Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoja oireita detox-kuurilla, onko ihan normaalia?

Vierailija
15.12.2022 |

Päätin vähän puhdistaa elimistöä ennen joulua ja aloitin neljä päivä sitten kevyen detox-kuurin. Jätin pois punaisen lihan, maidon, eläinrasvat, vaalean viljan ja sokerin, kaikki säilötyt ja prosessatut ruuat, alkoholin ja kofeiinin. Olen syönyt kasviksia, hedelmiä, täysjyvää, valkoista kalaa ja kanaa, pähkinöitä. Tehnyt smoothieita ja puuroja aamulla, sosekeittoja, leiponut täysjyväleipää, salaattia ja tummaa riisiä tai linssejä, ei siis todellakaan mitään radikaalia. Olen ennenkin tehnyt erilaisia detox-kuureja (mm sokeri detox säännöllisesti aikoinaan) sekä paastonnutkin. Koskaan mitään outoja tuntemuksia ei ole ollut. Nyt kuuden päivän jälkeen (yksi päivä vielä jäljellä) olo on outo, niinkuin se on ollut koko ajan. Vatsassa on kumma pörinä, ilmaa ja koko ajan vessahätä. Jotenkin poissaoleva olo, keskittymisvaikeutta ja levoton, kireä ja ärtynyt fiilis. Koko kroppa on tuntunut jäykältä ja raskaalta. Eilen sitten alkoi jalkoja särkeä reisistä ja pohkeista. Siis kova jatkuva särky. Aamulla herätessä kaikki lihakset särkivät. Vasta huolellinen venyttely ja kuuma suihku helpottivat.
Olen ihmeissäni, koska en keksi muuta syytä kuin tämä detox-dieetti. Mutta toisaalta dieetti einole mitenkään extreemi vaan ihan perusruokaa, jollaista monet syövät päivittäin jatkuvasti.
Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia detoxista?
Ajattelin parin päivän normaalin syömisen jälkeen pitää pari paastopäivää ensi viikolla, mutta en nyt tiedä kannattaako. Ennen pidin paastoja sâännöllisesti, nyt todin on tullut muutamia vuosia väliä.
Kiitos etukäteen neuvoista ja kommenteista!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen ollut kuurilla kuusi päivää enkä neljä, kuten tuossa alussa vahingossa kirjoitin. Kuuri on viikon pituinen, tai näin olen sen suunnitellut.

Ap

Vierailija
2/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla oireilla ole mitään tekemistä ruokavaliosi kanssa. Se näytti oikein hyvältä. Sulla on joku tulehdus todennäköisesti. Nyt on liikkeellä kaikenlaisia pöpöjä koronan lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroitusoireita sokerista tai kofeiinista? "Kehon puhdistus" on muuten huuhaata, jos sinulla on toimiva maksa ja munuaiset ja juot tarpeeksi vettä niin keho puhdistaa ihan itse itsensä jatkuvasti.

Vierailija
4/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskivut voivat olla merkki ihan tavallisesta flunssasta, influenssasta tai koronasta. Jos ei nenä vuoda tai ole tukossa, veikkaisin koronaa. Onko kurkku tai pää kipeä?

Vierailija
5/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla oireilla ole mitään tekemistä ruokavaliosi kanssa. Se näytti oikein hyvältä. Sulla on joku tulehdus todennäköisesti. Nyt on liikkeellä kaikenlaisia pöpöjä koronan lisäksi. 

Ei ole mitään flunssaan tai muuhun viittaavia oireita. En ole ollenkaan väsynyt, vaan pikemminkin pirteä, mutta jotenkin sumussa koko ajan.

Ap

Vierailija
6/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinin vieroitusoireita.

Vierailija
7/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamalin kanssa pepusta pimppaan ja suuhun?

Vierailija
8/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaskivut voivat olla merkki ihan tavallisesta flunssasta, influenssasta tai koronasta. Jos ei nenä vuoda tai ole tukossa, veikkaisin koronaa. Onko kurkku tai pää kipeä?

Ei ole muita oireita kuin lihasten jäykkyys, joka alkoi kuurin kolmantena päivänä. Eilen lenkin jälkeen alkoi särky. Päänsärkyä ei ole ollut kahden ekan päivän jälkeen, se oli varmasti kofeiinin puutteen aiheuttamaa. Pahinta on todella kireä ja ahdistunut olo, kaikki huolestuttaa. Yleensä olen aina rauhallinen ja hyväntuulinen.

Ap

Vierailija
9/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa vaan perusterveelliseltä ruokavaliolta.

Onko sulla hajua, kuinka paljon saat kaloreita?

Mietin sitä, että keikutko ketoosin rajoilla koko ajan.

Nyt on myös flunssaa ja mitälie liikkeellä. Pelkkä talvi, kylmyys ja pimeyskin väsyttää.

Mitä meinaat sumulla? Voisko olla ihan lihakset jumissa?

Itsellä tulee epätodellista oloa jos niska-hartia-seudun lihakset on kovin jumissa.

Vierailija
10/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muita oireita kuin lihasten jäykkyys, joka alkoi kuurin kolmantena päivänä. Eilen lenkin jälkeen alkoi särky. Päänsärkyä ei ole ollut kahden ekan päivän jälkeen, se oli varmasti kofeiinin puutteen aiheuttamaa. Pahinta on todella kireä ja ahdistunut olo, kaikki huolestuttaa. Yleensä olen aina rauhallinen ja hyväntuulinen.

Ap

Kofeiinista vieroitus aiheuttaa myös ärtyneisyyttä, googlaa.

Miksi et voisi kupillisen juoda aamuisin?

Itsekin joskus paastoan, mutta kahvista en luovu.

Vierailija
11/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan kuulostaa vaan perusterveelliseltä ruokavaliolta.

Onko sulla hajua, kuinka paljon saat kaloreita?

Mietin sitä, että keikutko ketoosin rajoilla koko ajan.

Nyt on myös flunssaa ja mitälie liikkeellä. Pelkkä talvi, kylmyys ja pimeyskin väsyttää.

Mitä meinaat sumulla? Voisko olla ihan lihakset jumissa?

Itsellä tulee epätodellista oloa jos niska-hartia-seudun lihakset on kovin jumissa.

Saan ihan varmasti tarpeeksi kaloreita. Syön hedelmiä pari kolme päivässä, välipalaksi pähkinöitä ja rusinoita.

Sumu on sellainen epätodellinen olo, ettei ajatus ole kirkas. Teen luovaa työtä, jossa ajatukset pitää hallita ja ymmärtää asiayhteyksiä yms. Nyt tuntuu tosi vaikealta.

Ap

Vierailija
12/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha joo, katoppa mitä tapahtuu kun juot aamulla kupin kahvia. Kofeiini on hyvin addiktoiva aine, mulle tuli jopa hermosärkyjä kun vierottauduin kahvista

Vierailija
13/13 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha joo, katoppa mitä tapahtuu kun juot aamulla kupin kahvia. Kofeiini on hyvin addiktoiva aine, mulle tuli jopa hermosärkyjä kun vierottauduin kahvista

En yleensäkään juo mustaa kahvia aamulla, vaan teetä. Iktapäivällä sitten kuppi kahvia. Mut joo, onhan mustassa teessäkin kofeiinia.

Ap