Auttakaa, ex yrittää kyykyttää eron jälkeen!!
Exäni soittelee ja lähettää viestejä, joissa käskee muuttaa pois kotikaupungistani, jossa ex siis asuu myös. Hän ei siis halua törmätä minuun koska vihaa minua niin paljon. Olen hänen mielestään paha ihminen, koska erosimme minun aloitteestani. Ollaan n. 40-vuotiaita ja korkeasti koulutettuja, vaikkei uskoisi, koska tuo käytös on kuin yläasteikäisellä. Olen ehkä lukenut liikaa Ullanlinnan murhatutkinnasta, kun aloin nyt pelätä, että ex tekee jotain fyysisesti väkivaltaista raivostuneena siitä, että en todellakaan aio totella häntä ja muuttaa muualle hänen käskystään. Monesti tällaisissa murhatapauksissa nainen (tapettu) ja mies (tappaja) nimenomaan tuntevat toisensa, esim. nykyinen tai entinen parisuhde. Mitä teen? En voi blokata/estää häntä, koska avioeroprosessi ja omaisuuden jako on kesken ja niistä keskustelu on myös sujunut ok. Mutta n. 1-2 kertaa viikossa tulee myös näitä henkisesti väkivaltaisia puheluita ja viestejä, joissa ex yrittää manipuloida, määräillä, kyykyttää. Vastaanko hänelle, että minun ei kuulu järjestää elämääni hänen pillinsä mukaan vaan saan asua missä haluan, vai ignooraanko täysin? Onko muilla kokemuksia vastaavasta? (Sydämestäni toivon, että ei ole, mutta jos on, niin kertokaa kokemuksia.)
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jätä huomiotta muut kuin sovittavat hoidettavat asiat.
Kiitos. Eli en reagoi tai vastaa niihin mitään, olen vain hiljaa?
Ap
Annat sille hieman kyytiä niin rauhoittuu
Estä ja blokkaa. Ota lakimies hoitamaan ositus jatkossa, erota summa siihen. Ja asu missä haluat. On hankalaa kun Suomessa paikkakunnat ovat niin pieniä tai lähekkäin, itselläkin osittain sama ongelma, että pitäisi olla enemmän paikkoja mihin muuttaa - aina ei ole mahdollista asua kaukana paossa.
Mitä enemmän hänelle vastaat, sitä enemmän ylläpidät hänen tunteita. Anna hänen höyrytä rauhassa ja ala keskittymään vastedes täysin omaan elämääsi. Viralliset asiat hoidatte virallisesti ja siinä kaikki. Tee tämä myös selväksi miehellesi.
Aivan suotta alat häntä pelkäämään. Jos menee uhkailun puolelle, teet heti rajasi selväksi, että mikäli käytös jatkuu kontrolloivana, teet rikosilmoituksen. Olette nyt eronneet, joten se tarkoittaa sitä, että et ole millään tavalla tilivelvollinen miehellesi. Mies on nyt vastuussa omista tunteistaan ja näiden käsittelystä, et missään nimessä voi helpottaa hänen oloaan, eikä se ole nyt tehtäväsikään.
ei ihme, että miestä harmittaa, kun viet puolet sen omaisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän hänelle vastaat, sitä enemmän ylläpidät hänen tunteita. Anna hänen höyrytä rauhassa ja ala keskittymään vastedes täysin omaan elämääsi. Viralliset asiat hoidatte virallisesti ja siinä kaikki. Tee tämä myös selväksi miehellesi.
Aivan suotta alat häntä pelkäämään. Jos menee uhkailun puolelle, teet heti rajasi selväksi, että mikäli käytös jatkuu kontrolloivana, teet rikosilmoituksen. Olette nyt eronneet, joten se tarkoittaa sitä, että et ole millään tavalla tilivelvollinen miehellesi. Mies on nyt vastuussa omista tunteistaan ja näiden käsittelystä, et missään nimessä voi helpottaa hänen oloaan, eikä se ole nyt tehtäväsikään.
Korjaan: EX-miehellesi.
Älä ärsytä eli älä reagoi mitenkään.
Älä vastaa ja säilytä viestit varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletetat, että korkeasti koulutetun naisen omaisuus 0 euroa? Kannattaisi hankkia elämänkokemusta ennen kuin kommentoit.
