Jos teidän pitäisi piirtää/maalata taulu, joka kuvastaa sanaa "miksi", mutta ette saa kirjoittaa sitä, niin mitä tulee mieleenne?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maslaisin kysymysmerkin.
Voiko tylsempää vastausta olla. Mieti mitä tuo vastaus kertoo sinusta itsestäsi...
Olen eri, mutta minäkin maalaisin kysmysmerkin. Mietinpä nyt, mitä se minusta kertoo: Olen täydellisen mielikuvitukseton ja monen mielestä varmasti tylsä. Molemmat totta, joten on ihan oikein ajatella minun olevan tuollainen. Lisäksi kertoisi, että tehtävänanto on mielestäni ärsyttävä ja haluaisin päästä siitä eroon mahdollisimman äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin appelsiinia kahvinkeittimeen ynnämuuta
Heh, tästä tuli mieleen Twin Peaksin kala perkolaattorissa. Kyllähän siitä poksahti hyvin suuri kysymysmerkki päähän. Miksi?!
Vierailija kirjoitti:
Maslaisin kysymysmerkin.
Ylösalaisin, mutta peilikuvana, en kuten epsanjassa.
Piirtäisin Pete "karvahaitarin soittaja" Perkkosen.
Ensimmäisestä kerrasta hänet nähdessäni niissä laulukilpailuissa on herännyt kysymys miksi. Toinen vaihtoehto olisi Erika Vikman.
Maalaisin ison kerrostalon, jossa näkyisi sisään ikkunoihin (samaan tyyliin kuin Hitchcockin Takaikkunassa) ja asunnot olisi täynnä perheitä, pariskuntia jne. viettämässä joulua. Jokaisen kodit pursuisi täynnä lahjapaketteja ja kaikkea muuta jouluun liittyvää krääsää. Ihmiset iloisella mielellä. Talon ulkopuolella olisi koditon vanha juoppo kylmissään makaamassa maassa. Maalauksen tarkoituksena olisi kritisoida tätä joulun kulutushysteriaa ja yksinäisten ihmisten ahdinkoa.
Taulun reunoilla kasvin lonkeroita. Keskellä sininen ei minnekkään johtava aukko, vähän kuin maisema keskellä. Utuinen, heleä, pastellinen, hento.
kasvot, joilla kysymys häilyy. tyhjä, avara maisema.
Puulämmitteisen mummonmökin, jonka savupiippuun Pekka Haavisto ja Maria Ohisalo, jonka mies ajaa öljyrekalla taloa ympäri - asentavat tuulimyllyä.
Osan omasta kirjahyllystäni. Se on täyteen tungettu, kirjoja riveissä ja läjissä toistensa päällä, satunnaista tilpehööriä minne on sattunut mahtumaan. Mutta alin hylly puoliksi täysin tyhjä, toinen puoli lehtikansioita, joiden päällä kasa kirjoja.
Maailaisin muotokuvan jossa yhdistyy Trumpin, Putinin ja isäni kasvot.
Jos kyseinen maalaus ei olisi jo olemassa, niin Guernica mielestäni suorastaan huutaa tuota kysymystä