Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ei tule riittämään. Mitä järkeä tässä elämässä on?

Vierailija
21.12.2022 |

En ole koskaan ollut työtön ja tehnyt toimistotyötä yli 20 vuotta pitkissä työsuhteissa. Nyt nousee lainan korot, sähkölaskut, veden hinta, ruoka jne.

Laskin etten tule enää palkallani toimeen. En haluaisi muuttaa vuokralle, koska olen omalla työlläni eli palkallani maksanut omaa asuntoa. Olen siis itse ansainnut oman asunnon.

Mitä ihmettä tässä voi tehdä? En matkustele, en shoppaile, en käy parturissa, kasvohoidossa ym. En käy baareissa, en harrasta mitään (käyn lenkillä). Minulla on omat ripset, kynnet.

En käy ravintoloissa syömässä tai kahviloissa.

Alkaa olla epätoivoinen olo. Lapset lähes täysi-ikäisiä ja heidän takia sinnittelen tässä elämässä.

Miten te muut yksin elävät selviätte reilun 2000 € paljalla tässä nykymaailmassa? Ja miten te jaksatte?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita. Kaikilla ei ole sitä omaa kämppääkään... Myy se niin on tuohta sukanvarressa ainakin vähän aikaa...

Vierailija
2/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Tienaan jota kuinkin samanverran ja säästöön jää joka kuukausi 300-600 euroa. Nyt on korkea aika ruveta elämään tulojen mukaan.

Jos asut kalliissa asuinaluessa -> muuta halvempaan paikkaan

Jos auto -> luovu autosta, säästät oikeasti merkittävän summan

Jos käytät päihteitä -> luovu, aivan päättömän hintaisia Suomessa

Älä tuhlaa rahaa kuluttamiseen. Säästä ja investoi, investoiminen tosin nykyisessä markkinatilassa on normaalia riskialttiimpaa.

Osta vain mitä tarvitset, osta tarvittaessa käytettynä.

Rahat riittää kun tämän tekee mutta vaatii valmiutta oikeasti tehdä asioille jotain eikä ikuista valittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin jo viime talvena suostunko kituuttamaan pienellä palkalla ja asuntolainalla elämässäni. Minäkin väsyin siihen kaikkeen.

Laskin, miten paljon enemmän haluan kuukaudessa omaan käyttöön ja millainen asuntolaina olisi järkevä. 

Myin asuntoni ja pienensin siten kuluni.

Vierailija
4/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnosta voi luopua tai pyytä maksuvapaata pankista.  Asuntohan on vielä pankin, jos maksat siitä lainaa.

Vierailija
5/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljonkos se lainan kokonaissumma on ja paljollako lyhennät kuukaudessa?

Vierailija
6/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Tienaan jota kuinkin samanverran ja säästöön jää joka kuukausi 300-600 euroa. Nyt on korkea aika ruveta elämään tulojen mukaan.

Älä tuhlaa rahaa kuluttamiseen. Säästä ja investoi, investoiminen tosin nykyisessä markkinatilassa on normaalia

riskialttiimpaa.

Rahat riittää kun tämän tekee mutta vaatii valmiutta oikeasti tehdä asioille jotain eikä ikuista valittamista.

Kuinka monta lasta sulla on elätettävänä?

Vierailija
7/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules kakkonen.  Koska elämä ei ole mikään ennalta arvattava jatkumo ( niinku sinä visssiin ajattelet), niin

elämää eletään hyvin pitkälti sen mukaan, mikä tilanne on sillä hetkellä ja mitkä mahdollisuudet on rahallisesti.

Ei kannata elää "sit jos joskus tapahtuu " asenteella ja jättää sen vuoksi elämättä. 

Voi tulla ero, voi sairastua ym , Ja sitten huomaatkin, että tilanne ei olekkaan enää yhtä hyvä ja sulla onkin vaikka velkaa siitä hyvästä. Ja palkka ei nouse. KAIKKI ei pysty SÄÄSTÄMÄÄN noin pienestä palkasta. 

En minä ainakaan. 

Terveisin 

En kadu elettyä elämää vaikka tiukkaa nyt onkin

Vierailija
8/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tuhlaa rahaa kuluttamiseen. Säästä ja investoi, investoiminen tosin nykyisessä markkinatilassa on normaalia

riskialttiimpaa.

Kuinka monta lasta sulla on elätettävänä?

Älkää tehkö niitä lapsia jos ei ole varaa. Tuolla palkalla kasvattaa lapsen mutta kurjalla elämällä. Jos haluaa antaa lapselle hyvän lapsuuden palkan oltava alk. 4000 e. Kahdelle lapselle alk. 6000e.

Tyhmät sikiää eivätkä ajattele että asiat täytyy tehdä aina talouden mukaan. Elä tulojen mukaan!

Vierailija
9/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa huono-osaisemman maailmaan. Mun koko aikuiselämä on ollut yhtä sinnittelyä ja selviämistä päivästä toiseen. Asuntoni olen minäkin joutunut myymään.

Vierailija
10/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy asunto ja osta osakkeita. niin joutuu moni muukin tekemään. jos rahat ei riitä asuntosijoitukseen tällä hetkellä, niin laita sijoitukset osakkeisiin. tilanteesi on ihan hyvä sijoittajana. monilla ei ole laittaa satojatuhansia osakkeisiin, heillä ei ole edes sitä omistusasuntoa. ei kannata valittaa nyt.

