kuulunut riittävän kauan ja maksanut jäsenmaksusi. Onkohan raja 6 kk vai onko sitä muutettu?

Vierailija
14/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kuulunut riittävän kauan ja maksanut jäsenmaksusi. Onkohan raja 6 kk vai onko sitä muutettu?

Pitäisi kyllä olla yli sen ja olen maksanut.

Vierailija
15/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä kovemmin. Näytä närhen munat niille ja usko itseesi enemmän. Ei tarvi pelätä mitään hoitovirheitä, kokemuksien kautta oppii oli ne minkälaisia tahansa. Huonot kokemukset

usein opettaa enemmän.

Tsemppiä kuitenkin. Itsetunto nousee ajan kanssa. Koita vaihtaa ajatuksen kulkua positiivisempaan suuntaan. Meidän mieli on tosi tehokas väline ja voit käyttää sitä omaksi huonoksi tai itsesi parhaaksi. Sulla on kaikki tarvittava sisällä, sun pitää vaan kaivaa ne sieltä esille. Kaikki on siellä, sieltä kaivat myös sem hyvän itsetunnon, ei kauempaa kuin itsesi sisältä.

Olen ollut 8h huonossa olossa. Tuntuu hirveälle. Ei saa töissä kunnolla lepoa ja mielenrauhaa. Yhtä piinaamista monta tuntia.

Vierailija
16/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähihoitajat eivät kehtaa kutsua itseään lähihoitajiksi vaan pitää sanoa "hoitoala"?

Vierailija
17/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähihoitajat eivät kehtaa kutsua itseään lähihoitajiksi vaan pitää sanoa "hoitoala"?

Olen pelkkä lähihoitaja haluan vain suorittaa pesuja ja syöttää. Minulle ei saa laittaa liikaa vastuuta mistä en selviä.

Vierailija
18/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin teen juuri päinvastoin, koska moni pitää sairaanhoitajaa jotenkin parempana. Kaikki niitä lähihoitajankin hommia tekevät. 

Vierailija
19/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pelkkä lähihoitaja haluan vain suorittaa pesuja ja syöttää. Minulle ei saa laittaa liikaa vastuuta mistä en selviä.

Et ole "pelkkä" lähihoitaja. Olet aivan yhtä arvokas osa tiimiä kuin lääkärikin. 

Vierailija
20/25 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä laskut sulla on ap, mistä aineesta? Auttaisiko jos vedät aina säännöllisesti että pahoja laskuja ei ehdi tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan