Lihava mies. Mitä tehdä
Olen jutellut nyt kauan netissä miehen kanssa ja nyt selvisi että mies ylipainoinen. Omasta mielestä vaan 5kg mutta kyllä sitä painoa on reippaasti enenpi. Itsellänikin ollut terveydellisiä huolia ja tästä syystä oon halunnu pitää itseni hyvässä kunnossa. Olen hoikka/normi bmi 21-22, liikun paljon. Terveellinen ja ravitseva ruoka on tosi tärkeä juttu. Mitäs nyt. Mies on kiva mutta pelottaa että mitä jos ylipaino on isoin este. Treffeistäkin jo puhuttu.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Onko se paino läskiä vai lihasta, bmi vai mikä sua nyt närästää? Mun mies on 196 cm/105 kiloa, eikä ole läski.
Mutta jos sulle paino on tärkeä kriteeri niin anna olla. Win-win molemmille.
Aloituksessa puhuttiin ihan selkeästi ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus ei minusta sinänsä ongelma, vaan elämäntyylien erilaisuus. Mitä te tekisitte yhdessä, jos toisella on tosi liikunnallinen elämäntyyli ja toinen makaa vain sohvalla herkkuja mässyttäen?
Kiitos kysymästä! Hyvin toimii parisuhde vaikka mieheni on pyörätuolissa eikä pääse vaeltamaan kanssani.
Armeijassa ne salimaket luuli olevansa kovakuntoisia mutta eivät jaksaneet 30 kilsan marssia ja ne nostettiin auton lavalle mutta minä jaksoin kävellä jokaisen marssin loppuun vaikka en juuri ole treenannut.
Lihava mies kirjoitti:
Ei jatkoon. Sinulle ulkonäkö tärkeintä joten ei kannata lihavaan tutustua.
No eihän lihavan miehen kanssa onnistu mikään. Testattu on.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainöa musta 40kg
Ap[/quote
Ja äijä sanoo että sellainen viisi kiloa. Tollanen järjenjuoksu jo kertoo miten pihalla hän on. Kerro se hänelle.
Kunto ja kunto. Kun läski nyt kerta kaikkiaan ei sytytä!
Yks hailee nostaako talon, kun ulkoinen habitus on vastenmielinen.
Sitä paitsi, onhan siinä omat haasteensa sänkykamarin puolella....
Työtön mies kirjoitti:
Armeijassa ne salimaket luuli olevansa kovakuntoisia mutta eivät jaksaneet 30 kilsan marssia ja ne nostettiin auton lavalle mutta minä jaksoin kävellä jokaisen marssin loppuun vaikka en juuri ole treenannut.
No kun tämä elämä on epäoikeudenmukainen.
Toiset saavat syntymälahjana hyvän hapenkuljetusjärjestelmän.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus ei minusta sinänsä ongelma, vaan elämäntyylien erilaisuus. Mitä te tekisitte yhdessä, jos toisella on tosi liikunnallinen elämäntyyli ja toinen makaa vain sohvalla herkkuja mässyttäen?
Meillä minä syön mitä sattuu enkä ihmeemmin harrasta liikuntaa. Mies urheilee useamman kerran viikossa ja katsoo enemmän mitä suuhunsa laittaa. Mies on meistä lihavampi, joten ei taida elämäntyyliä ihan ulkomuodosta nähdä.
Hmm. Lopetin tupakan polton pari kuukautta sitten ja lisäsin, tai lähinnä palautin, aktiivi liikunnan elämääni. Olen liikkunut ja harrastanut monipuolisesti liikuntaa ennenkin ja aika paljon. Paino on nyt noussut 5 kg kahdessa kuukaudessa, vaikka kunto on palautunut kohta siihen entiseen ja nuoruuden tasoon. Terveellinen ruokavalio on ollut aina ja lisäksi entinen aktiiviurheilutausta.
Ei se paino taida ihan suoraan korreloida yleiskuntoa? Seuraavana on varmaankin edessä se laihdutusprojekti? Miten helppoa se on, en tiedä?
M 173 cm, nyt 85 kg.
10 kg liikaa?
Itseäni ärsyttää nämä "lihavat vain mässyttää herkkuja ja loisii sohvalla" jutut koska ulkonäöstä ja painosta ei todella monissa tapauksissa pysty päättelemään yhtään mitään. (eri juttu jos on oikeasti todella lihava henkilö kyseessä, tarkoitan nyt enemmän lievästi ylipainoisia tapauksia joita etenkin miehet on heti haukkumassa "läskeiksi" koska ei ole insta mallien mitoissa)
Itse en esimerkiksi ole ikinä ollut mittareiden mukaan "hoikka" vaan aina olen ollut joko normaali painoinen tai hieman ylipainoinen, tällä hetkellä BMI on 23. Mutta tiedän tasan tarkkaan että en syö epäterveellisesti, en edes muista koska olisin syönyt vaikka pizzaa. Liikun todella paljon päivittäin, jumppaan, pienestä asti olen oppinut syömään herkkuja vain yhtenä päivänä viikossa, alkoholia en käytä ollenkaan. Sitten taas siskoni on tikkulaiha, hän ei ikinä liho vaikka hän juo alkoholia lähes joka vkl, ei ole ikinä harrastanut minkään sortin urheilua, itsekin sanoo syövänsä todella epäsäännöllisesti ja epäterveesti. Mutta jos meidät laitettaisiin vierekkäin niin kaikki ventovieraat sanoisivat että meistä olen muka minä se epäterveellinen lusmuilija. Ottaa kyllä kaaliin, en kiellä..
Ei kannata jatkaa. Tiedän kokemuksesta.
Lihava mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihava mies kirjoitti:
Ei jatkoon. Sinulle ulkonäkö tärkeintä joten ei kannata lihavaan tutustua.
Eihän kyse ole pelkästään ulkonäöstä vaan terveydestä ja harrastuksista. Ja viime kädessä siitä, onko kumppani x vuoden kuluttua edes elossa. Lihavuus on hengenvaarallista, moneen sellaiseen tautiin voi kuolla josta normaalipainoinen toipuu helposti.
Pyh olen lihava ja olen parempi kuntoine kuin useimmat naiset jotka ei nosta edes 30 kg penkistä. Minä nostan 100 kg. Poljen viikossakin 100 km pyörällä. Lihava ei ole aina huonokuntoinen ja sairas.
Totta, minäkin liikun paljon.
No miehellä stressiä ja unettomuutta,hormoonit kans lihottaa, ei se ole oma syy koskaan tuo lihominen.
Ekaksi mittauttaan ferritiini ja syyttään kilpirauhasta sitte.
Ihmetyttää lähinnä, että miksi kyselet. Haluatko muilta jotain vahvistusta sille, että mies on "vääränlainen"? Jos sinulla on kriteerinä, ettei mies saa olla ylipainoinen niin se on ihan ok, mutta silloin on turha haikailla ylipainoisten perään. Ota vastuu valinnoistasi.
No kävelyllä mitään väliä, jokainen normaali kävelee vaikka koko päivän, ruokaa välillä naaman ja matka jatkuu. En lähtis puhumaan mistään kovasta kunnosta kävelyn yhteydessä koskaan.
peitto painaa 100kg, se ei ole mitään miehelle nostaa penkistä muutaman kuukauden treenin jälkeen.
Lihavalta mieheltä ei pidä vaatia liian rasittavia seksiasentoja. Hyviä ovat takaapäin ja ratsastus.