Mitkä ovat huonoimpia joululahjoja mielestäsi?
Kysymys otsikossa.
Itselläni kaikenlaiset sisustusesineet, yleensä eivät sovi edes omaan sisustyyliini. Bonuksena päälle jos lahjan antaja loukkaantuu, ettei hänen kuppia ja ruukkua ole paraatipaikalla esillä seuraavaa vuotta.
Kommentit (32)
En halua enää yhtäkään huonolla maulla täyteen kerättyä lahjakassia. Tekohymy naamalla sitten ihastella aattona ei toivottuja juttuja kaikkien nähden.
Pussilakanat. Noita tuli joka joulu tietyltä pariskunnalta. Meillä oli avaamattomia pakkauksia jo edellisiltä jouluilta. Ärsytti kun itse panostimme lahjoihin. Eikä tuota voinut oikein ottaa puheeksikaan. Joten päätimme näpäyttää jos sitä kautta menisi viesti perille. Kaivoimme 5v vanhan avaamattoman heidän joululahja pussilakana pakkauksen ja kääräisimme joulupaperiin lahjaksi.
Seuraus oli että viesti meni perille. Heti joulupäivien jälkeen tuli sieltä aloite että voisimme kaikki luopua aikuisille annettavista lahjoista. Happy end.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaset mistä huomaa, että se ostaja ei edes tiedä sun mieltymyksiä ollenkaan, yleensä nää on vielä omia vanhempia tyylii.... Eli siis että ostetaan jokaikinen vuosi ne samat tylsät, ja ne on dödörasia, konvehtirasia yms. Ja tää sama toistuu jokaikinen vuosi.
Syy siihen on se, että niistä näkee sen ettei niihin ole käytetty ollenkaan ajatusta... Ja myös se, että jos olet maininnut esimerkiksi ohimennen asioita mistä tykkäät ja mitä olet puuhaillut, huomaat että ne jutut on menny kuuroille korville.
Mun vanhempani ovat juuri tälläsiä. Melkolailla vääristi käsitykseni siitä miten ihmiset kohtelevat yleensä toisiaan, koska kotona opin ettei minun mielipiteilläni ja kiinnostuksenkohteillani ollut mitään väliä, kuuroille korville kaikuu kaikki mitä sanon. En edes ollut itse huomannut miten paljon vain toimin sillä oletuksella, ettei kukaan välitä minusta ennenkuin sain muutama vuosi sitten ystävältäni kirjan lahjaksi. Olin maininnut ohimennen, että haluaisin kyseisen kirjan lukea ja hän oli siitä sitten ottanut vinkin ja osti kirjan minulle syntymäpäivälahjaksi. Meinasin alkaa itkemään, kun tajusin että se oli ensimmäinen kerta lähes 30 vuoden aikana, kun joku on oikeasti kuunnellut minua.
Montako vuotta olet ruikuttanut tätä asiaa terapiassa?
Oletpa hassunhauska ja nokkela, ai että.
Vierailija kirjoitti:
Pussilakanat. Noita tuli joka joulu tietyltä pariskunnalta. Meillä oli avaamattomia pakkauksia jo edellisiltä jouluilta. Ärsytti kun itse panostimme lahjoihin. Eikä tuota voinut oikein ottaa puheeksikaan. Joten päätimme näpäyttää jos sitä kautta menisi viesti perille. Kaivoimme 5v vanhan avaamattoman heidän joululahja pussilakana pakkauksen ja kääräisimme joulupaperiin lahjaksi.
Seuraus oli että viesti meni perille. Heti joulupäivien jälkeen tuli sieltä aloite että voisimme kaikki luopua aikuisille annettavista lahjoista. Happy end.
Ei pussilakanat mikään huono lahja ole, käyttötavaraa. Voi käyttää vaikka vieraiden peitoissa jos ei itseä ulkonäkö miellytä. Todella törkeää antaa lahja takaisin. Olisitte suoraan ottanut puheeksi että entä jos ei jatkossa osteta aikuisille lahjoja, koska niiden hankinta on enemmän taakka kuin ilo.
Vierailija kirjoitti:
Vuohi Afrikkaan. Parempi olisi ettei antaisi lahjaa ollenkaan.
