Pidätkö ihan aidosti joulukinkun mausta?
Onko joulukinkku sinusta ihan oikeasti todella herkullista? Ymmärrän, että se on tärkeä perinne jne mutta sen makua en vain ymmärrä, en ole koskaan oppinut tykkäämään. Vaikka kaikenlaisista savukinkuista ja saunapalveista tykkään todella paljon ja kinkkupizzakin maistuu.
Kommentit (52)
Kyllä pidän. Minä taas inhoa noita savukinkkuja ja leikkeleitä.
On oikeasti hyvää. Meillä ei tosin paisteta kinkkua, kun vietämme joulua miehen kanssa kahdestaan. Sen sijaan ostamme valmiiksi siivutettuja kinkkuviipaleita.
Pidän erityisesti satan-kinkusta joka on muotoiltu sianpyllyn muotoon kauraliman avulla
Kyllä jos kyseessä aito perinteinen joulukinkku noi valmis leikkeleet eivät ole oikeaa kinkkua nähneetkään.
Juutalaisen synagogan oinaat kanat sen parempia ole tai moskeijan vuohipukit yök ne haisee.
Kyllä. Maistuu niin uunilämpimänä kuin kylmänäkin. Kylmänä on hieman kananmakuinen. Tykkään!
Pidän vain harmaasuolatusta. Muu mielestäni muistuttaa liikaa voileipäkinkkua. Joulunodotuksen ensimmäinen pala on herkkua, mutta jos kinkkua vedeltävä kolmatta päivää peräkkäin niin alkaa kyllä tökkimään.
Joku grillattu hirven perseen palanen ja sorsan rintaa.
Ei, inhoan kinkkua, mutta syön joka joulu 5 kg. Witsi witsi :D
Ihan syötävää ja perinne. Maun puolesta söisin mieluummin sisäfile pihvejä, lohta tai vaikka aasialaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän erityisesti satan-kinkusta joka on muotoiltu sianpyllyn muotoon kauraliman avulla
Linkki tai resepti?
Ite tykkään nimenomaan enempi joulukinkusta ja korppukinkusta, savustus peittää lihan makua.
Ilmakuivatuistakin tykkään eniten serranosta, swarzwaldista vähiten.
Kinkku on absoluuttisesti parasta kun se on vielä uunilämmintä.
Harmaasta joulukinkusta en, mutta jos jostain saisi niitä nitriitti-kinkkuja vielä, ne oli hyviä, kun lisukkeet ja hillot yms oli mukana.
Jos syö lihaa vähän niin sitten ei maistu niin hyvältä. Olen huomannut.
Kevään mittaan syötynä pakastetut siivut on maailman parhaita.
Ylisuolaista varsin mautonta lihaa. Syöhän sitä, mutta suunnilleen kaikki muut lihat hakkaa kinkun mennen tullen.
En ole enää 25 vuoteen syönyt lihaa, mutta en koskaan tykännyt joulukinkusta. Muita jouluruokia söin ja syön kyllä, mutta kinkku oli kuvottava ja aina sitä vanhemmat tai isovanhemmat lautaselle yritti tunkea, kun "se on niin hyvää ja kyllä nyt jouluna pitää kinkkua ottaa". Hyi hitto..
Vierailija kirjoitti:
Ylisuolaista varsin mautonta lihaa. Syöhän sitä, mutta suunnilleen kaikki muut lihat hakkaa kinkun mennen tullen.
Minä vaihdoin kinkun kassleriin varmaan jo 15 vuotta sitten juurikin tuosta syystä.
Menee hyvin perunamuusin kanssa, yksinään en söisi ja ei maistukaan niin hyvältä.
Tykkäänköhän lainkaan kinkusta vai onko se pelkästään se muussi? En tiedä, mutta tuo vähän täyteläisemmän maun :)
Voihan joulukinkunkin savustaa. Lohi on sellainen joka mulla tulee jo korvista ulos.