Anoppi ja miehen exä
Anoppi on reilu 80v. Hyvissä väleissä miehen exän kanssa, heillä siis lapsi. Minua ei ole ikinä oikein hyväksynyt. Harmittaa. Onko muilla vaikeita anoppisuhteita?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Jokainenhan saa olla, tai olla olematta väleissä kenen kanssa haluaa. Siinä ei ole mitään väärää, eikä outoa. Se taas on outoa, että anoppisi tuolla tavalla osoittaa, kenen pitäisi hänen mielestään olla poikansa rinnalla. Exät ovat exiä ihan syystä, eikä vanhempien kuulu sekaantua lastensa parisuhteisiin, eikä perhe-elämään.
Miehesi tässä pitäisi herätä, ja tehdä asia äidilleen selväksi.
Tehdä selväksi 80-vuotiaalle äidilleen? Vaikka tilanne on ikävä uuden vaimon kannalta, mitä hyvää seuraa siitä, jos mies rupeaa opettamaan tuon ikäistä ihmistä? Siitä tulee vain surua kaikille osapuolille ja ennen pitkää myös uudelle vaimolle. Uudelle vaimolle sanoisin, että koeta purra hammasta. Vanhat ihmiset voivat joskus olla todella tiukkapipoisia. Koskaan ei voi tietää, mikä hänestä on sellaisen tehnyt. Mutta vaikka asiasta nostaisi millaisen riidan hyvänsä, tuon ikäinen ihminen ei siihen enää taivu, joten parempi laiha sopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun anopilla ja miehen exällä on lapsi?
Onko mies biseksuaali?
No kaikesta päätellen, kerran miehen ex on lisääntynyt miehen äidin kanssa. 🤔
Jos ap puhuu yhtä epäselvästi kuin kirjoittaa, niin ymmärrän, ettei anoppi ole halukas viettämään aikaa ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen, että en ole saanut edes mahdollisuutta hänen kanssaan, koska ex on mustamaalannut minua alusta saakka. Kurja juttu. Ap
Tai sitten se olet sinä, joka olet pahanilmanlintu. Siltä vaikuttaa. Etsi muualta ystäväsi.
Vastasin tähän, koska minä olen nykyisen mieheni suvun pahanilman lintu. Juu olen. Minusta tehtiin sellainen. Kun mikään ei kelpaa teki miten päin vain saahan siinä aika nopeasti toisen karkoitettua ja muutettua pahanilman linnuksi. Varsinkin jos tähän anopin masinoimaan kampanjaan osallistuu edes passiivisesti hyväksyen muutakin perhettä.
Meillä syy anopin käytökseen lähtee kai pohjimmiltaan siitä, että hän kuvitteli saavansa eronneen aikuisen lapsensa "takasin itselleen" ja joka toinen viikko isällään olevat lapset siinä samalla tietysti. Ja sitten kun me aloimme olla yhdessä, koki minut uhaksi. Nainen tuli hänen ja poikansa väliin.
Meillä ei suositta ex miniää ihan noin rajusti, mutta olen kyllä sitä mieltä, että häntäkin käytetään hyväksi, kun minulle yritetään näyttää paikkaani. Anoppi kutsuu exän mm pieniin perheen tapahtumiin, joihin ei tule muita kuin lapset puolisoineen. Mikäpä siinä. Kyllähän hänellä on oikeus kutsua kotiinsa kenet haluaa.
Tärkein pointti asiassa mielestäni kuitenkin se, että ei poikansa todella halua viettää esimerkiksi juhlapyhiä samassa pöydässä exänsä kanssa. Silti äitinsä ei huomioi yhtään häntäkään, kun yrittää tärkeillä minun ylitseni.
Minulla on toimivat välit ex-anoppini kanssa ja lähettelemme usein toisillemme kuvia omista lapsistani (hänen lapsenlapsistaan). Hän on tietyllä tavalla rasittava ihminen, mutta tällainen yhteydenpito ei haittaa minua.
Nykyistä puolisoani yhteydenpitomme ei tunnu mitenkään haittaavan, hänellä ei vaikuta olevan mielipidettä asiasta.
Olen tuntenut yli 80-vuotiaan anoppini jo yli 35 vuotta.
Ap:lla ilmeisen tuore suhde.