Tietäispä vaan meneekö vuohi edes afrikkaan vaan raha jonkun välikäden taskuun. Juuri SPR:n työntekijä vei ison summan avustusrahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaset mistä huomaa, että se ostaja ei edes tiedä sun mieltymyksiä ollenkaan, yleensä nää on vielä omia vanhempia tyylii.... Eli siis että ostetaan jokaikinen vuosi ne samat tylsät, ja ne on dödörasia, konvehtirasia yms. Ja tää sama toistuu jokaikinen vuosi.
Syy siihen on se, että niistä näkee sen ettei niihin ole käytetty ollenkaan ajatusta... Ja myös se, että jos olet maininnut esimerkiksi ohimennen asioita mistä tykkäät ja mitä olet puuhaillut, huomaat että ne jutut on menny kuuroille korville.
Mun vanhempani ovat juuri tälläsiä. Melkolailla vääristi käsitykseni siitä miten ihmiset kohtelevat yleensä toisiaan, koska kotona opin ettei minun mielipiteilläni ja kiinnostuksenkohteillani ollut mitään väliä, kuuroille korville kaikuu kaikki mitä sanon. En edes ollut itse huomannut miten paljon vain toimin sillä oletuksella, ettei kukaan välitä minusta ennenkuin sain muutama vuosi sitten ystävältäni kirjan lahjaksi. Olin maininnut ohimennen, että haluaisin kyseisen kirjan lukea ja hän oli siitä sitten ottanut vinkin ja osti kirjan minulle syntymäpäivälahjaksi. Meinasin alkaa itkemään, kun tajusin että se oli ensimmäinen kerta lähes 30 vuoden aikana, kun joku on oikeasti kuunnellut minua.
Montako vuotta olet ruikuttanut tätä asiaa terapiassa?
Kolahtiko? Yrittäisit tutustua lapsiisi ja kuunnella heitä niin ei nousisi kierrokset näin, kun aikuiset ihmiset kertoo minkälaiset seuraukset välinpitämättömyydellä on.
Mulle se on kynttilät, en tee niillä yhtään mitään. Niitä saakin yleensä joltain ei-kovin-läheisiltä ihmisiltä, jotka kuitenkin haluaa muistaa jouluna. Eteenpäin lajoittaminen on hankalaa, kun ei ole oikein ketään, joka niitä haluaisi. Ei viitsi antaa takaisinkaan sellaiselle ihmiselle, jolta se on saanut :D
Olen saanut serkultani 2-3 joulua peräkkäin kuvakalenterin omilla kuvilla. Ne kuvat on otettu minun ja puolisoni somekanavista. Tosi kiva saada kuvakalenteri rakeisilla kuvilla ja sellaisilla kuvilla joita on saanut katsoa jo monta vuotta... (laitan someen ehkä 3-4 kuvaa vuodessa) Viime kalenterissa vanhin kuva taisi olla melkein 10 vuoden takaa jo edesmenneestä lemmikistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat. Roskiin menee aina.
Tämä. Meillä on lämmin talo.
Ja polyamidilangat edes lämpimänä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut serkultani 2-3 joulua peräkkäin kuvakalenterin omilla kuvilla. Ne kuvat on otettu minun ja puolisoni somekanavista. Tosi kiva saada kuvakalenteri rakeisilla kuvilla ja sellaisilla kuvilla joita on saanut katsoa jo monta vuotta... (laitan someen ehkä 3-4 kuvaa vuodessa) Viime kalenterissa vanhin kuva taisi olla melkein 10 vuoden takaa jo edesmenneestä lemmikistä.
😆 onko tällaisia ihmisiä oikeasti? Tuosta saisi jo komediaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat. Roskiin menee aina.
Älä heitä roskiin, laita ne jonnekin avustupakettiin, anna lahjaksi lähimmäiselle ym... joku varmasti oikeesti tarvii niitä.
Nämä avustuspaketit yleensä vain tekee enemmän hallaa kuin mitään hyvää. Esimerkiksi vaatelahjoitukset tuhoavat paikalliset yritykset.
En uskalla ostaa mitään kysymättä aikuisille lapsilleni. Haukkuvat jouluna saamansa lahjan jos ei ole joku kallis merkkituote. Nöyryyttävää kuunnella pilkkapuheita lahjasta kaikkien kuullen vaikka olen ostanut vaan tarpeellista arkeen sopivaa kulutustavaraa jota ostavat itse muutenkin. Monta kauhujoulua takanapäin lahjojen vuoksi.