Kirjoita yksi selkeä viesti, missä kiellät häneltä tuollaisen viestinnän ja sen jälkeen et vastaa mitään. Tämä pätee oikeudessa jos joskus joutuisit vaikka hakemaan lähestymiskieltoa tma.
Kuvankaappaukset talteen kaikista viesteistä, mutta muuten et reagoi kuin virallisiin asioihin.. Ja tosiaan ositukset voi hoitaa lakimiehen kautta.
Korkeasti koulutettuja - mua naurattaa ja melkein itkettää.
Säästä ne kaikki uhkaukset. Mikäli sinulle sattuu jotain, on sinulla valmiiksi kerättynä todistusaineistoa. Kerro ystävälle asiasta.
Viestit talteen. Älä reagoi äläkä vastaa niihin.
s.fi/kotimaa/art-2000000815287.html
Vierailija kirjoitti:
Korkeasti koulutettuja - mua naurattaa ja melkein itkettää.
Juu, ap on käynyt peruskoulun melkein loppuun, senhän huomaa heti korkeatasoisesta tekstistään.
Vierailija kirjoitti:
Viestit talteen. Älä reagoi äläkä vastaa niihin.
s.fi/kotimaa/art-2000000815287.html
"Se, joka häirintätarkoituksessa toistuvasti lähettää viestejä tai soittaa toiselle siten, että teko on omiaan aiheuttamaan huomattavaa häiriötä tai haittaa, voidaan tuomita viestintärauhan rikkomisesta enintään 6 kuukaudeksi vankeuteen.
- Se, joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta, voidaan tuomita vainoamisesta enintään 2 vuodeksi vankeuteen.
Poliisilakimies Pena painottaa kirjoituksessaan, että kummankin rikoksen täyttyminen edellyttää toistuvuutta ja ainakin jossain määrin häiriön tai haitan tai pelon ja ahdistuksen aiheutumista, joten yksittäisestä tekstiviestistä tai satunnaisesta kohtaamisesta ei toinen voi lähteä ilmoitusta tekemään.
Hän päättää kirjoituksensa Helsingin Sanomien uutisen nostamiin lukuihin.
- Sunnuntain Hesarin mukaan edellisestä on tehty koko maassa elokuun loppuun mennessä 564 ja jälkimmäisestä 430 rikosilmoitusta. Jutussa ei ole eritelty, miten suuressa osassa ilmoituksista on kysymys edeltävästä parisuhteesta, mutta ainakin Pohjois-Karjalan kokemusten perusteella voisi arvella, että hyvinkin suuressa osassa. Pohjois-Karjalassa rikoksia on kirjattu muutamia kymmeniä ja Itä-Suomessa hyvän matkaa toista sataa, hän sanoo."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetat, että korkeasti koulutetun naisen omaisuus 0 euroa? Kannattaisi hankkia elämänkokemusta ennen kuin kommentoit.
kyllä oletan. se on tuhlattu matkusteluun ja oman naaman pakkelointiin samalla kun mies on maksanut taloa, autoa, mökkiä, venettä ym.
Vierailija kirjoitti:
Olen hiukan eri mieltä siitä, että ei voi helpottaa oloa. Jos hän on pyytänyt, ettei halua nähdä, niin kai hän yrittää työstää tunteitansa ja jos mahdollista hänelle kannattaa jättää siihen tilaa. Jos on järjissään oleva tyyppi, niin voi auttaa sanoa, että et halua loukata, mutta että sinun täytyy elää normaalia elämää. Minua ainakin auttoi paljon se, että jättäjä sanoi, että hän ei halua loukata. Tosin tiesin hyvin, että se on myös totta ja olen voinut luottaa siihen, että varmasti parhaansa mukaan yrittää välttää tilannetta, että näkisin hänet jonkun uuden kanssa aika pitkäksikin aikaa eron jälkeen. Jos näin tapahtuisi, niin tietäisin, että se ei ollut hänen puolelta tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä oletan. se on tuhlattu matkusteluun ja oman naaman pakkelointiin samalla kun mies on maksanut taloa, autoa, mökkiä, venettä ym.
Just joo, todellisuudessa nainen on maksanut talon ja mökin, mies sijoittanut rahansa autoon, veneeseen ja mönkijään.
Jätä huomiotta muut kuin sovittavat hoidettavat asiat.