On se vaikea tuo anoppi -miniä suhde.
Jos anoppia, tai eks anoppia, ei vihata, niin sitten ollaan mustasukkaisia hänen ystävyyssuhteistaan.
Ja siinä sivussa ilmeisesti pieni pelko p:n takana että jospa se mieskin haikailee entisen perään...
Minulla on poika ja tytär, ja tyttären avomies on minulle kuin oma poika, erittäin rakas. Ollut jo 11 vuotta.
Pojalla suhteet on vaihdelleet mutta yhden naisen kanssa olemme hyvissä väleissä ja ystäviä eikä heidän eronsa siihen asiaan vaikuta eikä kuulu.
Pidän oikeutettuna että minulla on henkilökohtaisia ystäviä, vaikka kaikki osapuolet suvussa ja lähipiirissa ja tuttavissa heistä eivät pitäisikään. Minun elämäni on minun elämäni.
Ei mua riso mitenkään että miehen äiti on väleissä miehen eksän kanssa. He ovat tunteneet yli vuosikymmenen, en ole niin jumalattoman itsekäs että vaatisin anopin lopettamaan tärkeän ihmissuhteensa. Enkä sellaista haluaisikaan. Miehen eksä vaikuttaa mukavalta ja asiallisesta naiselta.
Harmillista. Jos anoppi on sinulle kuitenkin tavatessa ystävällinen, et voi oikein enempää vaatia. Oliko miehellä ja exllä pitkä suhde? Voi olla että anoppi ei enää jaksa ottaa uutta läheistä ihmistä elämäänsä, vaikka hänellä ei olisi mitään sinua vastaan.
Täytyy sanoa, että tämä on asia, jota minun eksäni nyksän ei tarvitse murehtia. Ex-miehen kanssa on edelleen hyvät välit, mutta yhtään ei harmita, että avioerossa tippui monta hankalaa sukulaista pois elämästäni.
Saa kai sitä lapsenlapsen äidin kanssa olla väleissä.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö siis ap:n mies sinne teatteriin exän "parina"?
Ihan ihmiset omina itsenään menevät eri paikkoihin. Parina meneminen kuulostaa hieman vanhanaikaselta, ikään kuin ei olisi mitään ilman siamilaista lisäkettä kyljessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Anoppini mm. kutsui vastikään teatteriin aikuiset lapsensa ja puolisot, mutta ei minua (miehen vaimoa) vaan miehen exän. Mielestäni oli vähän outoa? Ap
Anoppi saa ihan itse päättää kenet teatteriin kutsuu. Pojan lapset ja heidän äitinsä on kuitenkin hänelle hyvin tärkeät ja he ovat olleet hänen elämässään kauemmin kuin sinä. Anoppi ei ole eronnut miniästään, vain hänen poikansa on.
Mielestäni se ei ollut ollenkaan outoa.
Muuten olen hyvin vahvasti samaa mieltä, mutta mielestäni siinä mummo haksahti kun kutsui muiden lastensa puolisot, mutta tuon AP:n jätti pois. On se tylyä.
Oma sukulaiseni käy ex-miniän kanssa elokuvissa kahdestaan tai pienellä porukalla, mutta sellaisiin menoihin mihin kutsuu kaikki lapsensa puolisoineen se tarkoittaa kyllä niitä nykyisiä puolisoita.
Mieheni veli erosi viitisen vuotta sitten. Se oli anopille helpotus, sillä hän oli koko ajan halveksinut miniäänsä. Anoppi edesauttoi eroa kaikin tavoin. Voin liioittelematta sanoa, että hän juhli sitä.
Hänellä on kuitenkin yhä tänä päivänä kotonaan esillä valokuva mieheni veljestä ja tämän ex-vaimosta. Pari uutta miniäkokelasta on jo käynyt kylässä. Anoppi on heille suuresti kehunut ex-vaimoa ja paheksunut uusia suhteita.
Minulle anoppi naureskeli, miten toinen näistä miniäkokelaista sai oikein kyyneleet silmiinsä, kun hän kahden kesken vertasi tätä ivallisesti ex-miniään. Kuulemma valokuva on ja pysyy seinällä.
Mitä ilmeisimmin oidipuskompleksi on totta, mutta se vain on anoppien sairaus.
Onko mies biseksuaali?