Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiinteät- yöunien pidentyminen

12.11.2006 |

Millasia määriä päivässä pitää kiinteitä saada uppoamaan että yöunet edes pikkusen pidentyisi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä yöunet eivät kyllä merkittävästi pidentyneet kiinteiden aloituksen myötä. Olen tosin kuullut vastakkaisiakin kokemuksia, joten toivoa on:-) Itse arvelisin, että ainakin kunnon puuroannos olisi syytä saada illalla alas, jotta ainakaan nälkä ei vaivaisi yöllä.

Vierailija
2/5 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteät ei valitettavasti ole taikasana, jolla vauvan unet saa pidemmiksi tai paremmiksi. Joskus voi käydä päinvastoinkin. Meidän vauva sattui kuulumaan niihin, joilla iltavelli vaikutti yöunia pidentävästi. Tyttö on kyllä hyvä nukkumaan muutenkin.

KL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietis mistä kiinteä ruoka koostuu? Eli jos annat vauvalle puuroa tai hedelmäsosetta illalla niin sehän on monta kertaa vähäkalorisempaa ja kevyempää kuin rintamaito. Tähän perustuu se, että kiinteät ei yösyöntiä vähennä.

Vierailija
4/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanssu25 ei maininnut lähdettä väittämälleen, mutta tässä mun löytämiä energiamääriä:

Rintamaito 100 ml 67 kcal

Kaurapuuro 100 g 350 kcal

Hedelmäsose (Nestlen Bona Hedelmiä) 100 g 50 kcal

Maissivelli 100 g 75 kcal

Rintamaidon energiapitoisuuden kohdalla lähde http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2004/09/pr1095673148360…

(STM:n julkaisuja 2004 Lapsi, perhe ja ruoka: Imeväis- ja leikki-ikäisten lasten, odottavien ja imettävien äitien ravitsemussuositus s.112), muitten tuotteiden kohdalla oma ruokakaappi :P.

KL.

Vierailija
5/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika söi tissiä 4 kk:n iässä kolmesti yössä, kun siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan. Tällöin hän lopetti itsestään tuon puolenyön syönnin. Eikä kiinteitä siihen vielä tarvittu. Sitten hän söi vielä kaksi kertaa yössä, kun kiinteät aloitettiin 6 kk:n iässä. Meni noin kuukausi, kun hän jo söi aamupuuron, lounaan ja iltapuuron. Tällöin jäi klo 02 syöttö pois taas kuin itsestään. Nukkui vain syöttöajan yli. Toisen kuukauden jälkeen hän söi jo 5 ateriaa päivässä ja tällöin vieroitin aamuyön syötön pois. Muutamalla itkukerralla selvittiin. Nyt siis on puolitoista kuukautta syönyt illalla klo 20 tissiä nukkumaan mennessä ja seuraavan kerran tissitellään n. 06 - 07 aikoihin aamulla. Yhtäjaksoiset ovat unet tuossa välissä. Toki liikkumisen oppiminen on hieman rauhattomuutta öihin väliajoin tuonut, mutta tutittelulla on niistä sitten selvitty. Nyt tuntuu, että vähentämään päin on rinnansyöntiä ja kuin itseään siitä pois vieroittaisi ja siksi päivällä tarjoan rintaa aina kun vain mahdollista, jotta vähän edes lupsuttelisi. Aamulla ja illalla vielä kelpaa tosi hyvin. Olen myös huomannut, että vähän unisena hän myös kelpuuttaa, joten tarjoan ennen unille menoa ja heti unien jälkeen.

terveisin

mine + poju 8 kk