Joulu rahaongelmien kanssa painiessa
Ainakin minulla alkaa olla todella vaikeuksia. Ihan kohtuullisestikin taloudellisesti pärjänneenä on tämän hetkinen tilanne shokki. Kulut vain kasvaa kasvamistaan ja tulopuoli ei seuraa perässä.
Pahinta vielä että jouduin sairaslomalle ja kaiken odottelun jälkeen pieni sairaspäivärsha ei riitä edes laskuihin saati jouluostoksiin.
Olis ollut kiva ostaa lapsille edes jotain pientä kivaa.. mutta ei.
Onko muita? Mä jouduin valitsemaan jouluruoan ja ihan pakollisten laskujen välillä.
En voinut muuta kuin ostaa edes sitä ruokaa kun on lapsetkin tässä samassa. Yksin sitä voisi syödä vaikka pelkästään itsetehtyjä laatikoita kun ne ei nyt kovin kalliita ole.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kummasti mä työttömänä ostin lapsille jotain 30 pakettia.
Miten keksit lahjaideoita 30 pakettiin? Itse en millään keksisi noin monta lahjaa, enkä ehtisi juosta kaupoissa noin paljon haalimassakaan. Ellei sitten vaan hirveän iso pino kirjoja tilattuna kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten keksit lahjaideoita 30 pakettiin? Itse en millään keksisi noin monta lahjaa, enkä ehtisi juosta kaupoissa noin paljon haalimassakaan. Ellei sitten vaan hirveän iso pino kirjoja tilattuna kotiin.
No ei ole vaikeaa. Lapsille on todella helppo ostaa, näistä puolet on vaatteita ja muuta tarpeellista.
Eikä tarvittu kuin 2 kauppareissua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole vaikeaa. Lapsille on todella helppo ostaa, näistä puolet on vaatteita ja muuta tarpeellista.
Eikä tarvittu kuin 2 kauppareissua.
Mutta silti. Mitä paketeissa siis on, vai onko tuossa 30 paketissa useamman lapsen lahjat? Meillä yksi lapsi saa yleensä maksimissaan n. 10 pakettia, joista yhdessä voi olla vaate tai vaatteita, mutta en tykkää laittaa pakettiin mitään "tylsää" tyyliin arkisia asioita, joita osteltaisiin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvittu kuin 2 kauppareissua.Mutta silti. Mitä paketeissa siis on, vai onko tuossa 30 paketissa useamman lapsen lahjat? Meillä yksi lapsi saa yleensä maksimissaan n. 10 pakettia, joista yhdessä voi olla vaate tai vaatteita, mutta en tykkää laittaa pakettiin mitään "tylsää" tyyliin arkisia asioita, joita osteltaisiin muutenkin.
2 lasta.
Justhan kerroin että puolet vaatteita.
Meillä ei pitkin vuotta ostella kovin paljon niin saavat jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvittu kuin 2 kauppareissua.Mutta silti. Mitä paketeissa siis on, vai onko tuossa 30 paketissa useamman lapsen lahjat? Meillä yksi lapsi saa yleensä maksimissaan n. 10 pakettia, joista yhdessä voi olla vaate tai vaatteita, mutta en tykkää laittaa pakettiin mitään "tylsää" tyyliin arkisia asioita, joita osteltaisiin muutenkin.
2 lasta.
Justhan kerroin että puolet vaatteita.
Meillä ei pitkin vuotta ostella kovin paljon niin saavat jouluna.
Meillä sama. Vaateostot keskitetään jouluun, kuten muidenkin tarvikkeiden hankinta. Kyllä meillä lapset arvostavat pehmeitä pakettejakin, kun eivät muulloin juurikaan vaatteita saa.
Silloin varmaan sitten syödään joulunakin ihan normiruokaa, eli mitään extrakustannuksia ei tarvitse itkeä.