Lapseni näki pienenä "kummituksia" ja tiesi ennalta tapahtumia, muilla kokemusta tästä?
Esimerkiksi lapsi näki onnettomuuden mielessään samalla hetkellä kun se tapahtui. Hän kuvaili tilannetta, en pitänyt sitä minään sillä hetkellä, mutta kun soitin kyseiselle sukulaiselle myöhemmin, lapsen kuvailu osoittautui täysin paikkaansapitäväksi. Onko muilla ollut samaa?
Kommentit (25)
Muutimme vanhaan taloon ja poika sai oman huoneen. Seuraavana aamuna kysyin että miten nukutti uudessa huoneessa. Poika vastasi että huonosti kun se jalaton mies tuijotti koko ajan. En ajatellut asiaa sen enempää kunnes puolivuotta asuttuamme talossa tuli naapurin kanssa puhetta kuinka edellinen asukas oli kuollut junan alle ja jalat olivat repeytyneet törmäyksessä irti.
Minä olin kuulemma pienenä samanlainen, näin muka kummituksia ja tiesin asioita. En tiedä oliko kyse äidin omasta mielikuvituksesta vai mistä mutta itse en muista tuosta mitään eikä ole nykyään mitään supervoimia.
Vierailija kirjoitti:
Muutimme vanhaan taloon ja poika sai oman huoneen. Seuraavana aamuna kysyin että miten nukutti uudessa huoneessa. Poika vastasi että huonosti kun se jalaton mies tuijotti koko ajan. En ajatellut asiaa sen enempää kunnes puolivuotta asuttuamme talossa tuli naapurin kanssa puhetta kuinka edellinen asukas oli kuollut junan alle ja jalat olivat repeytyneet törmäyksessä irti.
Onko tästä kauan? Muistaako poika asian yhä? Onko ollut muuta vastaavaa? Oma lapseni muistaa edelleen mitä näki joskus kymmenisen vuotta sitten, on teini nykyään. Enää hän ei näe niinkään kummituksia, mutta aavistaa kyllä tapahtumia ennalta edelleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olin kuulemma pienenä samanlainen, näin muka kummituksia ja tiesin asioita. En tiedä oliko kyse äidin omasta mielikuvituksesta vai mistä mutta itse en muista tuosta mitään eikä ole nykyään mitään supervoimia.
Tässä ei ainakaan ollut kyse minun mielikuvituksestani, koska esimerkiksi tätä onnettomuusennettä oli todistamassa lisäksi mieheni, ja tietenkin myöhemmin puhelimessa kyseiseen onnettomuuteen joutunut sukulainen. Eli soitin siis hänelle ja kerroin mitä lapsi oli sanonut ja milloin, ja kyseinen sukulainen kertoi lähes järkyttyneenä puheistani, että oli juuri silloin joutunut lapsen kuvailemaan tilanteeseen.
Ap
Olen itse nähnyt unessa enteitä jotka ovat käyneet toteen, sellaisia asioita, jotka eivät voi olla pelkkää yhteensattumaa. Mm. näin unta, että tulee kaksi suruviestiä ja niin kävi. Näin unta myös siitä, että eräs sukulainen kuoli, mutta unessa päätin, ettei näin käy vielä, sukulainen oli saanut aivoverenvuodon saman yönä ja käytännössä kuollut, mutta hänet oli elvytetty. Usein myös kuulin nuorempana etiäisiä, eli eteisestä kuului saapujan ääni n. 15-20 min ennen kuin tuli. Olen myös usein ajatellut jotain ihmistä ja sitten tämä käveleekin jo vastaan jossain ihan vieraassa kaupungissa jne. Äitini myös näkee enneunia, hän näki mm. Estonian uppoamisen unessa. Tässä vasta osa näistä kokemuksista vuosien varrelta.
Minä aina tärisin ja nytkähtelin silmät pyöreänä kuten elokuvassa "hohhto".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tästä kauan? Muistaako poika asian yhä? Onko ollut muuta vastaavaa? Oma lapseni muistaa edelleen mitä näki joskus kymmenisen vuotta sitten, on teini nykyään. Enää hän ei näe niinkään kummituksia, mutta aavistaa kyllä tapahtumia ennalta edelleen.
