Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi parempi , hormoni vai kuparikierukka?

Vierailija
12.11.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei hormonit sovi, joten käytän kuparikierukkaa.

Kuukautiseni eivät ole sen runsaammat kuin ilman ehkäisyä. Hormonaalinen ehkäisy vähensi vuodon määrää, mutta lisäsi vuotopäiviä. Pilsujen kanssa vuodin noin 8 päivää.

Kuparikierukan kera sekä ilman ehkäisyä vuodan noin 4-5 päivää, joista 2 ensimmäistä runsasta vuotoa. En ole huomannut mitään eroa " normaalitilan" ja kierukan käytön välillä, varsinkaan ensimmäisen kuukauden jälkeen. Alussa kohtu supisteli enemmän, se loppui ensimmäisiin kuukautisiin.

Vierailija
2/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin itselläni. ja voin suositella. minulla yksi lapsi kohta 8kk. ja laitettiin minulle jälkitarkastuksessa. voi käyttää myös vaikka imettää, kunhan lapsi on yli 6 viikkoa. itse imetän edelleen.

on kuulemma varmempi kuin sterilisaatio, jää menkat kokonaan pois.

kuparikierukka voi pettääkin. hormoonikierukasta en ole sellaista kuullut tapahtuneen. se on miinuspuoli, että jos hormoonikierukka jostain syystä pettäis, niin suositellaan keskeyttämään raskaus, tai jos raskauden annetaan jatkua, niin ainakin raskautta pitää seurata normaalia tarkemmin, koska hormooni on haitallista sikiölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu henkilöstä,

mulla kokeiltu molempia,

kuparikierukka ihan kauhea=vuoto kesti vähintään 10 päivää ja sitä tuli paljon! lisäksi tiputtelua pitkin kiertoa

hormonikierukka nyt käytössä ja sopii loistavasti

Vierailija
4/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittapuolia ei ole ilmennyt ollenkaa:) Aluksi supisteli hiukan kohtua mullakin (2kk synnytyksestä), ja yhdynnässä tuntu jotenki hassusti aluks, mutta sittemmin ei ole mitää ollu. Tunnen yhden kuparikierukkaa käyttäneen äidin, joka tuli raskaaksi. Näillä mun kokemuksilla siis suosittelen hormoonikierukkaa:)

Vierailija
5/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka teki kuukautisista ihan kamalan runsaat, suorakaidevaipat käytössä yötä päivää ja vaihto parin tunnin välein. Hormonikierukka niukensi ne pariin tippaseen (selviää pikkuhousunsuojalla) ja ilmaantuvat muutaman kerran vuodessa. Lisäksi en halua mitään ylläriraskauksia, joten ehdottomasti hormoonikierukka paras. Mitään vaivoja en sitten alkutiputtelun ole huomannutkaan. Lämpimästi suosittelen siis.

Vierailija
6/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkästään ennemmin kortsuilla ku hormooneilla. Ja kuparikierukka ei sovi vuotojen takia.

Vierailija
7/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten hormonipitoista ehkäisyä vierastaa, ei hormonikierukka ole ihan vastaavanlainen hormonin kannalta kuin pillerit ym. Esim oireita tulee harvoin, koska hormoni niin paikallista.

Itse en saa käyttää hormonipitoista ehkäisyä, mutta juuri tuon paikallisuuden takia sain ottaa hormonikierukan.

Nyt ollut pari vuotta, menkkoja ei enää ollenkaan. Pari tippaa vuodessa. Ei mielialan vaihteluita tms.

Vierailija
8/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoneja, jos ko oireita.

Vierailija
9/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain hormoni ehkäisyä :( ap

Vierailija
10/10 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuivuuskin menee, jos voi olla selibaatissa.

Halut palasivat kun lopetin pillerit. Ihmettelisinkin aina, miksi vain menkkojen aikana haluttaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme