Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulu, oppilaat, älypuhelimet ja vanhemmat - kenen tehtävä ja vastuu?

Vierailija
18.12.2022 |

Saan silloin tällöin viestejä vanhemmilta, jotka ovat huolissaan yläkouluikäisten lastensa puhelimen käytöstä ja haluavat, että koulu eli opettajat rajoittavat sitä. Ongelmaahan ei olisi, jos vanhemmat, jotka ne puhelimet ovat ostaneet, asettaisivat rajat ja teinit tottelisivat heitä. Miksi minun opettajana täytyy huolehtia tästäkin vanhempien puolesta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankuva, uusavuttomat vanhemmat haluavat olla lastensa kavereita sen sijaan, että säätelisivät, rajoittaisivat ja järjestäisivät lapsilleen pettymyksiä. Vanhempana olo ei ole aina kivaa hommaa, mutta jos haluaa lapsestaan täysipäisen aikuisen joka ei murru ensimmäisten vastoinkäymisten tullen niin eipä niitä vaihtoehtoja ole.

Vierailija
2/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät voi rajoittaa puhelinten käyttöä siellä koulussa. Se ei yksin riitä että omille lapsille se puhelimen käyttö on opetettu. Sitä ei välttämättä ole opetettu kaikille. Ei vaikka opettaja niin haluaisi, ei vaikka minä vanhempana niin haluaisi.

Miksi on liikaa vaadittu että siitä puhutaan myös koulussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat eivät voi rajoittaa puhelinten käyttöä siellä koulussa. Se ei yksin riitä että omille lapsille se puhelimen käyttö on opetettu. Sitä ei välttämättä ole opetettu kaikille. Ei vaikka opettaja niin haluaisi, ei vaikka minä vanhempana niin haluaisi.

Miksi on liikaa vaadittu että siitä puhutaan myös koulussa?

Tietenkin puhutaan ja valvotaan. Mutta jos vanhemman ongelma on se, että lapsi ei käyttäydy, kuten kotona on opetettu, on ongelma vanhemmuudessa, ei koulussa eikä edes puhelimissa.

Ap

Vierailija
4/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimista ja älylaitteista on käytännössä mahdoton päästä enää eroon, kun kouluissa tehtiin sellainenkin virhe, että oppikirjojen sijaan käytetään sähköisiä "kirjoja". Lisäksi opettajia on painostettu ja osin pakotettukin käyttämään tietotekniikkaa opetuksessaan, vaikka opettajat eivät sitä itse näe järkeväksi.

Kaiken tämän jälkeen älylaitteiden totaalikieltäminen käy vaikeaksi.

Pitäisi palata kyniin ja kumeihin ja vihkoihin ja oikeisiin kirjoihin ja liitutauluihin ja ennen kaikkea siihen, että opettaja ihan oikeasti opettaa.

Vierailija
5/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella oli ainakin joskus semmoinen sovellus, jolla vanhemmat pystyivät valvomaan ja rajoittamaan nuoren puhelimen käyttöä.

Vierailija
6/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettaja kieltäisi lasta leikkimästä puhelimella eikä lapsi uskoisi, niin opettajan pitäisi voida takavarikoida puhelin esimerkiksi loppupäivän ajaksi. Mutta jos opettaja niin tekisi, lapsen vanhemmat hurjistuisivat ja soittelisivat rehtorille ja uhkailisivat haastaa opettajan oikeuteen. Ja lapsi itsekin nenäkkäästi huutaisi opettajalle heti, että meidän isä on lakimies ja järjestää sut linnaan jos viet mun puhelimen.

Vierailija
7/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opettaja kieltäisi lasta leikkimästä puhelimella eikä lapsi uskoisi, niin opettajan pitäisi voida takavarikoida puhelin esimerkiksi loppupäivän ajaksi. Mutta jos opettaja niin tekisi, lapsen vanhemmat hurjistuisivat ja soittelisivat rehtorille ja uhkailisivat haastaa opettajan oikeuteen. Ja lapsi itsekin nenäkkäästi huutaisi opettajalle heti, että meidän isä on lakimies ja järjestää sut linnaan jos viet mun puhelimen.

Siihen puhelimen ruudulle tulee puhelun aikana sellainen punainen kuvake, josta voi painaa, jos joku soittaa hölynpölypuhelun. Tällöin puhelu katkeaa.

Vierailija
8/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen puhelimen ruudulle tulee puhelun aikana sellainen punainen kuvake, josta voi painaa, jos joku soittaa hölynpölypuhelun. Tällöin puhelu katkeaa.

Meinaatko, että rehtori uskaltaa punaista nappia painaa, jos koululaisten vanhemmat soittavat?

Näytä minulle sellainen rehtori, niin minä näytän sinulle rehellisen poliitikon.

Vierailija
9/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että rehtori uskaltaa punaista nappia painaa, jos koululaisten vanhemmat soittavat?

Näytä minulle sellainen rehtori, niin minä näytän sinulle rehellisen poliitikon.

Huom. Rehellistä poliitikkoa ei olekkaan.

Vierailija
10/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki kuuluu koululle, vanhemmille ei mikään.