Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytyisi tukiperhe?

Vierailija
24.08.2008 |

Kaverilla alkaa pää hajoamaan, useampi lapsi, isää ei kuvioissa, vanhemmat eivät pysty auttamaan (vaikka aivan varmasti haluaisivat!).

Kunta ei auta, kun ei päihde-ongelmaa.

Mistä apua kaverille, kun ei meinaa jaksaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksinhuoltajuus ? Kunta auttaa jos tekee selväksi ettei jaksa.

Jos haluat tehdä asialle jotain, tee ilmoitus lastensuojeluun kaveristasi. Kerro ettei hän jaksa ja tarvitsee apua.

Vierailija
2/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samasta syystä kunta ei auta, ei päihdeongelmia. Lastensuojeluun tehty ilmoitus, käytykin siellä, päiväkoti puoltaa tukiperheen puolesta, mutta asia jäissä eikä apua näkyvissä.

Ainoa neuvo jonka sain, oli "koeta rakentaa itsellesi tukiverkosto sukulaisista ja ystävistä". Tietenkin niin olisin tehnyt, jos olisi ollut mahdollista, se kai jokaiselle on luonnollisin keino löytää apua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samat neuvot. Kai meillä olisi tukiverkostoa jos olisi niitä sukulaisia.. Lehti-ilmoituksen avullako niitä ihmisiä tueksi saa, en usko..

Mulla pieni toive, että mun lapseton ystävä alkaisi, en ole vielä uskaltanut kysyä koska pelkään menettäväni hänet : (

Vierailija
4/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja ei päihdeongelmaa tai mielenterveydellistä ongelmaa. Käyn töissä ja huolehdin lapsista parhaan kykyni mukaan. Päiväkodista tehtiin ilmoitus lastensuojeluun, koska vanhempi lapseni satuttaa nuorempaa. En saa oikein tuota vanhempaa lasta kuriin. Voimat ei riitä. Se kuitenkin käyttäytyy tarhassa hienosti. Sain perhetyöntekijän, joka käy kotonani kyttäämässä 2 kertaa viikossa. Vie välillä lapsia puistoon ja utelee niiltä asioita. muuten ihan kiva, mutta joudun siivoamaan raskaan työpäivän jälkeen, jotta olisi siistiä kun ptt tulee.

Koko ajan on pelko, että jos lapset otetaankin huostaan. Sellaista ei ole ehdotettu, mutta eihän ne sitä etukäteen kerro.

Minulla on vanhemmat auttamassa ja lasten isänkin äiti. Isä ei ole kiinostunut lapsistaan. Lisäksi on kavereita jotka ottaa yökylään lapsia ja auttavat.

En tarvitsisi perhetyöntekijää, mutta en voi siitä kieltäytyä huostaanoton pelossa.

Joskus on parempi ettei sitä apua saa. Pelossa eläminen on kamalaa. En niinkään pelkää itseni puolesta vaan lasteni.

Vierailija
5/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asiat on niin huonosti, että apua saa vasta kun on päihde-ongelmaa, eikä siihenkään riitä resurssit ellei vedä joka viikko änkyräkännejä ja siinä tilassa laiminlyö lapsiaan.

Vierailija
6/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksinhuoltajuus ? Kunta auttaa jos tekee selväksi ettei jaksa.

Jos haluat tehdä asialle jotain, tee ilmoitus lastensuojeluun kaveristasi. Kerro ettei hän jaksa ja tarvitsee apua.

Tukiperhettä on haettu, odotettu, ja oltu ilman. Kunta on tehnyt selväksi, että asiat eivät ole riittävän huonosti "jos sä vaan et jaksa".

Vierailija
7/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei saa mitään tukea ennen kuin on myöhäistä. Ptt:n ihmiset voi tuntua ikäviltä, mutta lasten etua he yrittävät ajaa. Perheneuvolasta saa keskusteluapua jos ei meinaa saada lapsille kuria. Ja onhan sinulla tukiverkkoa KÄYTÄ heitä!

Se, että sulla on huono kokemus tuesta ei tee tukea huonoksi kun sitä oikeasti tarvitsee ja haluaa avoimesti ottaa vastaan.

Vierailija
8/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja ei päihdeongelmaa tai mielenterveydellistä ongelmaa. Käyn töissä ja huolehdin lapsista parhaan kykyni mukaan. Päiväkodista tehtiin ilmoitus lastensuojeluun, koska vanhempi lapseni satuttaa nuorempaa. En saa oikein tuota vanhempaa lasta kuriin. Voimat ei riitä. Se kuitenkin käyttäytyy tarhassa hienosti. Sain perhetyöntekijän, joka käy kotonani kyttäämässä 2 kertaa viikossa. Vie välillä lapsia puistoon ja utelee niiltä asioita. muuten ihan kiva, mutta joudun siivoamaan raskaan työpäivän jälkeen, jotta olisi siistiä kun ptt tulee.