Ap
Aavistaminen on yleistä. Voit tietää jotain, vaikka järki väittäisi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo sitä, mistä ennen puhutaan perstuntumana. Kaikki järki väitti muuta, mutta tiedettiin/arvattiin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo sitä, mistä ennen puhutaan perstuntumana. Kaikki järki väitti muuta, mutta tiedettiin/arvattiin kuitenkin.
Oli jonkinlainen aavistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oli jonkinlainen aavistus.
Suuretkin johtajat tekee monesti päätöksen perstuntumalla. Ensin tsekataan faktat. Jos niissä jokin haisee perstuntumalta, niin perstuntumaa seurataan. Tuolla tavoin on vältytty monelta ongelmalta.
Aavistus on juuri sama, minkä perään poliisi lähtee. Varmaa tietoa tai perustetta ei ehkä ole, mutta aavistus ja jonkinlainen sisäinen tieto.
Väitän suomalaisilla olevan erittäin vahva intuitio.
Aavistaminen tulee jostain historian hämäristä.
Tuttu lapsi kertoi leikkineensä Kaariina-tädin kanss huoneesaan.
Äitinsä kysyi, että onko se täti nyt paikalla, niin lapsi kertoi, että se meni just pois.
Tämä Kaarina oli lapsen isän kaukainen sukulainen, joka oli kuollut edellisenä päivänä.
Perhe ei ollut tiennyt kuolemasta vielä siinä vaiheessa, kun lapsi oli puhunut asiasta.
Lapsi oli n 3 v.
Mä voin kertoa spooky meiningistä. Jiku kuuntelee jotain tyyppiä 24h. Unohdetaan tekniikka, niitä on monta. Tuon avulla henkilö tietää etukäteen, mitä henkilö aikoo tehdä ja minne mennä.
Tulos: muut luulevat että henkilö itse kertoo esim. somessa menemisistään, vaikka se on joku muu.
Tai: jotkut jotka tietää, että henkilö ei kerro itse, ovat hämillään, että mitä ihmettä. Esim. seurattava menee johonkin kauppaan ja 3 min. kuluttua on tieto, missä henkilö on ja seuraajia perässä.
Seurattava ei ole postannut mitään, eikä hänellä ole kännykkää mukana.
Alle kouluikäisenä poikani kertoili silloin tällöin jostain pojasta, jota hän tapasi pihallamme. Ajattelin, että hänellä on mielikuvitusystävä. En tiedä vieläkään, mistä tässä oli kyse. Pojalla oli nimikin, joka oli niin harvinainen, että en tiedä mistä hän olisi sen nimen voinut keksiä.
Isompana, jo yläasteella ollessaan, hän mainitsi puhuneensa puun kanssa. Hölmistyin ja yritin kysellä, mutta ei hän sitä osannut tai halunnut selittää. Minusta tuntuu, ettei hän ole kaikkea kertonutkaan, koska en osaa suhtautua sellaisiin juttuihin ja kyselen kai hänen mielestään tyhmiä.
En tiedä mitä nämä ovat, mutta mieleeni tuli, voiko tällainen herkkyys hypätä sukupolven yli. Äitini on nähnyt enneunia koko ikänsä, puhunut edesmenneiden kanssa, kokenut ruumiistapoistumisia ja hän myös puhuu yliluonnollisista asioista ikään kuin normaaleina.
Korostan vielä, että molemmat ovat täyspäisiä, järkeviä ihmisiä.
Meidän Liisa osaa soittaa kitaraa
Meidän Pekka muistaa kaikkien dinosaurusten nimet
No ei tuo vielä ole mitään meidän Elmeripä osaakin ennustaa!
Vierailija kirjoitti:
Meidän Liisa osaa soittaa kitaraa
Meidän Pekka muistaa kaikkien dinosaurusten nimet
No ei tuo vielä ole mitään meidän Elmeripä osaakin ennustaa!
Ja meidän Lissupetteri osaa tehdä toisista pilkkaa! Vau!
Joo. Monet ihmiset maapallolla näkevät unia ja kokevat asioita. Ja sitten harkitsevat missä on järkeä. Netissä on paljon tästä aiheesta asiaa nykyään.