Ihon kanssa ongelmia
Mitä tuotteita voisit suositella iholle, joka on tosi kuiva ja hilseilevä? Minulla ei ole ikinä ennen ollut iho tälläisessä kunnossa talvella, joten olen aika hämilläni tästä muutoksesta. Tuntuu ettei mikään tuote auta ja iho imee kaiken rasvan ihan minuuteissa ja iho alkaa hilseilemään ja kirvelemään vielä enemmän. Minulla on myös alkanut tulemaan punaisia ihottuma läikkiä kasvoihin, jotka kirvelet aivan samperisti ja rasvaaminen sattuu myös. Jostain syystä nämä läikät tulevat silmien alle lähinnä? Ei poskiin tai leukaan, vaan silmien alle? En käytä laseja, joten ei voi siitä johtua. Olen koittanut kaupan Niveaa( tämä yleensä auttaa aina kuivaan ihoon minulla todella hyvin) ja joitakin Lumenen seerumeja. Mutta tuntuu kuin kaataisi suolaa haavoihin. Budjettilla ei ole väliä, kunhan kipu lakkaisi. Vai pitäisikö varata suoraan aika ihotautilääkärille? Mitä mieltä olet?:(
Kommentit (24)
Onko sinulla siis ympäri kehoa näitä ongelmia? Minulla on psoriasis ja se näkyy naamassa vain silmien ympärillä. Toki muu vartalo onkin melkein läikkien peitossa. Tämä ainakin auttaa naamaan https://www.oloapteekki.fi/avene-cold-cream-40-ml?gclid=Cj0KCQiAqOucBhD…;
Käy siis psori iholle, mutta myös erittäin kuivalle!
Psoriaasiksi minulla tuommoinen diagnostisoitiin. Niveloireiden kanssa sen on sitten nivelpsoriaasi, ja nyt olen muutaman viikon adalimubabi-piikkien kanssa saanut hilseilyt pois.
Tällä lähti iho-ongelmatkin minulta
https://www.yliopistonapteekki.fi/idacio-40-mg-injektioneste-esitaytett…
Kuivuus voi tosiaan aiheuttaa tuollaista kipua voidetta levittäessä, kun voiteet pääsee liian syvälle ihoon. Mikään yksi voide tai tuote ei oikein riitä oikein pahaan kuivuuteen. Lähtisin linjalle hellä pesu, kasvovesi, kosteuttava seerumi ja päälle kunnon voide. Ei näiden välttämättä tarvitse mitään kalliitakaan olla. Itselläni myös talvella iho kuivuu ja mulla käytössä seuraava setti:
- Pesu: Flow öljypuhdistuskakku
- Kasvovesi: Bybi Mega Mist
- Seerumi: Hyaluronihappoa sisältävä (aine on superkosteuttava) Mossa Juicy Jelly
- Kosteusvoide: CeraVe Moisturizing Cream
(Yöksi joskus vielä päälle jojobaöljyä)
Vierailija kirjoitti:
Kuivuus voi tosiaan aiheuttaa tuollaista kipua voidetta levittäessä, kun voiteet pääsee liian syvälle ihoon. Mikään yksi voide tai tuote ei oikein riitä oikein pahaan kuivuuteen. Lähtisin linjalle hellä pesu, kasvovesi, kosteuttava seerumi ja päälle kunnon voide. Ei näiden välttämättä tarvitse mitään kalliitakaan olla. Itselläni myös talvella iho kuivuu ja mulla käytössä seuraava setti:
- Pesu: Flow öljypuhdistuskakku
- Kasvovesi: Bybi Mega Mist
- Seerumi: Hyaluronihappoa sisältävä (aine on superkosteuttava) Mossa Juicy Jelly
- Kosteusvoide: CeraVe Moisturizing Cream
(Yöksi joskus vielä päälle jojobaöljyä)
Lisään vielä, että nuo ihottumaläiskät juuri silmien alla ei kyllä vaikuta pelkästään kuivuudesta johtuvilta. Joten varmaan olisi hyvä käydä ihotautilääkärillä.
Osta apteekista tätä. Tätä saa myös lääkärin määrämänäkin. Tämä sarja on täydellinen atooppiselle iholle. Minä käytän kaikkiin iho ongelmiin ja aina auttaa.
