Marja Hintikalta karu kuitti isille: "Maailman kahdeksas ihme"
SuosikkijuontajaMarja Hintikka, 44,elää kiireistä arkea aikaavievän työn ja kolmen lapsen kanssa.
- Onko joku kohdannut maailman kahdeksannen ihmeen, eli sen, että joku isä hoitaisi opettajan lahjakeräyksen ja lahjan? Marja kysyy seuraajiltaan.
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Marja-Hintikalta-karu-kuitti-isille-Maail…
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus satuttaa
Minkä ihmeen takia jollekkin opettajalle piätisi kerätä lahjaa?
Ne saa ylisuurta palkkaa jo nyt. Yksikään tapaamani opettaja ei ole koskaan tehnyt työtään edes kohtalaisesti[/quote
No heille viedään kaikkea, viinipulloista lähtien. Osa kuulemma pistää krääsää suoraan roskikseen. Loman toivotus ja kiitos pitäis riittää.
Mielestäni isätkin voisivat ottaa vastuuta tämäntyyppisistä jutuista, mutta turhana pidän opettajan lahjomista.
Kun oma lapseni oli alakoulussa, hän halusi itse, omasta aloitteestaan ilahduttaa opettajaa tekemällä hänelle kortin. Minusta se oli niin liikkistä, samoin opettajasta, kun hän halasi ja kiitti kyynelsilmin tätä pientä tyttöä.
Minä itse pahoittelin, ettei meillä ollut antaa lahjaa perheemme rahattomuudesta johtuen, mutta hän sanoi, että lahjat ovat tarpeettomia. Olivat vuosien saatossa kollegoiden kanssa pähkäilleet, mihin laittavat kaikki ylimääräiset tavarat, maistumattomat tai muista syistä syömättä jäävät konvehdit, lukuisat kukat, eriparikynttilät, itselle sopimattoman väriset tai kokoiset sukat, pipot ja kaulaliinat, lukuisat koriste- esineet, syystä tai toisesta käyttämättä jäävät lahjakortit yms. yms. Vieläpä kaksi kertaa vuodessa. Hän koki jopa tunnon tuskia siitä, että hän joutui laittamaan niitä varastoon tai antamaan suoraan eteenpäin.
Hän sanoi, että lasten itse tekemät kortit, joissa lapset kiittelevät ja kehuvat opettajaansa, ovat ihan parhaita ja tulevat sydämestä. Lisäsi vielä, ettei niitä korttejakaan kaikilta tule, mutta se ei haittaa. Kaikki ovat kuitenkin koulun loppuessa iloisia ja se on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
onko hintikka eroamassa?
Ei ole viime päivien jutuissa sellaista kerrottu.
Kuka laittaisi adressin alulle, että lopetetaan opettajien lahjominen? Eikö noissa oman perheen joululahjoissa ole ihan tarpeeksi miettimistä ja ajanvietettä?
Nekin rahat vois laittaa nyt yhteisesti Ukrainaan.
Hah! Minä olen. Sekä lahjakeräyksen, että koulu myyjäiset. Eat that Marja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia opettajia pitää lahjoa? Eikö lapset muuten pärjää koulussa?
En mäkään ymmärrä. Hyväpalkkaisia sisätyöläisiä. Joiden palkka ja koulutus me jo maksetaan. Ja vielä pitäisi maksaa extraa?
Kyllä ihmisille voi lahjoja antaa, ei maailma siitä pilaannu. Sen sijaan en tajua auraajien ylenpalttista kehumista siitä, että tekevät työtään silloin kun lunta on.
Pisat on tippuneet jonnekin Chilen ja Turkin väliin, mutta jos katsoo vaikkapa nykyistä kolmannen luokan englannin koetta ja muistelee mitä itse silloin osasi ko kielestä, niin ei ainakaan enemmän. Ennen oli ennen ja nyt on nyt...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisille voi lahjoja antaa, ei maailma siitä pilaannu. Sen sijaan en tajua auraajien ylenpalttista kehumista siitä, että tekevät työtään silloin kun lunta on.
Huomannut saman. Kiitos teille arjen todellisille sankareille!!!!! Luulisi, että kiusaantuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vähän miehiä syyllistävä ja leimaava aluksi, mutta eipä tuossa muuten mitään järin ihmeellistä ollut.
Mieht tekkee ilmasta työtä siellä missä on urheilu seurat ja lapset harastavat jotain.Miksi siitä ei puhuta? Se homma on kuskaamista,tarkistamista kersoilla on kaikki mukana, kuin useaman munkin ventovieran kuljetusta kun kaikilla ei autoja.ymm.näkymätöntä homaa,paljon tunteja ja palkatta,ilman pensa rahaa..Viellä pitäisi sen lisäksi olla mukana koulujen myyjäiset?
Minkä ihmeen takia jollekkin opettajalle piätisi kerätä lahjaa?
Ne saa ylisuurta palkkaa jo nyt. Yksikään tapaamani opettaja ei ole koskaan tehnyt työtään edes kohtalaisesti