Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat vanhempani olivat ihan vanhuksia jo nelikymppisenä

Vierailija
18.12.2022 |

Ja näyttivätkin vanhuksilta. Nyt itse saman ikäisenä teen edelleen "lapsellisia" juttuja, syön karkkia, pelaan pleikkarilla, en harrasta neulomista tai tupperware-kutsuja enkä voivottele nykyajan menoa. Ulkonäkökään ei ole tippaakaan mummo tai edes täti, enkä ole edes mikään harvinainen poikkeus.

Mikä on muuttunut?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en minäkään ole vaihtanut mummotyyliin enkä näytä vanhukselta, mutta silti ei ole mitään sisäistä pakkoa mättää irttareita ja pelata aivoja pellolle. Aikuisten jutut ovat ihan mukavia.

Onko eri asia esim. neuloa "aivot pellolle"? En tiedä mitään viihdyttävämpää kuin pelaaminen, joten miksi se pitäisi lopettaa? Karkkia syön pienen pussin ehkä kerran kuukaudessa.

Ap

Sun pitäisi käyttäytyä kuin keski-ikäinen, joka olet, mutta käyttäydyt kuin tenava etkä ota vastuuta mistään. Toimeentuesta varmaan haet rahasi, etkä ole edes koskaan ollut töissä?

Vierailija
22/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vanhempani myös olivat todella vanhan oloisia nelikymppisinä. Äitini puhui itsestä tyyliin "ei tämän ikäisenä enää", "kyllä vanhalle välttää" ym. pukeutui mustiin mummo - vaatteisiin. Hiuksissa tupeeratut kiharat - mummokampaus. Asenne oli tuomitseva, kaikkea nykyaikaista paheksuttiin. Mitään ei harrastettu, ei teatteria, ei konsertteja. Kotona istuttiin aina. Tämä oli 90 - luvulla.

Itse olen nyt 43v. Vaihdoin työpaikkaa, opiskelen, harrastan, syön ravintoloissa, kehitän itseäni, elän. Minulla on kolme lasta eli perheenäiti olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten muistan lukeneeni jostain että ehkä lääketiede jossain vaiheessa mahdollistaa ikääntymisen pysäyttämisen, että ei kuolisikaan enää vanhuuteen, tai ainakin elinikä pidentyisi huomattavasti nykyisestä. Mitä jos me nykyiset neljissäkymmenissä olevat elämmekin vielä vaikkapa ainakin 100 vuotta.. O_O

Vierailija
24/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en minäkään ole vaihtanut mummotyyliin enkä näytä vanhukselta, mutta silti ei ole mitään sisäistä pakkoa mättää irttareita ja pelata aivoja pellolle. Aikuisten jutut ovat ihan mukavia.

Onko eri asia esim. neuloa "aivot pellolle"? En tiedä mitään viihdyttävämpää kuin pelaaminen, joten miksi se pitäisi lopettaa? Karkkia syön pienen pussin ehkä kerran kuukaudessa.

Ap

Sun pitäisi käyttäytyä kuin keski-ikäinen, joka olet, mutta käyttäydyt kuin tenava etkä ota vastuuta mistään. Toimeentuesta varmaan haet rahasi, etkä ole edes koskaan ollut töissä?

Mitähän nyt taas? :D Olipa koominen kommentti.

Ap

Vierailija
25/26 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitähän nyt taas? :D Olipa koominen kommentti.

Ap

70-luvun äidit täällä taas yrittää määräillä xD

Vierailija
26/26 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mun vanhemmat on syntynyt 1945 ja 1947 ja ei he kyllä olleet. Isäni minusta oli varsinkin joskus 40-55 v. komeimmillaan, kun oli vielä sileät kasvot, hyvä kroppa ja vähän harmaatta ohimoilla - mun koulukavereistakin jokunen oli häneen ihastunut yläasteella, mikä oli minusta outoa ja noloa :D Äiti oli tyyliltään hyvin aikuinen, sellainen "jakkupukutäti", mutta ei mitenkään muuten vanhan näköinen. Aina huolellisesti hiukset laitettu ja meikattu. 

Elämäniloa ne eivät ole menettäneet vielä nytkään kohta jo kahdeksankymppisinä. Matkustelevat, ovat aktiivisia erilaisissa jutuissa (viime aikoina Ukraina-avussa), harrastavat omia juttujaan, isä käy vielä kuntosalillakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi