Olenko aivan seonnut?!
Olen pitkään kärsinyt ahdistuneisuudesta ja pakko ajatuksista. On ollut hyviä ja huonoja aikoja. Käyn puhumassa ammattilaiselle joka viikko koulussa. Pelkään olevani ihan seonnut. Tämä oli ensimmäinen kerta kun teki mieli vastata omalle ajatukselle ääneen. Ajatus oli niin ärsyttävä että teki mieli vastata ääneen höpö höpö. Säikähdin ihan hirveästi sitä että jos olisin jotain ääneen sanonut olisiko vieressä istuva tätini pitänyt minua ihan sekona. Sen jälkeen pelkäsin olevani ihan seonnut ja sain mielikuvia itsestäni puhumassa itselleni niinkuin joku hullu. Olen pelännyt skitsofreniaa aiemminkin mutta se lähti alku syksystä pois. Nyt tämän myötä se sitten tuli takasin. Toivon että joku osaisi kertoa mistä on kyse tai että olenko ihan normaali. En halua olla seko.
Kommentit (2)
Tuo antamasi esimerkki on minusta vielä ihan normaalia. Itse sanonkin joskus ajatuksilleni ääneen että höpö höpö tms. yksin ollessani. Sinäkään et sanonut sitä ääneen tätisi läsnä ollessa. Eikä sekään merkki mistään vakavasta olisi minusta, jos joskus sanoo tuollaisen ääneen muiden läsnä ollessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
OCD. Mulla on ollut sama yli 20 vuotta.