Oletko sinä tehnyt lahjoituksia vähävaraisille näin joulun alla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Minua sieppaa niin paljon esimerkiksi nuo fb:ssä köyhyyttään ruikuttavat, että en lahjoita. Jos tuntisin jonkun oikeasti köyhän, jolla kuitenkin elämänhallinta kunnossa, niin sitten voisin lahjoittaa.
Mulle voi lahjoittaa. Mitä sä vaadit?
En ole. Autan ympäri vuoden kykyjeni mukaan. Vähävaraiset, asunnottomat ja eläimet tarvitsevat apua myös uuden vuoden ja joulun välillä, ei ainoastaan joulun ja uuden vuoden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tori.fi kautta olen lahjoittanut vaatteita lapsiperheelle. On tultu hakemaan jopa kymmenien kilometrien päästä. Tarve on kova.
Tätä tekisin minäkin mielelläni, mutta aina tulee niitä voitko tuoda sinne, tänne ja tuonne viestejä.
Vierailija kirjoitti:
En. Suurin osa Suomen vähävaraisista on joko nistejä tai alkoholisteja. Lahjoitan mielummin vaikka Ukrainaan.
Siellähän ei niitä yhtään olekaan!:D.....saatana urpot siellä on 44 miljonaa jotka kaikki pitäs
Olen vähävarainen. Olisin tarvinnut jonkun jouluavustuksen lahjaan yläkoululaiselle, mutta en ole hakenut sellaista. En tiedä miten sitä haetaan. Seurakunnalta kai voisi kysyä, mutta onko jo liian myöhäistä. On ollut raskasta muista syistä ja koko joulu on jäänyt vähälle huomiolle.
Vierailija kirjoitti:
En ole. Autan ympäri vuoden kykyjeni mukaan. Vähävaraiset, asunnottomat ja eläimet tarvitsevat apua myös uuden vuoden ja joulun välillä, ei ainoastaan joulun ja uuden vuoden välillä.
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
En. Suurin osa Suomen vähävaraisista on joko nistejä tai alkoholisteja. Lahjoitan mielummin vaikka Ukrainaan.
Ei pidä paikkaansa. Päihteitä käyttävät vain korostuvat katukuvassa ja mediassa. Köyhä on usein kohdannut vaikeuksia, muttei todellakaan aina päihteiden aiheuttamia. Suuri osa köyhistä on niin huomaamattomia, että et edes näe niiden kulkevan ohitsesi kadulla.
Aina, jouluna vähän enemmän. Joulupataan aina muutama seteli kun käyn kaupassa. Vanhat lelut ja käyttämättömät hyväkuntoiset vaatteet samaan Joulupata- keräykseen. Vuositulot noin 59000€.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähävarainen. Olisin tarvinnut jonkun jouluavustuksen lahjaan yläkoululaiselle, mutta en ole hakenut sellaista. En tiedä miten sitä haetaan. Seurakunnalta kai voisi kysyä, mutta onko jo liian myöhäistä. On ollut raskasta muista syistä ja koko joulu on jäänyt vähälle huomiolle.
Ota yhteys paikallisen srk: n diakoniaan. Voit saada apua. Voimia!
En mutta näin vähävaraisena voisin ottaa lahjoituksia kyllä vastaan. 600e kuussa tulot.
Viime vuonna oli kiva kun kaupoista sai ostettua kuivia elintarvikkeita, jotka sitten vietiin vähävaraisiin perheisiin. Tämän vuoden keräys loppui lähikaupassani ennenkuin kerkesin siihen osallistua. Pitää vielä katsella jos jossain olisi semmoinen keräyspiste.
Kyllä. Pelastusarmeijalle ja tavaraa Ukrainaan.
Animalia saa muutaman euron myös.
Olen yh ja siksi kai auttaminen lähellä sydäntä koska mietin miten huonosti voisi olla jos ei ole sitä toista tienaaja. Oma palkka yli 50 000 siksi pystyn auttamaan. En isosti, mutta jotain aina.
En. Enkä aio. Vähävaraisia tuen jokaisesta palkastani verojen muodossa.
En, mutta tarjosin kahdelle vähävaraiselle työpaikkaa. Toinen sylki päin, mutta toinen oli kiitollinen mahdollisuudesta.
En ole avustanut enkä lahjoittanut kenellekkään mitään, hyvä jos pärjään itsekkään. Ja vuosituloni ei kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta tarjosin kahdelle vähävaraiselle työpaikkaa. Toinen sylki päin, mutta toinen oli kiitollinen mahdollisuudesta.
Missä päin, mikä liksa?
Mä tuun.
Paras lahja!