Etu
DERMALIBOUR + CICA-Cream lievittää ärsytystä ja tarjoaa ihoa korjaavan vaikutuksen ensimmäisten 24 tunnin¹ jälkeen. Koko perheelle sopiva voide sisältää 100% luonnollisia ainesosia sekä ihoa puhdistavia ominaisuuksia.
Edut
• RAUHOITTAA VÄLITTÖMÄSTI ärtynyttä ihoa, joka punoittaa, kutiaa, pistelee tai tuntuu kiristävältä.
• KORJAA* koko perheen ihoa 24¹ tunnin kuluttua - sopii kasvoille, vartalolle, silmäluomille ja muille ulkoisille alueille.
• PUHDISTAA hyvinkin ärtyneen ja vaurioituneen ihon.
Vitalis on minulla ainoa voide, joka toimii oikeasti kuivalle eli atooppiselle, ihottumaiselle/verestävälle iholle.
Ei mitään tavaratalo rasvoja vaan tilaa aika lääkäriin. Tutulleni lääkäri määräsi https://www.aderma.fi/f/vartalonhoito/ihonhoito-atooppiselle-iholle ja sitä kautta sain kokeiltavaksi näitä tuotteita ja ovat ihan huippuja korjaamaan iho vaurioita. Ne auttavat hautuviin iho poimuihinkin kuten riippuvien rintojen alusiin ja nivusiin.
Kokeile hajusteettomia tuotteita. Hajusteelliset ärsyttävät herkempää ihoa.
Minä käytän apteekin perusvoiteita ja adermaa ihon hoitoon ja jos nämä ei auta ongelmiin niin ei auta yhtään mikään.
OKeefersin keltaisesta tuubista sipaset aamuin illoin ja ei ole kuiva iho kauaa.
https://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/?Locale=fi_FI&ObjectPa…
Tätä jättihelokkia voi kokeilla iho- ongelmiin ja minulle se on auttanut talven kuivuutta ja kutinaa vähentämällä.
Mullakin talvella hilseilee. Hiukan rasvaisempi rasva ja alle LV kosteuttava seerumi, sekä silloin tällöin kunnon kosteuttava naamio, niin iho pysyy kunnossa.
Suihkuun joka päivä ja annat ihon pehmetä ja raavit hilseet pois. Sen jälkeen ihon täysi kuivaus, ja 3-4%:n vetyperoksidi liuos koko iholle, voi laimentaa vaikka 12%:n liuoksen vedellä, niin tulee halvaksi litran erissä. Sen jälkeen HTH kosteusvoidetta koko iholle, tämä on halpaa pumppupullossa, saa ostaa vaikka kcitymarketeista.
Minulle tuli tässä kesän loppupuolella atooppisen ihon pahentumisvaihe, jolloin iho oli huonossa kunnossa, ja keltaista eritettä tuli kun pyyhki vetyperoksidilla valkoiseen talouspaperiin, tämä on stafylokokki auereuksen eritettä. Lisäksi oli välillä horkka, kun pyyhki vetyperoksidilla: paljon mikrobeja kuoli ja päätyi verenkiertoon. Tilanne oli ohi muutamassa kuukaudessa, olin kyllä ihan moukaroitu välillä, mutta nyt iho taas hyvässä kunnossa.
Älkää menkö lääkärien ohjeiden mukaan, suihku+vetyperoksidi+ HTH ihovoide ihan parasta. Homma selviää muutamassa kuukaudessa, vaikka olisi pahakin pahentumisvaihe. Voi käyttää myös sinkkiä ja C-vitamiinia immuunipuolustuksen vahvistamiseen ja haavojen parantumiseen!
Huhhuh lumenen mönjät usein ärsyttää ihan normaali-ihoisiakin. Toi kuullostaa atopialta. Apteekista xyliderm on ollut monen pelastus, päälle hajusteeton perusvoide tai jokin muu ärsyttämätön voide. En voi antaa kuin xylidermistä suosituksen koska se tuntuu sopivan lähes kaikille, voideasiat taas on usein mutkikkaampia. Tsemppiä!