Koko ajan on pelko, että jos lapset otetaankin huostaan. Sellaista ei ole ehdotettu, mutta eihän ne sitä etukäteen kerro.

Minulla on vanhemmat auttamassa ja lasten isänkin äiti. Isä ei ole kiinostunut lapsistaan. Lisäksi on kavereita jotka ottaa yökylään lapsia ja auttavat.

En tarvitsisi perhetyöntekijää, mutta en voi siitä kieltäytyä huostaanoton pelossa.

Joskus on parempi ettei sitä apua saa. Pelossa eläminen on kamalaa. En niinkään pelkää itseni puolesta vaan lasteni.

Ensinnäkin, kyllä ne kertovat jos tilanteessa on tapahtumassa muutos. Niiden on pakko.

Ja sitten tuo pelkosi ja siivoamisesi... Aivan turhaa! Käsityksesi ja asenteesi on jostain nettipalstalta repäistyjä ja todella kaukana todellisuudesta!

Ptt ei käy teillä kyttäämässä eikä toisaalta liioin ole mikään lapsenvahti. Ptt:n tehtävä on auttaa teitä tulemaan toimeen ilman ptt:ää. "Kytätessään" ja "udellessaan" ptt yrittää selvittää missä teillä mättää ja mikä siihen auttaisi.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että hän voisi myös toimia aktiivisemmin ennakkoluulojesi poistamiseen! Kurjaa, että et luota ja koet asian noin. Mielestäni ptt:n pitäisi huomata tämä ja puuttua siihen!

Vierailija
9/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haluaisi, että se vie lapset ulos, kun tulen töistä. Se on niiden kanssa monta tuntia poissa. Jää sitten mulle vain ilta toimenpiteet. Olisi kiva olla itse lasten kanssa illalla. Olen tästä sanonut, mutta hänen mielestään tarvitsen omaa aikaa. Sitä on mielestäni töissä ihan tarpeeksi. Lapset valittaa kun se kyselee jatkuvasti kaikkea ja samat kysymykset yhä uudestaan.

Niin oltiin perheneuvolan asiakkaita ja sain sieltä kasvatus apua. Perhetyöntekijä kuitenkin sopi selkäni takana etten tarvitse perheneuvolan apua, koska hän käy meillä.

Olisi kiva jos olisin itse saanut päättää mistä avun haen.

Vierailija
10/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanot, että "on ollut ihanaa kun olette saaneet apua, nyt on voimat jo palautuneet ja luovutat mielelläsi ptt jollekin, jolla on asiat huonommin"

Vierailija
11/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haluaisi, että se vie lapset ulos, kun tulen töistä. Se on niiden kanssa monta tuntia poissa. Jää sitten mulle vain ilta toimenpiteet. Olisi kiva olla itse lasten kanssa illalla. Olen tästä sanonut, mutta hänen mielestään tarvitsen omaa aikaa. Sitä on mielestäni töissä ihan tarpeeksi. Lapset valittaa kun se kyselee jatkuvasti kaikkea ja samat kysymykset yhä uudestaan.

Niin oltiin perheneuvolan asiakkaita ja sain sieltä kasvatus apua. Perhetyöntekijä kuitenkin sopi selkäni takana etten tarvitse perheneuvolan apua, koska hän käy meillä.

Olisi kiva jos olisin itse saanut päättää mistä avun haen.

Aika uskomatonta, että jollain kunnalla on varaa toimia näin.

Ja että ptt olisi noin ammattitaidoton. Lisäksi kaksi kertaa viikossa kuulostaa mielestäni aika paljolta...

Kannattaa nyt ehdottomasti yrittää selvittää asia. Lopettaa, ainakin vähentää, käyntejä. Ja kieltäytyä vaan niistä puistoreissuista, tai lähteä itse mukaan! Ehkä sitten tajuaisivat?

Mulle tulee nyt kieltämättä vähän mieleen, että onkohan se syy sittenkään toisen lapsen käytös? Mitä jos epäilevät, että sinä teet lapselle jotain? Onko ollut fyysisiä merkkejä? Jos ehdottamiisi muutoksiin ei suostuta (ja muutenkin) sinulla on oikeus nähdä mitä perheestänne kirjoitetaan papereihin! Jos tietojen (eli arvailuiden tai lastensuojeluilmoituksen syy) "pimitystä" on tapahtunut niin se on kyllä väärin ja sinulla on oikeus puuttua asiaan ja tehdä siitä vaikka valitus!

10

Vierailija
12/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttää ja urkkii... Ei se varmasti sinua hyödytäkään jos et ole vastaanottavainen.

Perheneuvolaan voit ilman muuta soittaa uudestaan ja solmia hoitosuhteen. onnistuu kun selität tarvitsevasi asiantuntevampaa keskusteluapua kun mitä saat ptt.

Vierailija
13/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä ovat oikeutesi :-) Toivottavasti saat asiat selvitettyä!

http://verneri.net/yleis/palvelut-ja-tuet/asiakkaan-oikeudet/asiakaslak…

10

Vierailija
14/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet ettet tarvitse vapaata lapsista SANO se. Sano, että mennään yhdessä puistoon, jos tulee kasvatusvaikeutta, ptt:n rooli on siinä tukea sinua. Ptt voi myös tulla kotiin, auttelemaan siivouksessa ja olla lasten kanssa kun sinä siivoat jne.

Nyt ptt tuntuu menevän siitä mistä aita on matalin. Jos sinulla on kasvatuksellisia kysymyksiä ne ei helpotu jos lapset viedään sinulta puistoon vaan tarvitset tukea ja ptt voi antaa sitä jos ei niin kerrot sen eteenpäin! Älä turhaan pelkää, kun itse tiedät mitä perheesi tarvitsee, sinulla ei ole huolta!

Ja KÄYTÄ sitä tukiverkkoa!

Vierailija
15/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusperhe, jossa on miehen kaksi aikuista lasta ja yksi yhteinen leikki-ikäinen. Meille mahtuisi hienosti isoon taloon joka toinen vkl tai harvemmin vieras. Asiat on kaikki kunnossa: molemmilla työpaikka, ei terveysongelmia, ei ole koskaan ollut päihdeongelmia, ei riidellä, koti on siisti ja ruoka ajallaan. Jaksamista riittäisi kyllä tukilapseenkin.

Olen monesti miettinyt hakea, mutta sitten aina mietin, etteivät huoli, kun ollaan uusperhe ja takana molemmilla avioero (minulla lapseton liitto). Ei olla tarpeeksi hyviä siihen hommaan, kun ei edusteta siltikään idyllistä perhetyyppiä ja ollaan vain avopari. Tiedättekö, onko uusperheitä tukiperheissä? Täytyykö olla naimisissa?

Vierailija
16/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeesti oot kiinnostunut, laita mulle sähköpostia;

sammakkopino@luukku.com

-ap-

Vierailija
17/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla naimisissa. Ei väliä vaikka olisi eronnut aikaisemmin. Menkää vain kurssille. Yleensä perheen lapset käy kerran kuussa viikonlopun luonanne.

Vierailija
18/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduimme kuntamme sosiaalityöntekijälle halukkaiksi tukiperheeksi. Olemme käyneet pride-kurssin aiemmin, olen kotiäitinä lapsellemme, meillä on iso koti ja paljon aikaa. Asumme pääkaupunkiseudulla ja muodostumme vielä tästä "tavoitelluimmasta perhemuodosta" eli ydinperheestä. (tuo viimeinen oli siis sarkasmiyritelmää).

Ilmeisesti kunnalla ei ole mikään tarve tukiperheille koska olemme nyt odotelleet kohta pari kuukautta yhteydenottoa... täytyy varmaan kokeilla Pelan kautta tai naapurikunnasta.

Vierailija
19/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asumme pääkaupunkiseudulla. Täällä ainakin lapsia oli reilu sata jonossa, joten ihmetyttää miten teille ei ole tullut yhtään ehdokasta. Meidän tukilapsi on yksihuoltajan ainokainen, äidillä ei päihdeongelmaa.

Vierailija
20/20 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on lievästi kehitysvammainen, jolla piirteitä Aspergeristä ja adhd:stä. Olemme muuten ihan perusperhe, työssäkäyviä ja kunnollisia, mutta välillä olisi kiva saada tukea toisesta ja vapaata meille vanhemmille. Isovanhemmat eivät jaksa hoitaa tätä erityislastamme, koska he eivät pärjää hänen kanssaan.

Olinkin ajatellut ottaa yhteyttä Vantaan kaupungin kehitysvammahuoltoon.

Te, jotka ottaisitte tukilapsen, olisiko se kamalaa ottaa luoksenne kehitysvammaisen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi