Oletko sinä tehnyt lahjoituksia vähävaraisille näin joulun alla?
Rahaa? Tavaraa? Ruokia? Mitkä on sinun vuositulosi?
Kommentit (43)
En oo tehnyt, enkä oo kauheasti muutenkaan ehtinyt joulua valmistella. Tuen kyllä vähävaraista ystävääni joka kuukausi rahallisesti, myös joulukuussa.
En. Suurin osa Suomen vähävaraisista on joko nistejä tai alkoholisteja. Lahjoitan mielummin vaikka Ukrainaan.
En ole ikinä lahjoittanut vähävaraisille. En Suomessa enkä ulkomaille.
En. Eläinsuojeluun olen lahjoittanut viimeksi. Vuositulot n. 40000€.
En lahjoita mitään erityistä joulun alla, vaan minulla on kaksi säännöllistä kuukausilahjoitusta kokoajan menossa, tänne Suomeen.
Tiukoilla olevalle kaverilleni vien kinkkua yms.
Vuositulot siellä ylimmässä kymmenessä.
Lahjoitin Ukrainaan ja paikalliselle löytöeläintalolle. Suomalaiset lapsiperheet sai tuplalapsilisän ja lapsettomat köyhät, no, saavat sossusta mitä tarvitsevat.
Tulot 50k.
En. Eläimille kyllä lahjoituksia mutta en ikinä ihmisille.
Minua sieppaa niin paljon esimerkiksi nuo fb:ssä köyhyyttään ruikuttavat, että en lahjoita. Jos tuntisin jonkun oikeasti köyhän, jolla kuitenkin elämänhallinta kunnossa, niin sitten voisin lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
En. Eläimille kyllä lahjoituksia mutta en ikinä ihmisille.
Miksi?
En vähävaraisille vaan ykdinäiselle vanhukselle ostin joulukukan keräyksen kautta kuten viimeiset ainakin 15vuotta.
Tulot tällä hetkellä 0€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Minua sieppaa niin paljon esimerkiksi nuo fb:ssä köyhyyttään ruikuttavat, että en lahjoita. Jos tuntisin jonkun oikeasti köyhän, jolla kuitenkin elämänhallinta kunnossa, niin sitten voisin lahjoittaa.
Tämä vähän minullakin. Minulla on kaksi kaveria, joiden kanssa aina puhe rahasta ja siitä, kuinka tiukkaa jne. Molemmille olen jotain antanut joskus, ja sen jälkeen tullut ilmi, että toisella kymppitonni rahastoissa ja toinen osti lapselleen uusimman iphonen.jotenkin loppui auttamisinto.
Suomeen tulleille ukrainalaisille olen lahjoittanut oman kunnan tavaratorilla astioita, talvivaatteita ja vuodevaatteita. K kaupassa ostin ruokaa johonkin keräyslaatikkoon.
Vuositulot yht. puolison kanssa n 110 000 eur. Jakautuu melko tasan.
Huomenna vien yhden vähävaraisen perheen kauppareissulle ja maksan ostokset 150€ asti.
En ole tehnyt. Kuuluin joskus fb-ryhmään missä oli näitä monilapsisia lemmikkiperheitä ruikuttamassa kurjuuttaan. Otti niin päästä se elämänhallinnan puute, etten voinut jatkaa ryhmän jäsenenä.
Olen ollut aina suht hyvätuloinen, mutta silti rajoitimme lapsimäärän kahteen eikä ole otettu isoja asuntolainoja. Säästän koko ajan pahan päivän varalle. En tosiaankaan anna rahojani kenellekään, joka ei osaa edes ehkäisyä käyttää.
Oma panokseni hyväntekeväisyyteen on toimia vanhusjärjestössä. Järjestämme yksinäisille vanhuksille puutojuhlan joka joulu.
Olen kutsunut köyhän meille syömään. Ostan hänelle lahjankin. Itse olen eläkeläinen. Eläke 1900.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vähän minullakin. Minulla on kaksi kaveria, joiden kanssa aina puhe rahasta ja siitä, kuinka tiukkaa jne. Molemmille olen jotain antanut joskus, ja sen jälkeen tullut ilmi, että toisella kymppitonni rahastoissa ja toinen osti lapselleen uusimman iphonen.jotenkin loppui auttamisinto.
No, nämä on just näitä. Perheestä löytyy vasikan kokoinen koira, lapsia pukattu +3 kpl, kouluja ei olla käyty, toinen vaan käy töissä ja toinen nimenomaan haluaa olla vaan kotona, luottotiedot menneet, kun on ostettu sitä ja tätä, röökiä palaa, joskus voi oikein repäistä ja ostaa mukuloille se tonnin iPhone ja äiti tarvitsee 3 viikon välein kynsihuollon.
Tori.fi kautta olen lahjoittanut vaatteita lapsiperheelle. On tultu hakemaan jopa kymmenien kilometrien päästä. Tarve on kova.
Joka vuosi lahja Sydän ja Keuhkotautiliitolle. Myös Ukrainaan lasten tarvikkeita ,vaippoja, lääkkeitä ja jopa nallen. Eräälle köyhälle lapselle ostin( sain kun kerroin mihin tarkoitukseen) uuden pyörän. Keräykseen erään lääkärin työhön aliravituille lapsille laitoin pienemmän summan mikä vaikuttaa ...
Vielä teen porkkana ja lanttulaatikkoja ja muutaman lahjoitan Ruotsin suomalaisille vanhuksille fb n kautta .
Olen. Tulot n. 26000