Jos parisuhteen toinen osapuoli ei käytä alkoholia ollenkaan
Miten olette ratkaisseet jos toinen haluaa kuitenkin kohtuudella rentoutua ottamalla silloin tällöin? Onko parempi lopettaa suhde jostoinen ei hyväksy ollenkaan?
Kommentit (31)
Jos mies tuo taas 6-packin jouluksi, pakataan tavarat ja lähdetään turvakotiin lasten kanssa.
Ei mitään ongelmia. Olen itse mies, alkoholiton, puoliso käyttää silloin tällöin. Kun menemme jonnekin ei tarvitse miettiä kumpi ajaa. Muutenkaan kotona häiritse jos toinen ottaa yhden siiderin ja itse otan alkoholittoman oluen.
Minä käytän alkoholia, mies ei käytä. Mies ei millään lailla yritä kontrolloida tai tuomitse minun alkoholin käyttöäni enkä minä kritisoi/arvostele myöskään hänen juomattomuuttaan. Ei mitään ongelmaa.
Itse en näkisi ongelmaa silloin jos absolutistilla ei ole ongelmaa normaalin suht vähäisen alkoholin käytön kanssa. Itse en juo kovin usein, ehkä sen kaksi tai kolme kertaa vuodessa ja silloinkin yleensä 1-3 annosta eli en tule siitä mitenkään känniin. Jos se olisi jollekin ongelma niin en kyllä varmasri jaksaisi siitä kuunnella minkäänlaista moralisointia kun mitään ongelmaa tai liikakäyttöä ei selvästi ole. Siinä kohtaa on ehkä parempi erota jos absolutisti ei hyväksy toiselta edes todella harvoin tapahtuvaa alkoholin käyttöä.
Miksi alkujaankaan menee yhteen ihnmsen kanssa kenen tapoja ei siedä. En alkaisi milleen kenenkään kanssa joka käyttää alholia missään muodossa.
Minä otan harvoin, joskus viinipullon nautin, en suostu raittiin miehen kanssa suhteeseen. En vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottaa jo pelkkä haju. Lähden siskolle, kun mies ottaa muutamia viikonloppuja vuodessa.
Olet oikeassa siinä että haju kuvottaa. Onneksi meillä oli jo muutenkin omat makuuhuoneet.
Olen siis tuo edellä kirjoittanut, kolme vuotta sitten lopettanut.
Toi on pelottavaa, kun AINA kokonaan lopettanut haluaa korostaa sitä, että on kokonaan lopettanut. Miksi se pitää aina oikein alleviivata??
Kyllähän se korpee kun mies juo lavan päivässä ja viinaksia päälle ja joka helkutin päivä, katsele siinä sitten selvänä semmosta örvellystä päivät läpeensä, välillä otan kyllä itsekkin, mutta paljon vähemmän ja harvemmin.
Ei voi olla eri mieltä. Kännääjä mäkeen tai elinikäinen vitutus ja tappelu. Molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottaa jo pelkkä haju. Lähden siskolle, kun mies ottaa muutamia viikonloppuja vuodessa.
Olet oikeassa siinä että haju kuvottaa. Onneksi meillä oli jo muutenkin omat makuuhuoneet.
Olen siis tuo edellä kirjoittanut, kolme vuotta sitten lopettanut.
Toi on pelottavaa, kun AINA kokonaan lopettanut haluaa korostaa sitä, että on kokonaan lopettanut. Miksi se pitää aina oikein alleviivata??
No on sullakin pelot.
Monilla koko ystävä- ja tuttavapiiri on hyvin kuivahenkistä eikä se juomattomuus vaikuta millään lailla sosiaaliseen elämään paitsi että ei ole tarvetta käydä kapakoissa ja osallistua kosteisiin illanistujaisiin. Hyvät kaverit eivät tyrkytä toisilleen alkoholia, sillä kyseessä ei ole ryyppykaverit vaan aidot ystävät. Järkevät ihmiset voivat kokoontua yhteen vaikka kahvin voimalla, jutella niitä näitä tai pelata esimerkiksi korttia. Jos pöydässä on muutama olutpullo, ei se sinällään ole häiritsevää mikäli on tarkoitus tehdä muutakin kuin humaltua.