Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sen vaan sanon

11.11.2006 |

että ottakaa nyt hyvät ihmiset rauhallisesti! Hillitöntä hösellystä tuntuu olevan. Raskausoireita saa vaikka kaikki mahdolliset kuviteltua kun oikein jaksaa. Ihan hassua, kannattas ehkä vähän rauhottua..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyisin tulla raskaaksi niin kuin ennen. Täytyy laskea tarkkaan ja tutkia limat ja kohdunkaulan tilanne ja mitata lämpöä ja sitten " pupuilla" tarkasti kalenterin ja noiden limamerkkien mukaan. Varsinkin , jos yritystä on ollut kauemmin kuin kaksi viikkoa on tärkeää paneutua asiaan huolella.*grin*

Vierailija
2/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vauvaKUUMEILIJOILLE...... Ja käsittääkseni täällä saa sählätä ihan niin paljon kuin huvittaa..

Jos moinen ärsyttää niin paljon, niin ehkäpä kannattaisi löysätä myös niitä omia pipon nyörejä?

Ja ihan *grin* virnistys vaan, että jos vauvan saaminen olisikin elämän helpoin tehtävä joka ikiselle ihmiselle, niin ehkäpä meitä " oire kuvittelijoita" ei sitten olisikaan olemassa, mutta kun tasan ei käy onnen lahjat ja pään kestävyydelläkin on tietyt limiitit.

Kun vauvan kaipuu on kova, alkaa sen eteen tehdä ihan mitä tahansa, myöskin tarkkailla itseään sairaalloisesti, haaskaa rahansa " joutaviin" , kuten valmiiksi tiedettyihin nega testeihin, ovistesteihin ja kaikkeen muuhun mahdolliseen krääsään mitä vain markkinoilta löytyy.

Ja miksi? Siksi, että jokaisella on oikeus toivoa, elätellä unelmaa tulevasta, mutustella mahdollisia fiiliksiä raskaudesta, jännittää, saada vertaistukea täältä, koska edelleenkin... Tämähän on _vauvakuume_ palsta.

Terveisin Helga, jolla takana yritystä _kauan_ kera yhden keskenmenon, ja joka on tuhlannut omaisuuksia raskaustesteihin, ovistikkuihin ja kuvitellut olemattomia raskausoireita ihan riittävästi, muille jaettavaksi asti! ja plus mittaillut lämpöjä niin ahkerasti, et kohta alkaa kuumemittari vedellä viimeisiä... =)

Pssst..... Oikeesti.. Ei elämä oo niin vakavaa, ehkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga kirjoitti munkin ajatukset.

Eikö joka ikinen meistä saa tehdä just sitä mitä ite haluaa!!

Mulla kolme lasta, mutta tämän vuoden saldo kaksi keskenmenoa ja jos vielä uskaltaudun kuumeilemaan, niin teen kyllä " kaiken voitavan" . Jos se jotain häiritsee, niin siitä vaan.

Mut mähän oonkin veeämmä...

Vierailija
4/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti edellisten kirjoittajien kanssa samaa mieltä.

Katsos kun vauvakuume ei ole mikään lääkkeillä parannettava sairaus !!

Järki ja tunteet kun eivät oikein tässä kohden kohtaa ainakaan minulla.

Kaikille kun ne lapset eivät tule että naks haluan vauvan ja jokainen vauvan suunnittelu ja odotus on omakohtainen kokemus johon ei luulisi ulkopuolisilla olevan varaa arvostella.

Tosiasiahan on että nykysin lapset hankitaan suunnitellusti joko luomusti tai lääketieteellisin avuin mutta toivon että kaikille lapsi on lahja eikä mikään itsestäänselvyys !!´

Toki jollekkin " vahinkojakin " sattuu ja täytyy vain toivoa, että osaavat tehdä tuolloin elämäänsä sopivan ratkaisun !!

Jos ärsyttää niin kovasti tämä kuumeilu ja siihen liittyvä hössötys niin kannattaa itse relata ja pysyä poissa täältä kuumeilupalastalta niin ainakin täällä olijat säästyvät idoottimaisilta kommenteilta !

Toivottavasti kykenet itse elämään kommenttiesi mukaisesti !!

Vierailija
5/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilatertun, Helgan ym vauvakuuleilijoiden, palstalla kävijöiden kanssa... Juulia24 on varmasti katsonut palstan nimen väärin vauvakuumeen sijasta.

Minusta on ainakin niin ihanaa, että täältä löytyy samanlaisia kuumeilijoita ja hössöttäjiä ja saa kysyä ihan mitä vain... Ns. Jakamisen ilos =)

Jatketaan kuumeilua ja plussaillaan piakkoin, tai taitaa osa olla jo plussaillutkin =)

Cattolica

Vierailija
6/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kiva, että Eilaterttukin on vihdoin löytänyt itselleen samoin ajattelevan sielunsiskon!

Vierailija
7/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ymmärtänyt nyt asiaa

Ei nykyisin tulla raskaaksi niin kuin ennen. Täytyy laskea tarkkaan ja tutkia limat ja kohdunkaulan tilanne ja mitata lämpöä ja sitten " pupuilla" tarkasti kalenterin ja noiden limamerkkien mukaan. Varsinkin , jos yritystä on ollut kauemmin kuin kaksi viikkoa on tärkeää paneutua asiaan huolella.*grin*

Tuo on lainaus Eilatertulta, jota ajattelin myös vielä pienen tutkimisen jälkeen kommentoida..

Kommentistasi lähinnä paistaa läpi, että olet viestin aloittajan kanssa ns. samalla puolella.

Vai olenko väärässä?

Samalla tietynlainen huolettomuutesi/vähättelysi huokuu viestistäsi myös, josta voinkin olettaa, että sinulla on lapsia/lapsi, joka on saanut alkunsa suhteellisen helposti ja raskaudessakaan ei varmaan mitään " valitettavaa" ollut?

Kaikenlisäksi lukiessani enemmän sinun viestejä, en löydä mistään mitään esittelyä itsestäsi, iästäsi, lapsistasi yms. asioista joita jokaisesta muusta löytyy tältä palstalta.

Olenko sokea, vai etkö Eilaterttu halua kertoa kenellekkään todellista taustaasi, jottet vain varmasti joutuisi vastuuseen omista kommenteistasi?

( Sillä tosiasiahan on se, että tyylisi on " ärsyttää" kirjoituksillasi ja sitten ihmetellä mikä on kun ihmiset eivät vastaa sinulle.)

Onnittelen, nyt tapasit (ehkä) vertaisesi ihmisen, joka myös ärsyttää kirjoituksillaan, joskus enemmän joskus vähemmän. Harvemmin tarkoituksella, paitsi nyt.

Ehkä vain haluan selvittää mysteerin nimeltä Eilaterttu, jotta ehkä sen jälkeen pystyisin ymmärtämään sinuakin.

Psst... Jos lapsien teko on helppoa, niin miksi joka vuosi Suomessa jonot lapsettomuus tutkimuksiin/hoitoihin kasvavat kasvamistaan?

Ja tämä kaikkihan on siltä pohjalta, jos fiilikseni osuivat oikeaan ja todella olet ketjun aloittajan kanssa samaa mieltä.

Peace, Helga

Vierailija
8/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ei ole mikään vakava palsta, vaikka tietenkin on vakava juttu, jos vauvaa ei todella tule pitkän odottelun jälkeen. Tottahan se on,että eka kertaa tänne tulevasta näyttää oudolta ja aika hassultakin tämä kaikki hössöttäminen. Ei kai siitä haittaakaan ole, jos muistaa pysyä kohduudessa. Stressi on haitallista tässäkin puuhassa. Ymmärrän, että ne joilla on pitkään, kenties jo vuosia ollut vauva suunnitelmissa, alkavat panikoida. En usko , että jokainen odottelija tällä palstalla on tällainen pitkään yritellyt, koska lapsettomuuspalstakin on olemassa. Vauvakuumeessa saa ottaa myös rennosti ja ainakin ensimmäisten kuukausien ja jopa vuoden ajan ihan vain sillä tavoin. Idiootiksi haukkuminen ei ole oikeen palstan henkeen sopivaa, eihän? Yrittäkäämme sietää toisiamme edelleen.

Vierailija
9/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällainen jo aika iäkäs, reilusti yli keskiarvosynnyttäjän, kahden lapsosen äiti. Eronnut ja uuden miehen kanssa vauvaa yritelty jo melko pitkään. Itse asiassa en usko, että enää minulle onnistuu, koska ikää on ja yritystä on nyt takana jo kauan. En malta kuitenkaan olla kuumeilematta ja haaveilematta. Käyn silloin tällöin näitä palstoja lukemassa. Esikoista aloin odottaa vajaa vuosi sen jälkeen kun ehkäisy jäi pois, toinen taas ilmoitti tulostaan vähän yllättäenkin. Ehkäisy siis petti, mutta iloinen yllätys ja rakastettu lapsihan sieltä tuli. Harrasta käsitöitä, etenkin virkkaaminen ja neulominen ja kirjominen on sydäntä lähellä. Olen eläinrakas ja minulla on pieni sesu. Käyn töissä ja elän tavallista arkea.

Vierailija
10/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilaterttu: Olipa mukavaa vihdoin ja viimein lukea sinustakin hieman enemmän taustaa!

( ja tietyt asiat näyttävät nyt, jokseenkin stemmaavan yhteen, jos niin voisi sanoa.)

Yks juttu vielä kuitenkin mieltäni kaihertaa.. tai no parikin!

Ensinnäkin... Missään viestissä en ole ikinä ketään idiootiksi haukkunut, pois se minusta. Mikäli kyseinen kommentti oli minulle tarkoitettu?

Toiseksi... Kyllä, täällä on lapsettomuuspuolikin, mutta, mutta.... Kynnys siirtyä sinne on korkea. Sillä kukaan täysissä sielun ja ruumiin voimissaan oleva nainen ei ehdoin tahdoin tahdo tunnustaa " näin julkisesti" , et hei by the way, voi olla etten ehkä ikinä saa lasta!

Ei ennen kuin se äärimmäinen pakko tulee vastaan, se on se tilanne kun on pakko kohdata elämän tosiasiat että okei, mä kuulun niihin monen tuhannen naisen joukkoon, jolla asiat ei mene niinkuin pitäis. (Koska faktahan se on, et täällähän pyörii yllättävänkin paljon tahattomasti lapsettomia naisia kuumeilemassa.)

Ja se aika... Sitä ei voi verrata kenenkään toisen ihmisen kanssa. Se on jotain henkilökohtaisesti koettavaa, joillekkin jopa kahden vuoden yritys on ok, ihan normaalia.

Toiselle alkaa paniikki iskeä päälle vajaan vuoden jälkeen.

Osalle jo puolen vuoden jälkeen.

Meitä on niin monia.Mutta kaikilla meillä on yhteinen haave, joten eiköhän olla kaikki kaikkien tukena, ihan tasavertaisesti.

Psssst... Joskus mun on kamalan vaikeaa kirjoittaa sanoiksi se kaikki, mitä tahtoisin sanoa, mutta... Minkäs teet, välillä luonnistaa välillä ei! =)

Edelleen peace, Helga

Vierailija
11/11 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä viestissä puhutaan idioottimaisista kirjoituksista ei henkilöistä. Etkä se ollut sinä Helga vaan joku muu. Olisi kiva tietää, mikä asia stemmaa? : ) Tuli vaan mieleen, että mahdoitko tunnistaa tai muistaa entisen minäni, joka muutama vuosi sitten eri nimellä täällä seikkaili.