Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Super korkean täytekakun leikkaaminen? Miten?

Vierailija
15.12.2022 |

Tilasin juhliin sellaisen näyttävän täytekakun, jolla on korkeutta about kolmen normaalin täytekakun verran. Sellainen tornimainen, mitä näkee leipureiden Instagramissa. Päälystetty pastellinsävyisellä kuorrutteella jota "valuu" (ei oikeasti) pitkin kakun sivuja, ja päällä marenkirusetteja. Mutta nyt aloin miettiä, että miten jengi saa siitä otettua paloja? Kondiittori ilmoitti, että riittää x henkilölle, mutta miten tää käytännössä menee... Halkaisija on kuitenkin tosi pieni eli jokaisen pitäisi ottaa hyvin ohut siivu. Niin tuskin osaan itsekään kakkulapiolla siitä ottaa ohutta siivua, saati joku suvun raavas setä. Itse asiassa en enää voi edes kuvitella, että kakkulapiolla pärjää, kai siihen tarvii veitsen? Että saa siistin ja ohuen viipaleen. Siis yksi viipale tulee olemaan mun logiikalla jotain sentti kertaa torni?! Miten se torni pysyy pystyssä siinä kun korkeus pysyy hurjana ja halkaisija pienenee... Apua, nään silmissäni ettö siinä se huojuu pöydällä eikä kukaan uskalla enää siihen koskea. Oliko tää nyt emämunaus tilata sellainen korkea kakku, vai enkö mä nyt vaan tajua jotain?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan kukin kaivelee itselleen sormin sellaisen määrän kuin haluaa. 

Vierailija
42/56 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se selviä sitten kun vieraat alkaa ottamaan kakkua. En kyllä missään nimessä ala halkaisee ja paloittelemaan kakkua johonkin ihmeen valmiisiin annospaloihin. Ei sen kakkupalan tarvitse olla täydellisen kakkupalan muotoinen siinä lautasella. Huh!

Joo, kyllä minäkin mieluummin antaisin viiden ensimmäisen ihmisen rääpiä kakun ruman näköiseksi, kun yrittävät leikata sitä ylhäältä alas asti, sen sijaan, että leikkaisin siitä kauniita suorakaiteen muotoisia paloja. 

Ei kun sittenkin...

Tai, mikä parasta, ottaa itselleen aivan järjettömät määrät kakkua, kun oudot mittasuhteet hämäävät. Siinä on kiva sitten viimeisten nuoleskella tyhjää lusikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain lastenjuhlissa mielestäni tuollainen hassunmuotoinen kakku voidaan halkaista, kumota ja paloitella neliöiksi vieraille. Muutoin en juhlissa alkaisi katsella mitään käsin kähmintää ja leikkausoperaatiota kuten noilla videoilla. Kauhea touhuaminen vain siksi, että on haluttu älyvapaa malli kakkuun. Hirveää sörssäämistä nuo videot!

Vierailija
44/56 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lastenjuhlissa mielestäni tuollainen hassunmuotoinen kakku voidaan halkaista, kumota ja paloitella neliöiksi vieraille. Muutoin en juhlissa alkaisi katsella mitään käsin kähmintää ja leikkausoperaatiota kuten noilla videoilla. Kauhea touhuaminen vain siksi, että on haluttu älyvapaa malli kakkuun. Hirveää sörssäämistä nuo videot!

Siinä videossa, mitä mä katselin, ei kyllä mun mielestä juurikaan (ollenkaan?) koskettu kakkuun käsin. Kun sen siipaleen, mitä kakusta pystyssä leikkaa, kippaa leikuulaudalle ja käyttää neliöiden siirtelyyn apuvälinettä, niin ei siinä kai käsin tarvi koskea?

Noin muuten olen kyllä kanssa sitä mieltä että kakun kanssa saisi mennä maku ja käytäntö edellä, vaikka onhan noi korkeat usein tosi näyttäviä.

Vierailija
45/56 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan stressaat. Kyllä siitä jokainen itselleen kakkua saa lautaselleen :)

Mä en ainakaan haluaisi olla se ekä joka sitä kakkua leikkaa. En ymmärrä miten oikeasti toimitus kuuluu tehdä. Veikkaisin, että leikataan vain osan matkaa, niin kuin kerroksittain. Ei ehkä niin kaunista, mutta niin minä tekisin kun en muuta osaisi.

Vierailija
46/56 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksissä juhlissa oli kakku, joka ei ollut edes noin korkea. Ekat saivat ihan hienot palat, mutta sitten kakku romahti. Loput saivat kaapia mössöä lautaselleen.

Vierailija
47/56 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuri Hiiva, hän asuu Kumputiellä

Hän pullat, kakut leipoo siellä

Kuulin naapurista kun moottorisaha laulaa

Vierailija
48/56 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä videossa, mitä mä katselin, ei kyllä mun mielestä juurikaan (ollenkaan?) koskettu kakkuun käsin. Kun sen siipaleen, mitä kakusta pystyssä leikkaa, kippaa leikuulaudalle ja käyttää neliöiden siirtelyyn apuvälinettä, niin ei siinä kai käsin tarvi koskea?

Noin muuten olen kyllä kanssa sitä mieltä että kakun kanssa saisi mennä maku ja käytäntö edellä, vaikka onhan noi korkeat usein tosi näyttäviä.

Siivu + viipale = siipale?

Vierailija
49/56 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se "yksikerroksinen" vai voisiko siinä kuitenkin olla useampi kerros? Jotain välipohjia ihan? En siis tiedä kakuista mitään, ihmettelen vaan miten superkorkea kakku edes pysyisi kasassa ilman mitään tukia tai välipohjia..

Koossa pysymisen salaisuus on usein välipohjat, eli leikkaaminen aloitetaan ylimmästä kerroksesta.

Vierailija
50/56 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä myös ihmetellyt.

Vierailija
51/56 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juhlissa pitää olla kakunleikkaaja.

Vierailija
52/56 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tornikakku pitää tietysti kaataa ensin, ja voisi voisi olla oma numeronsa kun siihen kuitenkin tarvitsee toisen vadin, mallikin saisi olla niin että asettuu kauniisti kaadettuna. 

Vierailija
53/56 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehesi sen kakun syö ennen juhlia, ei sinun sen leikkaamisesta tarvitse huolehtia.

Vierailija
54/56 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitytön rippijuhlissa oli tuollaisia leipomosta hankittuja korkeita todella kauniita kakkuja - jotka maistuivat tosi tylsille ja joita on ikävän hankala leikata. Kakkuja oli kyllä monta (koska kummitytön äiti oli arvioinut, että kakusta on hankala ottaa siistiä palaa, joten ihmiset ottaa isompia paloja kuin mitä ne teoriassa on mitoitettu) joten kaikille riitti, vaikka niistä paloista tulikin isoja. Mut ei kyllä tehnyt mieli ottaa toista palaa.

Kun tultiin kotiin, lapset pyysivät, että leivo äiti oikea kakku ;-D  (ja kyllä, äiti leipoi)

Vierailija
55/56 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehesi sen kakun syö ennen juhlia, ei sinun sen leikkaamisesta tarvitse huolehtia.

Ellei sitten talkooporukka onnistu ikävästi klähmimään ensin, vaikka lukkojen takana onkin.

Vierailija
56/56 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tehdä monta täytekakkua, jotka asettelee pöytään päällekkäin "kerrostarjottimelle".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän