Miten opit asettamaan rajat?
Ettei ylitsesi kävellä? Miten muut suhtautuivat? Kerro tarinasi.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Riippuen tilanteesta sanon jämäkän EI:n tai poistun paikalta. Muut saavat suhtautua ihan miten itse haluavat. Jos tilaa ei ota haltuun, ei sitä kukaan sinulle anna.
Oma etu ensin ajattelu on vahingollista.
Vierailija kirjoitti:
Riippuen tilanteesta sanon jämäkän EI:n tai poistun paikalta. Muut saavat suhtautua ihan miten itse haluavat. Jos tilaa ei ota haltuun, ei sitä kukaan sinulle anna.
turvaton tila
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma etu ensin ajattelu on vahingollista.
Vedä käteen
Laitoin lapseni kuriin. Enää en jousta säännöistä ja sääntöjen rikkojalle on tiedossa tuntuva rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Aivan.
Mutta. Onko paikalta poistuminen tilan ottamista?
Toisaalta on ja toisaalta ei.
Se Ei on. aapee hyvä sana opetella.
Myös se, että mietit mitä, jos joku sanoo ei onko AE kamalaa vai onko se vaan niitä omia rajoja?
Ei sinun tarvitse miellyttää kuin itseäsi ja itsellesi tärkeitä ihmisiä.
Puhu jonkun luotettavan kanssa.
Minä olen saanut mieheltäni ja kavereilta tukea, kun tuo miellyttämisen tarve on niin selkeä. Tulee huono omatunto, kun pitää omia puoliaan.
Harjoittele kuuntelemaan isteäsi. Se on arvokasta.
Aluksi se ei saattaa olla semmosta kömpelön, kun sitä harjoittelee. Sitten sitä oppii pikkuhiljaa sanomaan vaikka, että harkitsenpa asiaa. Ilmoitan sitten jos.
Otat itse itsellesi tilaa.
Ei sitten tarvitse olla tökerö.
Eikä se tökeryys haittaa, kun harjoittelet.
Opit kyllä..
Olet harjoitellut miellyttämistä kenties monta kymmentä vuotta?
Sitten vaan uteliaana uutta kohti.