Vierailija
11/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän helposti, kiitos kysymästä. Ensimmäinen asia mikä ei ole tuottanut ylimääräistä stressiä on se, että en ole vinguttanut asuntolainaani aivan tappiin, vaan otin sellaisen lainan mistä pystyn selviämään. Asuntokaan ei ole mikään tee-se-itse mestarin unelmamörskä, vaan hyvässä kunnossa oleva kolmio.

T. 1800€ nettona tienaava

Vierailija
12/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules kakkonen.  Koska elämä ei ole mikään ennalta arvattava jatkumo ( niinku sinä visssiin ajattelet), niin

elämää eletään hyvin pitkälti sen mukaan, mikä tilanne on sillä hetkellä ja mitkä mahdollisuudet on rahallisesti.

Ei kannata elää "sit jos joskus tapahtuu " asenteella ja jättää sen vuoksi elämättä. 

Voi tulla ero, voi sairastua ym , Ja sitten huomaatkin, että tilanne ei olekkaan enää yhtä hyvä ja sulla onkin vaikka velkaa siitä hyvästä. Ja palkka ei nouse. KAIKKI ei pysty SÄÄSTÄMÄÄN noin pienestä palkasta. 

En minä ainakaan. 

Terveisin 

Juuri sinulle kerrottiin miten helpottaa elämää. Ikävä tosiasia on että jatkat ikuista valittamista kuolemaan saakka jos et tee tarvittavia säästöjä.

Lisäisin vielä että älä aviudu, älä hanki lapsia, pysy mieluiten sinkkuna, sairastuminenkaan ei kaada taloutta jos olet elänyt tulojen mukaan ja säästöön jää rahaa.

Vierailija
13/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Helsingissä.. niinkuin yleensä tiukilla olevat... niin tee radikaali ratkaisu myy asunto ja muuta pienempään kaupunkiin.. nykyään on hyvät junayhteydet jolla voit näppärästi ja edullisesti tulla sukulaisia tapaaman.. esim Hämeenlinna..

Vierailija
14/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin asuntoni myymistä, osa-aikatyöhön siirtymistä ja muuttamista pieneen asuntoon. Olen kyllästynyt siihen ettei 2000 e palkalla enää tule täällä kalliissa maassa toimeen.

Joten miksi edes tehdä enää töitä kun ei sillä palkalla tule toimeen. Helpommallakin pääsee.

Vierailija
15/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut Helsingissä.. niinkuin yleensä tiukilla olevat... niin tee radikaali ratkaisu myy asunto ja muuta pienempään kaupunkiin.. nykyään on hyvät junayhteydet jolla voit näppärästi ja edullisesti tulla sukulaisia tapaaman.. esim Hämeenlinna..

Ei missään tapauksessa!

Asuin tuollaisessa pikkukaupungissa ja siellä oli ihan hirveää. Ei mielenterveyttään sentään kannata uhrata. Työkkärinkin muijat oli syvemmältä kuin pk-seudulla ikinä.

Vierailija
16/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan. 

Terveisin 

Juuri sinulle kerrottiin miten helpottaa elämää. Ikävä tosiasia on että jatkat ikuista valittamista kuolemaan saakka jos et tee tarvittavia säästöjä.

Lisäisin vielä että älä aviudu, älä hanki lapsia, pysy mieluiten sinkkuna, sairastuminenkaan ei kaada taloutta jos olet elänyt tulojen mukaan ja säästöön jää rahaa.

Kerron sulle nyt vielä kerran, että en kadu elettyä elämääni. Minulla on lapsia, osa jo aikuisia. Siitä eletystä elämästä on jäänyt myös velkaa. Minä en ole valittanut,en ole AP.  Tiedostan omat valintani ja kuten kirjoitin, en kadu elettyä elämää. 

EIkä minulla ole mitään tarvetta myöskään säästää. En oo viemässä hautaan mitään mukana. Ja ennenku alat määkimään lisää, niin olne töissä.

Vierailija
17/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan. 

Terveisin 

Kerron sulle nyt vielä kerran, että en kadu elettyä elämääni. Minulla on lapsia, osa jo aikuisia. Siitä eletystä elämästä on jäänyt myös velkaa. Minä en ole valittanut,en ole AP.  Tiedostan omat valintani ja kuten kirjoitin, en kadu elettyä elämää. 

EIkä minulla ole mitään tarvetta myöskään säästää. En oo viemässä hautaan mitään mukana. Ja ennenku alat määkimään lisää, niin olne töissä.

Itsekin elän noin ettei tarvitse mitään sijoitusrahoja tms. Asun aika hienossa asunnossa, laina kuitenkin enää maltillinen, kun olen sitä jo 20 vuotta maksanut. Minulle koti on tärkein. Se täytyy olla viihtyisä ja oma. Voisin muuttaa vuokrayksiöön, mutta sitten elämänlaatuni huonontuisi.

En laita rahaa oikeastaan mihinkään muuhun kuin tämän kodin oakollisiin menoihin. En tekoripsiin matkoihin ym.

Vierailija
18/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi parempaa palkkaa. Usein tämä vaatii sinulta myös työpaikan vaihdon. Joskus myös lisää opiskelua. Tsemppiä!

Vierailija
19/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuntolainaa on vielä jäljellä, ota pankkiin yhteyttä ja järjestele lainat uudestaan. Lähes aikuiset lapset ilta-ja viikonlopputyöhön. Missä niiden lasten isä on. Kyllä aina pärjätään.

Vierailija
20/67 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi on varsin typerä. Suuri osa ihmisistä ihan Suomessakin elää koko ajan riittämättömin rahoin päivästä toiseen kitkutellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi